Brugen af straps


 Share

Recommended Posts

Det kommer an på formålet.

Hvis du er interesseret i at dødløfte meget bør du begrænse straps, da det at holde fast i stangen trods alt er en del af løftet.

Hvis du er interesseret i at opbygge en flot og massiv ryg gennem dødløft og rows er straps et rigtigt godt hjælpemimddel.

I går brugte jeg stropper på mine to sidste sæt rows fordi jeg begyndte at få ondt i tommelfingrene (bruger låsegreb) og på mit ene sæt shrugs, da stropperne gør at jeg trækker mindre med armene og mere med skuldrene.

Umiddelbart ville jeg ikke bruge stropper i de to øvelser du nævner.

Link to comment
Share on other sites

Jeg bruger straps så lidt som muligt ved dødløft/pulls, da jeg kan mærke det giver kød på underarmene og en god grebsstyrke. Det er så mål jeg gerne vil opnå. Kun ved tunge rackpulls, hvor grebet bliver en decideret limiterende faktor bruger jeg det, eller ved high-rep dødløft f.eks.

Hvis du har et stærkt greb er jeg overbevist om, at det bliver overført til at du kan løfte mere i mange flere øvelser.

Er enig i hvad tjr siger, at det er et godt værktøj, og brug dem så som det.

Link to comment
Share on other sites

Er grebet begrænsende, kan det sagtens trænes op. Det være sagt så vil højreps dødløft altid være hårdt for hænderne. Synes selv det er praktisk at kunne træne så meget som muligt uden stropper, men har bekendte der mener at brug af den slags hjælper, specielt i rygøvelser.

Mvh Andreas

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share