MaxPower


MaxPower
 Share

Recommended Posts

Neanderthal No More

Uge 1, dag 2, 31-08-2004

Der skulle trænes :)

Medium grip cable rows (A1)

6 x 10 @ 60kg

Synes godt nok det var lidt tungt, men stilen var også rimelig strict

Pec stretch (A2)

6 x 15 sek (x2)

stræk den pat. Det føltes lidt pudsigt på bagsiden af højre skulder fordi det hele blev "mast" sammen - det føltes i hvert fald ikke lige sådan i venstre side.

Face pulls (B1)

3 x 12 @ 35kg

Slet ikke så tosset, man skal bare lige finde balancen. Jeg brugte en skive til at støtte fødderne imod og få lidt afstand til stativet.

Decline BB extensions (B2)

3 x 12 @ 30kg

En lille smule bøvlet med opstillingen, men jeg fik lige lidt hjælp på udløft. Jeg har vist også fundet på en lidt mere fornuftig måde at gøre det på.

Rear delt fly (machine) (C1)

3 x 10 @ 30kg

God og koncentreret

Low pulley external rotations (C1)

1 x 12 @ 10kg

1 x 12 @ 7kg

1 x 12 @ 5kg

Fik startet på en noget for høj vægt, og stilen blev grim. Den kan nærmest få skulderen til at brænde :devil:

Dip shrugs (C1)

3 x 15 @ mig

meget sjov

Cable woodchops

3 x 10 @ 20kg

Den virkede rigtig fin da jeg var igang med den, og nu her bagefter er mine obliques ristet som aldrig før :devil:

Det er nok lidt samme bevægelse som russian twists, woodchops kræver bare mindre teknik.

C2 roning

5 min, 1043 meter

den var optaget da jeg startede, derfor var den til sidst idag.

Udenfor program:

Low incline db benchpress

1 x 5 @ 31,5kg

1 x 3 @ 36,5kg

1 x 3 @ 41,5kg

0 x 0 @ 47kg

Jeg måtte prøve næste håndvægt i rækken, desværre var det et lidt for stort hop idag. Men jeg troede sgu' heller ikke rigtig på den. Jeg er overbevist om at det også betyder en del at håndtagene på 41,5kg er faste (og relativt smalle) imens alle andre store håndvægte har et tykkere og roterende håndtag.

Når jeg lige er færdig med dette program, så må jeg nakke en del med 41,5 så jeg bliver "vant til" den :)

I slutningen skulle jeg også lige give lidt teknik-fif til en ang dødløft, fordi han var ikke så sikker på sin teknik. Han sagde dog at han lavede 3x10x130, så helt slap er han ikke ;)

Jeg ligner åbenbart en der ved en masse, og så er jeg jo også kæmpestor :4flex: :lol:

Lidt øvrige nyheder:

Godt nok er hallen lukket alle dage fra d. 9 til 20. september, men jeg fandt heldigvis ud af at træningscentret kun er lukket når hallen er i brug, så det skulle kunne lade sig gøre at træne i den periode. PHEEEEEEEW :bigsmile:

Rygtet om at der var planer om at skifte hele skidtet i centret var en røver, formentlig opstået pga en misforståelse. Men heldigvis vil de gerne fortsætte med at have os som rådgivere (soulfly, JL, instruktøren og undertegnede).

Træning er godt.

Billig træning er bedre.

Gratis træning er BARE TOTAL I ORDEN. :lol:

Dagens træning var rigtig god, og det føltes superlækkert at få trukket skuldrene godt baglæns

:banana: :banana: :banana: :banana:

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 2.7k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Det er vildt det her...

Jeg har ret gode DOMS i triceps og jeg lavede ÉN triceps-øvelse igår - og så lige db bænkpres naturligvis. Utroligt det har haft så stor effekt.

Det er dog peanuts i forhold til mine obliques. Aldrig i mit liv har de været så bustede :devil: :lol:

Det føles som om jeg er blevet lammetævet af et par kickboxere :lol:

Link to comment
Share on other sites

Neanderthal No More

Uge 1, dag 3, 02-09-2004

C2 roning

5 min, 1138 meter

Fik roet rimelig pænt til idag.

Front squat (A1)

6 x 3 @ 50kg

I programmet stod godt nok at man skulle lave hhv 3,2,1,3,2,1 reps, men det synes jeg var lidt mystisk, så jeg må lige undersøge nærmere hvad der menes og hvordan vægten skal være. Ja, altså jeg ved jo godt hvad meningen er, det virker bare underligt, når vægten ikke er specificeret.

Min teknik er elendig, nok mest fordi mine håndled og arme ikke er fleksible nok, men efter lidt testen frem og tilbage synes jeg det gik bedre.

Det er alfa-omega at få albuerne så langt frem og op som muligt, så stangen har noget at ligge på - ellers bærer jeg næsten stangen i hænder, hvilket bestemt ikke er sjovt med når det foregår i fingerspidserne og med bøjede håndled.

De 50kg var i øvrigt ekstremt lette, men det var også primært tekniktræning.

Warrior lunge stretch (A2)

6 x 15 sek (x2)

shaky shaky

Walking lunge (B1)

1 x 20 skridt @ 21,5kg

2 x 20 skridt @ 14kg

NAAAAAASTY

Jeg startede med godt 20kg i hver hånd, for det skulle jeg da nok kunne klare. Det gjorde jeg også, men DAMN, den er ond :devil:

Fantastisk øvelse!!!

IT band stretch (B2)

3 x 15 sek (x2)

fin fin

DB split squat holds (C1)

1 x 60 sek (x2) @ 14kg i hver hånd

REN TORTUR :crazy:

Det gjorde det heller ikke lettere af at jeg ikke lige havde kigget på billedet, så jeg tænkte bare det var en statisk lunge. Det er det også næsten, den bagerste fod skal bare støtte på en bænk eller lignende og ikke på gulvet, for man får noget ondt i tæerne af at stå sådan så længe.

Pullthroughs (D1)

4 x 12 @ 40kg

Rimelig let vægt, men det ramte fint og jeg tror teknikken var lige i øjet.

Pulldown abs (stående cable crunch) (D2)

4 x 12 @ 40kg

Faktisk præcis samme kommentar som til pullthroughs, let men ramte godt :)

DB dorsiflexion (E1)

2 x 20 @ 12,5kg

En smule besværlig at stille op, og det var ikke fordi jeg mærkede det store ;)

Calf stretch (E2)

2 x 15 sek (x2)

Det kan jeg lige finde ud af :bigsmile:

Så var lårbasser og resten af undervognen godt brændt af.

Triceps og obliques er stadig semi-kvæstede fra i tirsdags :lol:

:banana: :banana: :banana:

Edited by MaxPower
Link to comment
Share on other sites

Neanderthal No More

Uge 1, dag 4, 4-09-2004

Og jeg har stadig røv-doms :lol:

C2 roning

5 min, 1253 meter PR

Der var godt hiv på idag.

Jeg tror rent faktisk min teknik efterhånden kan karakteriseres som rimelig :)

Decline closegrip bænkpres (A1)

6 x 3 @ 90kg

1 x 2 @ 100kg

1 x 1 @ 110kg PR

halløjsovs den var fin

Det var godt nok en nem PR, da jeg aldrig har lavet den før, men alligevel respektabel, synes jeg.

Og der er bestemt til mere :devil:

Supported barbell row (A2)

6 x 6 @ 50kg

rimelig let, men super fokus på teknik

SCM/Upper Trap and Suboccipital/Levator Scapulae Stretches (A3)

6 x 15 sek (x2)

Lyder fancy, men det er bare stræk at nakken til siden og skråt frem ;)

Ikke så meget hokus pokus

Single arm cable row (B1)

3 x 10 @ 40kg

Slet ikke tosset øvelse

Pec stretch (B2)

3 x 15 sek (x2)

Jeg synes det svært at få ordentlig stræk på patten <_<

DB external rotations (C1)

3 x 12 @ 5kg

Første sæt stående med en oprejst skrå-bænk som støtte. Det var ikke optimalt, da bænken ikke var høj nok, så de næste to sæt var siddende på en bænk, med det ene ben oppe og knæet som albue-støtte. Fungere helt fjong.

One arm lower traps raise (C2)

3 x 12 @ 5kg

God damn, den ramte godt, hvis den skulle ramme det jeg tror den skulle. :lol:

Det var også lidt hårdt for triceps at holde håndfladen fremaf igennem hele løftet.

Saxon Sidebends (D1)

1 x 6 (til hver side) @ 4kg

3 x 6 @ 3kg

BBQ'ed obliques

Rigtig lækker træning. Det føles vildt godt at lave en masse hvor skulderen trækkes tilbage.

:banana: :banana: :banana: :banana:

Link to comment
Share on other sites

Hej max-p. Hvordan gik det egentlig med din masse og styrke da du cuttede samt bagefter. Mistede du styrke og kom du hurtigt op på dit niveau igen da du startede med at tage på?

hey humse

Jeg synes jeg mistede en del styrke under cutningen, men den er kommet ret fint tilbage efter jeg er på en stigende vægtkurve :bigsmile:

Jeg vejede 96 ved diætstart og 86 ved diætslut og nu omkring 91kg (på kreatin) har jeg i hvert fald hentet det i de fleste øvelser som jeg har lavet i mellemtiden. Bænkpres er måske tvivlsom, men det er også længe siden jeg har lavet den for alvor. Den har primært stået på closegrip bænk og skrå bænk med håndvægte.

Link to comment
Share on other sites

Neanderthal No More

Uge 2, dag 1, 06-09-2004

Så tager vi hul på uge 2 at dette fantastisk mærkelige program :lol:

For djævlen da jeg svedte - det var godt nok vildt :swim:

Ingen roning, for der var optaget da jeg kom, og jeg havde ikke tid da jeg var færdig med resten.

Supine Bridges (A1)

3 x 20

føles lidt for nem

Warrior Lunge Stretch (A2)

3 x 15 sek

stængerne rystede og dirrede

Snatch Grip Deadlift (B1)

6 x 8 @ 70kg

Med pegefingeren på stregen. Det er bestemt ikke nemt med mine pølsefingre. ;)

IT Band Stretch (B2)

6 x 15 sek

fint stræk

Barbell Stepups ©

4 x 12 @ 30kg

Brugte den nye bænk idag, som er lidt lavere end de gamle, plus at jeg stod på 1 stk 15kg gummiskive og en 25kg jernskive (fordi den er dejlig flad).

Det gav en noget mere fornuftig højde at arbejde med.

Og føj, hvor er den hård :devil:

Dead Bug Twist (D1)

3 x 20 (i alt)

Der står 3x15 i programmet, men jeg ved ikke helt om det er meningen man skal lave 15 i alt er 15 til hver side. Jeg lavede så 20 i alt idag :)

Den kræver en del balance faktisk.

Side Hip Thrust (D2)

3 x 15 @ mig

Det er helt sikkert denne der gav massive doms ned langs siden sidste gang - det kunne også godt mærkes idag.

Det er som sagt en meget mystisk samling øvelser, men der var godt med knald på idag og det gik fint. Men der mangler altså noget pump i pats and guns :lol:

:banana: :banana: :banana:

Link to comment
Share on other sites

Neanderthal No More

Uge 2, dag 2, 07-09-2004

C2 roning

5 min, 1132 meter

Fin, teknikken er bedre efterhånden, når jeg husker at koncentrere mig lidt.

Medium grip cable rows (A1)

1 x 10 @ 55kg

5 x 10 @ 60kg

Samme som sidst, men jeg kunne ikke huske præcis hvad jeg tog (havde glemt at notere det i noten), og det var også lidt tung, så det er ok. :)

Pec stretch (A2)

6 x 15 sek (x2)

hiv i patten :tongue:

Face pulls (B1)

3 x 12 @ 40kg

fin fin

kan godt tage mere

Decline BB extensions (B2)

3 x 12 @ 35kg

Det er GUF for hesteskoene. Damn den rammer godt

Min nye opstillingsmetode hvor jeg tager stangen fra bagsiden af de forreste "stolper" i powerracket i stedet for forsiden af de bagerste virker glimrende (giver det mening overhovedet :blink: ). Der er dog lidt udfordring i at komme ned under stangen uden at slå hovedet. :lol:

Rear delt fly (machine) (C1)

3 x 10 @ 35kg

Lidt tung, men den sad kanon :devil:

Low pulley external rotations (C1)

3 x 12 @ 5kg

Det er ikke mange kg, men den er effektiv - dog tror jeg elastik er bedre ;)

Dip shrugs (C1)

1 x 15 @ mig

2 x 15 @ mig + 10kg

Den virkede supernem, så jeg smed 10kg i skødet. Det kunne godt lade sig gøre at få anbragt vægten selv :bigsmile:

Den var stadig nem med +10kg :devil:

Cable woodchops

2 x 12 @ 25kg

1 x 12 @ 30kg

Kørte super

Go'fin (det' vist fynsk :lol: ) træning - kørte flydende og det hele var overstået på omkring 45 min. Og så svedte jeg endda kun moderat meget idag :lol:

:banana: :banana: :banana: :banana:

Edited by MaxPower
Link to comment
Share on other sites

Hov, jeg glemte vist lige en enkelt ting i går, som også var udenfor programmet :bigsmile:

Low incline press

1 x 5 @ 31,5kg

1 x 3 @ 36,5kg

3 x 3/2/3 @ 41,5kg

Jeg skal jo lære at blive lidt bedre til at få dem mokket på plads.

De var dog noget tunge at tage i slutningen af træningen.

For øvrigt har jeg triceps-DOMS igen idag efter decline bb extensions igår :kickass: :yeah:

Link to comment
Share on other sites

Neanderthal No More

Uge 2, dag 3, 10-09-2004

Rommel -> Jep :lol: Jeg snakkede også med en anden gut til træning idag. Han synes sjovt nok også mine øvelser var MEGET mærkelige, og han mente det nok var heldigt jeg er lidt større end gennemsnittet af de trænende på DTU, så de måske kan se der er mening med galskaben.

Front squat (A1)

opv. 1 x 3 @ 40kg

1 x 3 @ 60kg

1 x 2 @ 65kg

1 x 1 @ 70kg

1 x 3 @ 65kg

1 x 2 @ 70kg

1 x 1 @ 75kg

Kørte nogenlunde,

Warrior lunge stretch (A2)

6 x 15 sek (x2)

strææææk

Walking lunges (B1)

3 x 20 skridt @ 14kg

fornuftig vægt - dejlig ond :devil:

Nygren -> Lunge udtales lΛndӠ (hvordan udtales det så :lol: ) og den korrekte oversættelse er nok "udfald", hvilket jo giver meget god mening :)

IT band stretch (B2)

3 x 15sek

fin fin

DB split squat holds (C1)

60 sek @ 2x14kg

På den rigtig måde denne gang.

Hvorfor gør jeg dette imod mig selv?? GOD DAMN, den var ond :devil:

Den sidste halvdel var vel ren vilje, og i sekunderne efter kunne jeg dårligt støtte på det forreste ben :lol:

Pullthroughs (D1)

2 x 12 @ 45kg

2 x 12 @ 55kg

aka kneppeøvelsen :lol:

Pulldown abs (stående cable crunch) (D2)

2 x 12 @ 45kg

Slet ikke tosset. Man skal huske at puste ud og trække maven ind for endnu bedre kontraktion :bigsmile:

Ham gutten jeg snakkede lidt med ville køre knælende crunches ind imellem, og så blev jeg lidt inspireret.

Pulldown abs (knælende cable crunch) (D2)

1 x 12 @ 45kg

1 x 12 @ 55kg

Endnu bedre :w00t:

Bedre kontakt med abs og så bruger man mindre kræfter på stabilisering, dvs at undgå at blive revet bagover af vægten ;)

DB dorsiflexion (E1)

2 x 20 @ 14kg

Lidt mærkelig.

Øvelsens "leverage" (i mangel af en god dansk oversættelse) synes jeg ikke så godt om. Man flytter ikke vægten særlig meget ved den bevægelse, og håndvægten er så stor at den fylder hele foden så at sige.

Calf stretch (E2)

2 x 15 sek (x2)

strææææææk

ok træning

:banana: :banana: :banana:

Edited by MaxPower
Link to comment
Share on other sites

En lille vægtstatus

Da MOL BC sluttede omkring 24-06 vejede jeg ca 86kg (gennemsnittet over de sidste 4 målinger).

Dog røg der vist rimelig hurtig 1-2kg på igen, da jeg begyndte at spise normalt :lol:

Nu 2½ måned senere vejer jeg 92kg, altså +5kg sådan cirkus. Jeg er på kreatin for tiden, så måske tæller det også et kg eller to, det er dog stadig en solid vægtøgning, synes jeg selv :bigsmile:

Jeg har ikke målt fedtprocent eller andre mål i et stykke tid, men jeg kan da godt se jeg ikke er helt så skarp mere ;) dog er jeg større :4flex:

Nu måtte jeg så alligevel måle taljen, som sagde 80cm lige ud. Da jeg vejede 92kg under MOL BC sagde taljen 82cm, så helt skidt kan det ikke være :w00t:

Da taljen ramte de 80cm vejede jeg 88-89kg, dvs +3kg med samme talje :devil:

Link to comment
Share on other sites

Lunge udtales lΛndӠ
Hmm tror jeg vil efterlyse en engelskkyndig person, selv om det ender med at jeg desværre ikke får ret i min påstand :lol:
Jeg snakkede også med en anden gut til træning idag. Han synes sjovt nok også mine øvelser var MEGET mærkelige, og han mente det nok var heldigt jeg er lidt større end gennemsnittet af de trænende på DTU, så de måske kan se der er mening med galskaben.

Ja de øvelser er meget specielle :lol: Vil ligefrem sige at der er et par stykker at dem der kun må trænes efter 23, hvor de yngste er gået i seng !!!

Edited by Nygren
Link to comment
Share on other sites

Walking Lunges må være den bedste øvelse til Da Glutes, for DAMN nogle røv-doms jeg har igen dag ligesom sidste uge :lol:

Er det den samme øvelse som Coleman laver i "The Unbelivable"? :)

Stort set, jeg laver den bare med en håndvægt i hver hånd i stedet for en vægtstang på ryggen. Det er nemmere og fylder mindre :)

Eneste problem er at min røver er ikke ligefrem den muskelgruppe der halter mest efter :lol:

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share