Det her er pinligt men det angående (dødløft stropper) !


Henrik22
 Share

Recommended Posts

Det her er virkelig pinligt så hvis du ikk læser det her for at hjælpe men skrive en latterlig kommentar så gå væk igen.

jeg er efterhånden ved at nå op på en del kg i dødløft så har problemer med grebet.. har derfor lig købt et par dødløft stropper, hvormed jeg regnede med problemet så var løst.

Men så da jeg tog ned i centeret for at træne og jeg sku til at dødløfte med stropper. så kunne jeg sku ikke

finde ud af at vikle dem rigtigt rundt om hånden og stangen. Derfor er mit spørgelsmål. hvordan bruger man stropperne ?

Link to comment
Share on other sites

Prøv søg på emnet på youtube der er adskillige videor, desuden er det nok lettere at se det frem for at læse en eller anden brugsanvisning :D

tipp: Når du ligesom har viklet dem om stangen kan du yderligere spænde dem ved at vride om stangen.

Jeg ved godt du ikke ville høre denne slags kommentarer, men hvorfor ikke arbejde med dit greb og vægte i dødløft der svarer til dit greb... Du er kun så stærk som dit svageste led. På den måde holder man sig måske også bedre fra skader osv.

Link to comment
Share on other sites

Prøv søg på emnet på youtube der er adskillige videor, desuden er det nok lettere at se det frem for at læse en eller anden brugsanvisning :D

tipp: Når du ligesom har viklet dem om stangen kan du yderligere spænde dem ved at vride om stangen.

Jeg ved godt du ikke ville høre denne slags kommentarer, men hvorfor ikke arbejde med dit greb og vægte i dødløft der svarer til dit greb... Du er kun så stærk som dit svageste led. På den måde holder man sig måske også bedre fra skader osv.

Det er helt i orden du siger det ! jeg gad bare ikke høre på sådan nogen der lig skal smide en kommentar ind med hvor let det er og ikk kan forstå jeg ikke kan finde ud af det osv :D.. har faktisk et udemærket greb men problemet er bare at jeg sveder enormt meget på håndfladerne når jeg træner så stangen glider stille og roligt ud .... tænkte straps var løsningen ?

Link to comment
Share on other sites

Det er helt i orden du siger det ! jeg gad bare ikke høre på sådan nogen der lig skal smide en kommentar ind med hvor let det er og ikk kan forstå jeg ikke kan finde ud af det osv :D.. har faktisk et udemærket greb men problemet er bare at jeg sveder enormt meget på håndfladerne når jeg træner så stangen glider stille og roligt ud .... tænkte straps var løsningen ?

- Mixed greb som nævnt

- En ordentlig stang (billige stænger er ofte glatte)

- Magnesiumkalk til at tage sveden

Hvilken slags stopper har du købt?

Link to comment
Share on other sites

- Mixed greb som nævnt

- En ordentlig stang (billige stænger er ofte glatte)

- Magnesiumkalk til at tage sveden

Hvilken slags stopper har du købt?

Har trænet med mixed grip men stangen glider stadig ud på grund af sveden på mine håndflader... Træner i fitness center så kan ikke rigtigt gøre noget ved hvordan stangen er.

Har købt dem fra bodylab.dk..

Link to comment
Share on other sites

"On back day I prefer to work my back not my grip"

Med mindre du er den slags douche der synes det er fedt at knuse folks hånd når du siger goddag, så brug da straps til så meget som muligt.

Jeg selv curler med straps, fordi jeg på den måde kan træne mine biceps tungere- greb og underarme kan du træne på greb og underarmsdag.

Link to comment
Share on other sites

Enig med Moos og ChristianB.

Det giver simpelthen ingen mening at fralægge sig et fint stykke værktøj som stropper bare fordi man vil være 'funktionel' eller er bange for at ikke at få trænet sig greb nok.

Man bruge jo også grebet når man løfter med stropper.

At bruge det i mindre øvelser er dog lidt overkill IMO. Men dødløft, Rows og Shrugs er det et super redskab :smile:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share