Hemmeligheden bag synlige blodårer på armene ?


ibroken
 Share

Recommended Posts

Har lagt mærke til en del folk har synlige blodårer til træning før de begynder at træne - det er typisk de store og pumpede fyre, mens de andre, såsom mig, først ser dem når man træner. Dog er de nogle gange også fremme, når man bare er derhjemme og tilfældigvis ser på sin arm.

Hvordan fungerer det med disse blodårer ? Synes at den lange blodåre, der går på ens biceps er ret fed, og vil gerne vide, hvordan man får den frem permanent, hvis muligt.

Link to comment
Share on other sites

For mit vedkommende er det mest genetik. Jeg har altid haft meget synlige blodårer - også før jeg begyndte at træne. De er blevet betydeligt mere fremtrædende efterhånden som min fedtprocent er faldet.. til et punkt, hvor jeg synes det er lige rigeligt. Skal vi bytte? :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Den blodåre du taler om hedder vena cephalica og den hjælper til at transportere blod fra armen tilbage til hjertet. Som de andre har været inde på er det lav fedtprocent og øget muskelmasse der skal til udover din genetik. Når du kan se den bliver stor under træning er det fordi der sker en øget blodgennemstrømning til musklerne og dermed også et øget tilbageløb til hjertet og venen vil derfor være fyldt op med blod.

Link to comment
Share on other sites

Er også pænt tynd, derfor jeg træner så tit - for at tage på i muskelmasse.

Mine blodårer har generelt været meget synlige. Det er kun steget efter træningen.

Så det handler bare om hvor vidt man træner sin biceps, ens fedtprocent og fremfor alt genetik.

Super.

Tak fo det, folks ;)

Edited by ibroken
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share