Tennisalbue


Don Mega
 Share

Recommended Posts

Jeg går selv på Bispebjerg Idrætsmedicinske, og det er denne protokol jeg har fulgt med min tricps tendinopati. Det er det eneste der har givet fremgang. Dog har det taget mig et år indtil videre med denne protokol (som ofte er to skridt frem og et tilbage) og jeg er langt fra 100% endnu. På den anden side vil jeg sige, at da jeg startede min behandling havde en række kvaksalvere forværret min skade så meget, at jeg havde problemer med blot at holde på et cykelstyr etc., så det har da absolut været effektivt (i dag kan jeg eksempelvis træne inc. db press med 30 kgs. håndvægte, hvilket er langt fra formen før skaden, men stadig stor fremgang ift. et år siden.)

Hej Lassefar.

Jeg vil bestemt prøve tung styrketræning. Den fys. jeg har fået shockwave hos, mente jeg skulle træne med ultra lette vægte, indtil videre 1-3 kg, til wrist extensions. Hvert sæt skulle trænes til failure, hvilket resulterede i hundredevis af gentagelser. Hvor shockwaven hjalp tror jeg måske at fyssen ikke havde indblik i, at jeg rent faktisk var i stand til meget mere end jeg blev sat i gang med. Man behøver ikke starte fra absolut nulpunkt, men i stedet tage udgangspunkt i skadens omfang. Her var udgangspunktet at jeg skulle træne superlette vægte med mange gentagelser, en total modsigelse af Mads Kongsgaards undersøgelse.

Jeg begynder i morgen med følgende program til min albue.

3 x 15 wrist extensions (6-8 sek. rep)

3 x 15 finger extensions (6-8 sek. rep)

3 x 15 wrist curls (6-8 sek. rep)

Derudover har de sidste par mdr. har givet mig en stor fremgang. Jeg tror godt jeg kan påbegynde diverse presøvelser til overkroppen i næste uge.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
  • Replies 77
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • 1 year later...

Har du prøvet albuebind? Jeg har selv haft en ægte tennisalbue (forstået på den måde, at den var forårsaget af tennis). Jeg forsøgte mig først med kinesiotape, som egentlig var en stor succes. Formålet med dette er af aflaste det beskadigede led og sener i albuen. Mit eneste problem var, at jeg har har en masse hår på armene, så det var ret smertefuldt at få tapen af, når den skulle skifte. Fandt derfor et albuebind, der tjente samme formål som tapen, som havde nogenlunde samme effekt. Det kan varmt anbefales herfra.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share