Hjælp jeg skal have købt et puls ur


Achilles
 Share

Recommended Posts

Hey gang,

Jeg skal til at have købt mig et puls ur, men jeg er helt ny inden for dét område.

Det skal bruges til både løb, Grappling og svømning, så det skal altså helst være vand tæt.

Mht grappling delen ved jeg man kan købe nogle dimser som man kan spænde fast rundt om livet som så sender info til uret, eller hvad ?

Nu ved jeg ikke om det er helt umuligt at finde noget til en ny pris i omrrådet 800-1000 kr, men det er ihvertfald mit udgangs budget.

Link to comment
Share on other sites

Hey gang,

Jeg skal til at have købt mig et puls ur, men jeg er helt ny inden for dét område.

Det skal bruges til både løb, Grappling og svømning, så det skal altså helst være vand tæt.

Mht grappling delen ved jeg man kan købe nogle dimser som man kan spænde fast rundt om livet som så sender info til uret, eller hvad ?

Nu ved jeg ikke om det er helt umuligt at finde noget til en ny pris i omrrådet 800-1000 kr, men det er ihvertfald mit udgangs budget.

google pulsur

eller

www.pulsure.dk

Link to comment
Share on other sites

google pulsur

eller

www.pulsure.dk

Jeg har været været igang med begge, men da jeg er absolut blank omkring det her er det svært at gå igang med at sammenligne priser, mærker osv.

Det jeg søger er personlig erfaring fra erfarne folk der har prøvet forskellige ure eller bare ved noget om dem.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har været været igang med begge, men da jeg er absolut blank omkring det her er det svært at gå igang med at sammenligne priser, mærker osv.

Det jeg søger er personlig erfaring fra erfarne folk der har prøvet forskellige ure eller bare ved noget om dem.

Tror du får bedre hjælp, hvis du gør lidt mere forarbejde selv. Find fx selv et par bud på et muligt ur, så er det mere tænkeligt at nogen vil dele konkrete erfaringer. Det er lidt meget at forvente at nogen vil sidde og lede på nettet efter et ur som passer til dig - og de personlige erfaringer kommer nok også nemmere når det hele konkretiseres lidt :smile:

/Keki

Link to comment
Share on other sites

Hey gang,

Jeg skal til at have købt mig et puls ur, men jeg er helt ny inden for dét område.

Det skal bruges til både løb, Grappling og svømning, så det skal altså helst være vand tæt.

Mht grappling delen ved jeg man kan købe nogle dimser som man kan spænde fast rundt om livet som så sender info til uret, eller hvad ?

Nu ved jeg ikke om det er helt umuligt at finde noget til en ny pris i omrrådet 800-1000 kr, men det er ihvertfald mit udgangs budget.

Du skal i hvert fald være opmærksom på, at mange (de fleste? alle?) vandtætte ure ikke viser/måler puls, når du er i vandet. Du kan dog godt bruge det til at tage tid med. Formodentlig er grunden, at der er mere modstand i vand end i luft for signalerne mellem senderen og uret. Det er muligt du kan få ure, som godt kan vise puls i vandet, men mit gæt vil være, at de ligger noget over dit budget.

Jeg har selv et Polar F6, som jeg har været ok tilfreds med. På det seneste har det dog været noget ustabilt, så jeg overvejer at købe et Garmin FR 60 med løbepod i stedet for. Jeg er dog meget i tvivl om jeg skal vælge den model, eller om jeg skal have mig et gps-ur i stedet. Under alle omstændigheder tiltaler det mig, at jeg kan få målinger på både distance og hastighed undervejs.

Grappling ved jeg ikke lige hvad er, men er der nogen specielt grund til at bruge andet end et almindeligt pulsbælte (om brystet), når man laver det?

Link to comment
Share on other sites

Hey

Det er nogle hårde udfordringer, dit fremtidige pulsur kommer ud for :smile:

I forhold til grappling tror jeg du får svært ved at finde et pulsur/brystrem, der kan holde til kampsport...

Rigtig mange pulsure er vandtætte, men det er ikke det samme som at de også kan registrere data under svømning - der er faktisk kun nogle ganske få muligheder. Men Suunto har et Memory Belt, som gemmer oplysninger om pulsen under svømningen. Når du kommer hjem til computeren, kan du derefter overføre dataene via en dockingstation. Du kan finde det på pulsure.dk

Prisen for Suunto Memory Belt er 849,00 - dertil kommer dockingstationen + pulsur.

**

Edited by KåreS
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share