Stines motionslog


Stinelykke
 Share

Recommended Posts

Selvom i ikke har meget tid og træner teknik, er det stadig vigtigt at ha' serier hvor tempoet bliver presset mere end 25 m af gangen. Teknik er selvfølgelig vigtigt, men det gavner bare ikke meget at have programmer som kun består af det. Tempoet skal op imens at der holdes fokus på teknikken og så ikke fokus på mere end 1-2 ting af gangen, per pas.

Det tager ca. 10.000 timer er mestre noget fuldstændigt, dette svarer til 3 timers træning hver dag i ca. 10 år.

Programmet jeg beskrev ovenfor var ikke del af træningen i klubben men mit eget lille program, da jeg ikke var med til træningen i tirsdags.

Du har nok ret i, at det er bedre at fokusere på færre øvelser i løbet af et pas, og så få dem arbejdet godt igennem. Uhhh, tre timer om dagen i ti år kan jeg nok ikke afsætte :bigsmile:

Regner med at begynde at kravle op mod de 3000 meter 3x ugentligt her op til jul og så bygge videre efter nytår - men konceptet med kun at lægge 10% distance på om ugen gælder vel også i svømning?

Link to comment
Share on other sites

Programmet jeg beskrev ovenfor var ikke del af træningen i klubben men mit eget lille program, da jeg ikke var med til træningen i tirsdags.

Du har nok ret i, at det er bedre at fokusere på færre øvelser i løbet af et pas, og så få dem arbejdet godt igennem. Uhhh, tre timer om dagen i ti år kan jeg nok ikke afsætte :bigsmile:

Regner med at begynde at kravle op mod de 3000 meter 3x ugentligt her op til jul og så bygge videre efter nytår - men konceptet med kun at lægge 10% distance på om ugen gælder vel også i svømning?

Ja det er gælder også her, men det skal også nævnes at dette er en generel regel. Det handler om at lytte til sin krop

Link to comment
Share on other sites

Hej Gregers

Tak for tippet - har allerede været på wiggle.co.uk og kigge på dragter. Det er jo godt nok nogle andre priser end herhjemme!

Og i lige måde! Keep up the good work. Har læst din log, og er imponeret over din træningsihærdighed. Godt gået. Har du en baggrund i andet end fodbold?

Hejsa- følger lidt med i loggen her, så vil bare sige tak for tippet - jeg skal også have kigget på Wiggle.co.uk ... :)

Link to comment
Share on other sites

Træning fredag d. 4/12

Havde jo proklameret, at jeg skulle svømmetræne fredag, lørdag og søndag, men endte med at blive hjemme ved hunni mens den bedre halvdel var til julefrokost.

Så nappede jeg 1,5 times styrketræning i stedet.

Fokuserer mest på arme og skuldre med elastik + coremusklerne for tiden og nøjes med at lave 3x15 squat uden vægt.

Benene driller stadig efter spinning og i hele sidste uge kunne jeg ikke svømme bryst fordi det gjorde ondt på en rigtig ubehagelig måde i lysken. Min osteopat fandt frem til et par nerver nede omkring lysken/inderlåret, som var irriterede - det er en ret spøjs fornemmelse at blive trukket/strukket ud i de sener og nerver, som løber rundt nede i den afdeling, men ufattelig godt bagefter :tongue:

I går trænede jeg med elastik og træningsbold, det er fedt at mærke hvordan man på bolden får fat i alle mavemusklerne og ryggen.

I øvrigt lavede jeg 5 armbøjninger (ved godt at det lyder patetisk, men jeg har aldrig, aldrig før kunnet lave dem før uden at have knæene i gulvet, så jeg var rigtig godt tilfreds :laugh: ) Mit mål er 25 med albuerne inde ved kroppen, deadline for dette lille mål er samtidig med stævnerne til sommer...

Link to comment
Share on other sites

Man. 7. dec

30 min cirkeltræning med pulsen oppe ml. 75-87% af max

Supplerende maveøvelser på stor bold + rygøvelser på gulv.

Forstår ikke helt hvorfor jeg er så træt og lidt uoplagt når jeg træner, det er som om jeg lige mangler det sidste for at fyre den helt af. :unhappy: Håber snart jeg får mere energi og min fightervilje tilbage. :devil:

Har slet ikke trænet i weekenden men kan mærke at det har været godt for min hofte og den irriterede nerve i lysken. Skal svømme i morgen og spinne på onsdag, glæder mig. Regner med at skulle svømme 3000 m i morgen, så jeg kan begynde at bygge noget distance op for alvor.

Edited by Stinelykke
Link to comment
Share on other sites

Tors d. 10. dec

Havde en af mine bedste svømmeture i tirsdags :4thumbup:

Jeg har bestemt mig for at træne alene en gang om ugen for at få ro og tid til at træne de elementer, jeg selv synes er vigtige at få pudset af. Havde lagt et program på 3000 m for at få noget distance ind i træningen, som jeg så kan begynde at udbygge hen over vinteren, men kom til at tabe det og endte med at improvisere... Derved kom programmet til at se ca. sådan ud:

Opv. 200 m fri

8 x 25 m lynlås

16 x 25 m en-arms crawl med fokus på rotation og høj albue

500 m crawl i frisk tempo

16 x 25 m tærskel (25 m 'ud' i sprint, 25 m 'hjem' i roligt tempo)

500 m crawl i roligt tempo med ekstra fokus på at slappe af i kroppen og have en god balance også under vejrtrækning

150 m løs

50 ben (dette er stadig lidt hårdt for lysken, så jeg stoppede hurtigt)

100 udsvømning

I alt ca. 2700 m

Alt i alt lidt kortere end planlagt, til gengæld var jeg vildt tilfreds med at jeg kunne tage de sidste 500 m crawl med masser af overskud. Det føltes også vildt godt at ligge og være opmærksom på teknikken og så mærke hvordan min svømning blev mere afslappet og økonomisk. Følte mig godt kørende og glæææder mig til at skulle afsted igen i morgen!

I går blev jeg desværre nødt til at gå hjem fra arbejde med kvalme, mavepine og svimmelhed. Tror det er derfor jeg har været træt og uoplagt i nogle dage? Gik hjem og sov i tre timer og sov så 12 timer i nat, så jeg er frisk igen nu. Desværre betød det også at jeg gik glip af spinning :mad:

I dag har jeg trænet skulder, arme, ryg og mave i en god times tid og gået/klatret en god tur i skoven med hunni.

Link to comment
Share on other sites

Har haft god weekend med familie og venner, der også har budt på en lille bitte smule træning.

Fredag var hyggeaften lige efter fyraften, så der fik jeg ikke trænet.

Lørdag stod den på familiefødselsdag og hundetræning, så der fik jeg kun lige flettet lidt styrketræning af skuldre og ben ind i dagens program.

Søndag var der svømmetræning med triklubben men jeg havde det virkelig mærkeligt den første halve time, svimmel og mærkelig i hovedet som om jeg havde en osteklokke over hovedet. Tror jeg havde spist alt for lidt, så mit blodsukker var meget lavt. Det blev bedre efterhånden som træningen skred frem og jeg endte med at være ganske godt tilfreds med træningen. Pressede ikke mig selv så meget men brugte i stedet tiden på at få pudset godt af på teknikken og fik masser af god respons fra træneren, som jeg kan arbejde videre med. Alt i alt endte jeg på ca 2000 m.

Link to comment
Share on other sites

Tir 15/12

Styrketræning arme, skuldre og core, ca 1 time

Ons 16/12

Spinning i 1,5 time, fik givet den gas men kunne mærke at jeg var sprang over i sidste uge. Mine muskler kunne ikke rigtig følge med så pulsen røg ikke helt op at ringe. Men tror jeg lå i pulszone 4 i ca 40 min sammenlagt, så har da fået lidt ud af det... :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Har haft gæster i weekenden, så jeg har ikke fået trænet fredag og lørdag. I dag gik jeg en lang tur i sneen med hunni, og fik styrketrænet hele mit korpus, inkl nogle gode øvelser for stængerne, så det var lækkert.

Programmet så ca sådan ud:

Armbøjninger

Military press

'Roning' m elastik

Elastik-øvelser for rotator-cuffen

'Blafren med vingerne' (skuldrene)

Træning af forsiden af skuldrene med elastik

Squat

Hase-curl

Knee extensions

Ryg og maveøvelser med og uden redondo-bold.

Kender ikke alle de fancy navne på øvelserne, men håber folk kan læse mine indforståede titler :blush:

Sluttede af med at kælke i en time med vores nabo-pige på 8 :4thumbup: Det giver godt at løbe op ad bakke med et barn i kælken. Og hvor bliver man dog i godt humør af at drøne afsted med en gøende hund ved siden af sig, mens sneen sprøjter til alle sider :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Tir 22/12

Julegaver... rengøring... tøjvask... pakke til juleferien. Stress stress stress...

Nåede at presse et ultra-kompakt hjemme-styrkeprogram sammen, så jeg har lavet:

Armbøjninger 55 stk

Biceps curl 2x8

Mavebøjninger

Ryg

Squat 2x15

Desuden cyklede jeg en time (mest op ad bakke) i stiv modvind og sne og måtte trække min cykel hjem gennem sneen i 45 min, så jeg har også fået lavet lidt cardio i dag :tongue:

Regner ikke med at træne i julen, højst lidt elastik og træning med egen kropsvægt + lange gåture. D. 27 er jeg tilbage og regner med at have svømmestadion mere eller mindre for mig selv i dagene inden nytår :cool:

Satser på at svømme en del i mellemdagene, især mens vejret er så vildt

Edited by Stinelykke
Link to comment
Share on other sites

Man 28 dec

Var nede og svømme med min nye labre våddragt, som min søøøøøde kæreste og svigerforældre har givet mig i julegave. Den er amazing!!!! Følte mig som en cykelrytter, der er gået fra en kildemoes herrecykel fra 1973 til fancy tour de france monster med hjælpemotor :o)

Svømmede ca 2000 m, heraf 2x500 intervaller. Kan godt mærke, at jeg ikke har svømmet i 2 uger, puha, jeg blev godt forpustet.

Har tilmeldt mig åbent vand op ad Gudenåen, ialt 5,2 km d. 18. juni næste år. Så nu har jeg en dato at træne hen imod og motivationen har fået et gevaldigt løft.

Glæder mig allerede til at træne frem til det. Planlægger at lægge et ekstra svømmepas ind nu, så jeg kommer til at svømme 4x ugenligt, spinne 1x og styrketræne 2x. Har ikke lavet et træningsprogram endnu, men regner med at lægge et roligt pas i starten af ugen, hvor jeg restituerer og træner teknik, og så lægge et hårdt pas med intervaller i weekenden. Desuden deltager jeg i klubtræningen fre + søn, hvor der er fokus på udholdenhed og ben.

Forslag til hvordan et program kan skrues sammen modtages gerne...

Link to comment
Share on other sites

Man 28 dec

Var nede og svømme med min nye labre våddragt, som min søøøøøde kæreste og svigerforældre har givet mig i julegave. Den er amazing!!!! Følte mig som en cykelrytter, der er gået fra en kildemoes herrecykel fra 1973 til fancy tour de france monster med hjælpemotor :o)

Svømmede ca 2000 m, heraf 2x500 intervaller. Kan godt mærke, at jeg ikke har svømmet i 2 uger, puha, jeg blev godt forpustet.

Har tilmeldt mig åbent vand op ad Gudenåen, ialt 5,2 km d. 18. juni næste år. Så nu har jeg en dato at træne hen imod og motivationen har fået et gevaldigt løft.

Glæder mig allerede til at træne frem til det. Planlægger at lægge et ekstra svømmepas ind nu, så jeg kommer til at svømme 4x ugenligt, spinne 1x og styrketræne 2x. Har ikke lavet et træningsprogram endnu, men regner med at lægge et roligt pas i starten af ugen, hvor jeg restituerer og træner teknik, og så lægge et hårdt pas med intervaller i weekenden. Desuden deltager jeg i klubtræningen fre + søn, hvor der er fokus på udholdenhed og ben.

Forslag til hvordan et program kan skrues sammen modtages gerne...

Det var dog en underlig fokusering fra klubbens side, hvis de vil træne udholdenhed og ben i jeres svømning. Så hellere balance, kropsrotation og vejrtrækning.

Men hensyn til planlægning af et program, så ville mit forslag være:

Mandag - svømning, 2000-2500 meter de første 4 uger, for så at øge med ca. 300 m per uge.

Tirsdag - Styrketræning, et full body program, som minimum skal indeholde bænkpres, pull-ups, squat, military press, bent over rows og dødløft. Alle øvelser her kan godt være variationer, men skal ramme så mange led som muligt.

Onsdag - Spinning (der skulle helst have været et svømmepas her)

Torsdag - Fri eller teknisk svømning af 1500-2000 m, som øges på samme måde som mandag

Fredag - Klubtræning

Lørdag - Styrketrænin ala tirdag

Søndag - Klubtræning

Træningen torsdag kan også ændres til intervaltræning, men kør hellere flere kortere intervaller en 500 m intervaller. 5*100 m i 90% tempo, 2 gange igennem vil give dig mere, både konditionsmæssigt, men også rent laktatmæssigt i muskulaturen.

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor er det du er så vild efter at svømme interval på denne tid af året? Det vintermånederne skal bruges på er at få opbygget en stor base, altså få opbygget større kapillærer så du får mere ilt ud i blodet. Om nogle måneder kan du så begynde at kører mere interval så hjertet bliver større og dermed kan pumpe mere blod (ilt) ud til musklerne. Men som jeg ser det er der ingen grund til at kører alt for meget interval på denne tid af året - lidt, men ikke for meget. Få en stor base, altså bliv mere udholden og så skal farten nok komme.

Jeg er ingen svømmeekspert, så måske skyder jeg helt ved siden af, men ved at det er sådan man træner løb og cykling i disse måneder, så hvorfor skulle men ikke også træne svømning sådan?

Rigtig godt nytår - det har været en fornøjelse at følge din log og er sikker på det også bliver det næste år :)

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor er det du er så vild efter at svømme interval på denne tid af året? Det vintermånederne skal bruges på er at få opbygget en stor base, altså få opbygget større kapillærer så du får mere ilt ud i blodet. Om nogle måneder kan du så begynde at kører mere interval så hjertet bliver større og dermed kan pumpe mere blod (ilt) ud til musklerne. Men som jeg ser det er der ingen grund til at kører alt for meget interval på denne tid af året - lidt, men ikke for meget. Få en stor base, altså bliv mere udholden og så skal farten nok komme.

Jeg er ingen svømmeekspert, så måske skyder jeg helt ved siden af, men ved at det er sådan man træner løb og cykling i disse måneder, så hvorfor skulle men ikke også træne svømning sådan?

Rigtig godt nytår - det har været en fornøjelse at følge din log og er sikker på det også bliver det næste år :)

Grunden til intervaller er, at svømning som mange tror, faktisk ikke er en sportsgren som kræver den helt voldsomme aerobe kapacitet. Derimod kræver den en god portion syrertolerance og evne til at holde en høj fart i gennem længere tid.

Jeg mener med dette ikke at al træning skal være intervaller, men det er en vigtig del, da dette også giver en bedre fornemmelse af om teknikken vil kunne holde til sådanne lange svømmekonkurrencer.

Link to comment
Share on other sites

Det var dog en underlig fokusering fra klubbens side, hvis de vil træne udholdenhed og ben i jeres svømning. Så hellere balance, kropsrotation og vejrtrækning.

Men hensyn til planlægning af et program, så ville mit forslag være:

Mandag - svømning, 2000-2500 meter de første 4 uger, for så at øge med ca. 300 m per uge.

Tirsdag - Styrketræning, et full body program, som minimum skal indeholde bænkpres, pull-ups, squat, military press, bent over rows og dødløft. Alle øvelser her kan godt være variationer, men skal ramme så mange led som muligt.

Onsdag - Spinning (der skulle helst have været et svømmepas her)

Torsdag - Fri eller teknisk svømning af 1500-2000 m, som øges på samme måde som mandag

Fredag - Klubtræning

Lørdag - Styrketrænin ala tirdag

Søndag - Klubtræning

Træningen torsdag kan også ændres til intervaltræning, men kør hellere flere kortere intervaller en 500 m intervaller. 5*100 m i 90% tempo, 2 gange igennem vil give dig mere, både konditionsmæssigt, men også rent laktatmæssigt i muskulaturen.

Skal de 2000-2500 m om mandagen tages i et hug, eller delt ud på teknik-drills, intervaller osv? Min plan er at træne noget lang distance, så jeg kan blive mere udholdende og vænne mig til at svømme langt - også mentalt. Derfor har jeg trænet 500 m intervaller de sidste uger, blandet med sprint. Disse længere intervaller vil jeg så forlænge løbende, så jeg når op på en lang distance og får tilbagelagt nogle km i løbet af foråret.

Jeg må indrømme, at jeg heller ikke er helt enig med klubbens fokus på ben. Synes jeg har mere brug for at træne balance, åndedræt og rotation, men forsøger at tage nogle hundrede meters teknik med fokus på disse ting i hvert træningspas.

Vi træner dog også intervaller i klubtræningen, når vi svømmer de lange udholdenhedspas, hvor der er masser af fokus på mælkesyre og styrke.

Ville gerne lægge et enkelt ekstra svømmepas ind, afhængig af om jeg kan få det til at passe med tiden. Dette kunne godt blive onsdag morgen efterfulgdt af spinning om aftenen. Spinningstræningen ligger fast om onsdagen, men det slutter til april, og så kan jeg i hvert fald lægge træningen dér.

Edited by Stinelykke
Link to comment
Share on other sites

Træning 30/12

Opvarmning 200 m

Teknik:

En-arms crawl 16x25 m

Fingre i vandoverflade 16x25 m

Intervaller: 5x200 m

Ben 7x50 m

Sprint 3x25 (Ville tage nogle flere, men var helt færdig :-) )

Udsvømning

I alt 3300 m

(Var lidt kvæstet efter dette pas, men ikke mere, end at jeg var klar til at tage afsted dagen efter...)

Link to comment
Share on other sites

Skal de 2000-2500 m om mandagen tages i et hug, eller delt ud på teknik-drills, intervaller osv? Min plan er at træne noget lang distance, så jeg kan blive mere udholdende og vænne mig til at svømme langt - også mentalt. Derfor har jeg trænet 500 m intervaller de sidste uger, blandet med sprint. Disse længere intervaller vil jeg så forlænge løbende, så jeg når op på en lang distance og får tilbagelagt nogle km i løbet af foråret.

Jeg må indrømme, at jeg heller ikke er helt enig med klubbens fokus på ben. Synes jeg har mere brug for at træne balance, åndedræt og rotation, men forsøger at tage nogle hundrede meters teknik med fokus på disse ting i hvert træningspas.

Vi træner dog også intervaller i klubtræningen, når vi svømmer de lange udholdenhedspas, hvor der er masser af fokus på mælkesyre og styrke.

Ville gerne lægge et enkelt ekstra svømmepas ind, afhængig af om jeg kan få det til at passe med tiden. Dette kunne godt blive onsdag morgen efterfulgdt af spinning om aftenen. Spinningstræningen ligger fast om onsdagen, men det slutter til april, og så kan jeg i hvert fald lægge træningen dér.

De 2000-2500 skal ikke køres i et stræk, men deles ud på nogle serier, hvor nogle er lange, nogle teknik og så en lille smule tempo svømning.

Træning 30/12

Opvarmning 200 m

Teknik:

En-arms crawl 16x25 m

Fingre i vandoverflade 16x25 m

Intervaller: 5x200 m

Ben 7x50 m

Sprint 3x25 (Ville tage nogle flere, men var helt færdig :-) )

Udsvømning

I alt 3300 m

(Var lidt kvæstet efter dette pas, men ikke mere, end at jeg var klar til at tage afsted dagen efter...)

Programmet her ser okay ud, men sørg for at få en længere opvarmning gerne 400 m

Link to comment
Share on other sites

Søn 3/1-09

Årets første svømmetur :o)

Svømmede flg program, som jeg selv havde sat sammen:

Opvarmning:

300 m blandet, 100 ben m plade

Teknik:

12x25 en-arms cr, skift side m åndedræt hver 25 m

6x50 cr fokus på fremføring, rotation og høj albue

6x50 lynlås

i alt 900 m

Serie:

400-300-200-100

I alt 1000 m

Tempo:

5x50 m - 25 sprint, 25 m roligt

Udsvøm 100

I alt 2800

Var træt igen, men synes det går bedre med at holde en pæn teknik og et ok tempo, især i serierne.

Resten af ugen ser sådan her ud:

Man: styrke

Tir: roligt svømmepas

Ons: spinning

Tor: udstrækning og afspænding

Fre: moderat svømmepas

Lør: styrke

Søn: langt hårdt svømmepas

Glæder mig til at komme i gang igen :o)

Link to comment
Share on other sites

Tirsdag, d. 5/1

Den første dag efter ferien (i går) var åbentbart for hård ved mig, så jeg endte aftenen på sofaen sammen med vores wii :o)

Men i dag fik jeg taget mig sammen til at cykle ned og svømme et kort teknik/restitution program:

Opvarmning:

200 blandet

200 ben m. plade

Teknik:

12x25 fokus på fremføring og rotation

12x25 en-arms cr

12x25 fokus på balance, glid og recovery

Mini-serie:

3x100 m cr

Udsvømning 100 m

I alt 1700 m

Havde min våddragt på, så det var en fornøjelse at svømme i dag. Kan mærke mine skuldre når jeg svømmer, ikke fordi de gør ondt, men fordi de er blevet brugt :-) Godt at jeg skal spinne i morgen og strække ud/lave noget pilates i overmorgen.

Her til aften har jeg forsøgt at dulme min dårlige samvittighed over at skippe styrketræningen i går ved at hive lidt i nogle elastikker, så skuldrene og rotator-cuffen er blevet arbejdet lidt igennem. (Og så lavede jeg da lige et par armbøjninger til glæde for armene og brystmusklerne)

Har fået et godt tilbud på at træne i fitness world gennem min fagforening, så jeg har meldt mig ind i dag. Jeg glæder mig til at komme i gang med at bøje jern i et center og at dyrke lidt yoga og pilates igen. Det er et godt suppelement til al den cardio...

Link to comment
Share on other sites

Hvor sejt at du lige indhenter lidt af det tabte fra i går. :4thumbup:

Og hurra for at du er tilbage i FitnessBilka - så kan vi måske træne sammen når jeg kommer hjem igen. Hvor har du egentlig planer om (primært) at træne - Scandinavian Centre?

God fornøjelse med spinningen i morgen, håber det bliver en fed time. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Hvor sejt at du lige indhenter lidt af det tabte fra i går. :4thumbup:

Og hurra for at du er tilbage i FitnessBilka - så kan vi måske træne sammen når jeg kommer hjem igen. Hvor har du egentlig planer om (primært) at træne - Scandinavian Centre?

God fornøjelse med spinningen i morgen, håber det bliver en fed time. :smile:

Jamen også respekt til dig, der drøner rundt på sneglatte veje og fortove i London med dit nye gadget :o)

Jeg regner med at træne lidt rundt omkring i byen, alt efter hvor der er hold eller hvis jeg alligevel er i nærheden :-) Equinox ude på ringvejen i Viby er også blevet lavet om til Fitness Bilka, så det er jo lige i nærheden. Men det kunne være hyggeligt at tage ud og træne sammen også!

Link to comment
Share on other sites

Søn 10/1

Nu er det ved at være længe siden, at jeg har opdateret min log. For en gangs skyld har jeg brugt mere tid på at træne end på at sidde og skrive om det ;o)

Min trænings-uge siden i tirsdags har set sådan ud:

Ons 6/1:

Skippede spinning, da min stakkels kæreste havde fået en slem madforgiftning på sit arbejde (sammen med 9 kolleger, så Fødevarestyrelsen var troppet op for at undersøge balladen). Blev hjemme og lavede suppe til staklen og hvilede ud, efter at have været vågen flere gange om natten mens han led - og lød som om han var ved at dø...)

Tor 7/1:

Svømmede 30 min for at få lidt liv i musklerne og øve en smule teknik.

Om aftenen kørte jeg et full body styrkeprogram med fokus på arme og skuldre. Desuden lavede jeg 3x15 et-bens squat med den ene fod på lille bold. Det var rigtig hårdt, og gav nogle rigtig ømme lår dagen efter :-)

Fre 8/1:

Svømmede kort program:

Opvarm:

200 cr, 200 ben

Teknik:

6x50 m tommel i armhule

8x50 m rotation og fremføring

6x50 m armtag og rotation

Tempo:

5x100 80-90% af topfart

"Distance":

500 m cr

Udsvøm 100

I alt 2100

Lør 9/1:

Ingen træning, men var med til en fem-timers flytning fra 4. sal til 13. sal... Var bl.a. med til at slæbe rammen til en futon op på 13. sal, da den var for stor til elevatoren. Slæbte den fra stuen til 5. Troede det var løgn, da vi ikke kunne få skidtet ind i elevatoren, men i sidste ende var det nu ikke så hårdt som det lyder :o)

Søn 10/1:

Klubtræning, let program:

Indsv:

100 fri

6x50:

1-2 A1

3-4 A2

5-6 En1

Ben:

50 cr ben m plade

100 cr arme uden ben, med pull b.

100 cr ben m plade

100 cr arme uden ben, med pull b.

50 cr ben m plade

Teknik:

2x (5x50):

25 en-arms cr, 25 cr

100 m ryg

25 langsom cr, 25 cr

100 m ryg

25 cr m knytnæver, 25 cr

Tempo:

2x200:

1- 150 A1, 50 A2

2- 100 A1, 100 A2

Efter klubtræningen svømmede jeg videre, for at få lidt mere distance:

300 m cr

5x50 EN1

100 m udsv.

I alt 2600

Ville egentlig gerne have fortsat til de 3000 m, men var til sidst virkelig træt. Der var også lidt et par 100 m mere tempotræning, end jeg er vant til ;-)

Status på ugen:

Er godt tilfreds med ugens forløb. Kan begynde at mærke resultater af svømmetræningen og synes at min teknik og udholdenhed bliver bedre og bedre.

For en doven hund som mig er det i øvrigt en succes at være kommet ud og svømme fire dage i denne uge :o) Det hænger sammen med at jeg begynder at blive små-afhængig af svømningen i takt med at jeg bliver i bedre form og kan mærke at teknikken bliver pudset af. Og så hjælper det at tænke på, at der er fem mdr til jeg skal ud og svømme 5 km...

Link to comment
Share on other sites

Søn 10/1

Nu er det ved at være længe siden, at jeg har opdateret min log. For en gangs skyld har jeg brugt mere tid på at træne end på at sidde og skrive om det ;o)

Min trænings-uge siden i tirsdags har set sådan ud:

Ons 6/1:

Skippede spinning, da min stakkels kæreste havde fået en slem madforgiftning på sit arbejde (sammen med 9 kolleger, så Fødevarestyrelsen var troppet op for at undersøge balladen). Blev hjemme og lavede suppe til staklen og hvilede ud, efter at have været vågen flere gange om natten mens han led - og lød som om han var ved at dø...)

Tor 7/1:

Svømmede 30 min for at få lidt liv i musklerne og øve en smule teknik.

Om aftenen kørte jeg et full body styrkeprogram med fokus på arme og skuldre. Desuden lavede jeg 3x15 et-bens squat med den ene fod på lille bold. Det var rigtig hårdt, og gav nogle rigtig ømme lår dagen efter :-)

Fre 8/1:

Svømmede kort program:

Opvarm:

200 cr, 200 ben

Teknik:

6x50 m tommel i armhule

8x50 m rotation og fremføring

6x50 m armtag og rotation

Tempo:

5x100 80-90% af topfart

"Distance":

500 m cr

Udsvøm 100

I alt 2100

Lør 9/1:

Ingen træning, men var med til en fem-timers flytning fra 4. sal til 13. sal... Var bl.a. med til at slæbe rammen til en futon op på 13. sal, da den var for stor til elevatoren. Slæbte den fra stuen til 5. Troede det var løgn, da vi ikke kunne få skidtet ind i elevatoren, men i sidste ende var det nu ikke så hårdt som det lyder :o)

Søn 10/1:

Klubtræning, let program:

Indsv:

100 fri

6x50:

1-2 A1

3-4 A2

5-6 En1

Ben:

50 cr ben m plade

100 cr arme uden ben, med pull b.

100 cr ben m plade

100 cr arme uden ben, med pull b.

50 cr ben m plade

Teknik:

2x (5x50):

25 en-arms cr, 25 cr

100 m ryg

25 langsom cr, 25 cr

100 m ryg

25 cr m knytnæver, 25 cr

Tempo:

2x200:

1- 150 A1, 50 A2

2- 100 A1, 100 A2

Efter klubtræningen svømmede jeg videre, for at få lidt mere distance:

300 m cr

5x50 EN1

100 m udsv.

I alt 2600

Ville egentlig gerne have fortsat til de 3000 m, men var til sidst virkelig træt. Der var også lidt et par 100 m mere tempotræning, end jeg er vant til ;-)

Status på ugen:

Er godt tilfreds med ugens forløb. Kan begynde at mærke resultater af svømmetræningen og synes at min teknik og udholdenhed bliver bedre og bedre.

For en doven hund som mig er det i øvrigt en succes at være kommet ud og svømme fire dage i denne uge :o) Det hænger sammen med at jeg begynder at blive små-afhængig af svømningen i takt med at jeg bliver i bedre form og kan mærke at teknikken bliver pudset af. Og så hjælper det at tænke på, at der er fem mdr til jeg skal ud og svømme 5 km...

Godt at se at du får svømmet noget mere. Et godt vil være at så snart vandet har ramt de 14 grader at komme i våddragten og prøve noget åbenvand, det er meget anderledes derude. Der er ingen væg, der er strøm, dårlig sigt og bølger, så det er bare at komme afsted. Sørg dog for at svømme langs kysten, specielt hvis du er alene derude.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share