Min første cut


JISI
 Share

Recommended Posts

Jeg har tænkt mig at påbegynde min første cut den 1. november, men har lige et par spørgsmål. Jeg vejer 77-78 kg og er 180 cm høj, og jeg ved godt det ikke er nok. Men jeg vil gerne mindske min fedtprocent, så det ikke bliver endnu sværere senere hen.

Jeg træner fullbody tre gange ugentligt med følgende program:

Squat: 5 x 5

Dødløft: 5 x 5

Bænk: 5 x 5

Bent over Rows: 3 x 8

Military Press: 3 x 8

Chin-ups: 3 x 8

Dips: 3 x 8

Lateral raise: 3 x 8

Biceps curl supersettet med Triceps Extentions: 3 x 8 (vælg den biceps curl og triceps exention øvelse du foretrækker).

Concentration curls: 3 x 8

Kan jeg bevare min muskelmasse ved at køre fullbody to gange om ugen, og så tilføje 15-30 minutter på kondicykel/romaskine efter træningen samt en ren cardiodag om ugen? Eller skal jeg have mere/mindre cardio? Indtager naturligvis stadig mit protein og kreatin.

Link to comment
Share on other sites

Træningen ser fint ud, også cardiomæssigt. Der er ikke nogen gylden vej. Der er mange veje til Rom, selvom nogle er bedre end andre. Men det er personligt hvad der passer én bedst. Nogle øger intensiteten i træningen, andre træner mere cardio, andre spiser mindre og så er der en masse ting midt i mellem. Find en vej som du kan holde ud. Du skal gøre sådan at du ikke går sulten i seng og at fx. cardioen ikke føler røvsur og kedelig for så mister du sandsynligvis motivationen under vejs. Det ksla så vidt muligt være en leg. Det kan du fx gøre ved at smide noget god musik i ørerne eller finder madretter som smager godt, men som ikke indeholder så mange kalorier. Mulighederne er uendelige, så brug fantasien!

Muskelmassen kan du desværre ikke undgå at miste lidt af, men sådan vil det altid være når man går ned i vægt - jo længere ned man kommer i fedtprocent, desto mere muskelmasse vil der desværre også forsvinde. Men man ser store ud når man er mere defineret...

Held og lykke

p.s. husk at holde lidt pause med kreatinen en gang i mellem :smile:

Link to comment
Share on other sites

Tak for svaret, apprenti.

Skal jeg bibeholde mine tre ugentlige styrketræningsdage for at bevare min muskelmasse bedst muligt, eller kan jeg cutte det ned til to dage hvor jeg samtidig slutter af med lidt cardio og derudover en tredje dag hvor jeg udelukkende dyrker cardio?

Link to comment
Share on other sites

Hej trådstarter.

Du vil sikkert ikke høre hvad jeg har, at sige, da det ikke er et forslag til løsning af dine udfordringer med at cutte. Men here goes anyway;

Du vejer 77 kg, fordelt på 180 cm. Det er ikke særligt meget, som du selv siger! Jo mere muskelmasse, jo nemmere er det at komme ned i fedt%. Det bliver IKKE sværere senere hen. Jo, måske hvis du bulker fuldstændigt åndsvagt, med hovedet under armen.

Jeg har selv været hvor du er, og der kom ikke rigtigt nogen nævneværdige resultater ud af den metode. Jeg spildte min tid, og år på den måde.

Jeg ville foreslå at du bruger vinteren til at putte noget kød på kroppen i stedet.

You can't flex bone!

Link to comment
Share on other sites

Mit problem er, at jeg har rimelig meget fedt på maven og det generer mig meget. Og min tanke er, at hvis jeg fortsætter bulk kommer der kun mere af det og når jeg så endelig vil cutte så tager det længere tid at komme ned i fedtprocent end hvis jeg gør det nu.

Link to comment
Share on other sites

Absolut ikke, men lyder til at du har bestemt dig. Held og lykke med at flexe dine knogler. :tongue:

Nej, jeg har ikke bestemt mig.

Men det er jo ikke særlig fedt at min mave "buler ud", og du må da give mig ret i at der kommer mere fedt jo længere jo bulker?

Link to comment
Share on other sites

Nej, jeg har ikke bestemt mig.

Men det er jo ikke særlig fedt at min mave "buler ud", og du må da give mig ret i at der kommer mere fedt jo længere jo bulker?

Er din fedtprocent indenfor normalområdet(ca. 10-18) -> BULK

Start moderat ud. Der er ingen der siger du skal hælde mad i skuffen uden omtanke.

Et par gode artikler om emnet:

http://www.tmuscle.com/free_online_article...bulking&cr=

http://www.bodybuilding.dk/artikler/bodybu...ng/bulking.html

Link to comment
Share on other sites

Er din fedtprocent indenfor normalområdet(ca. 10-18) -> BULK

Start moderat ud. Der er ingen der siger du skal hælde mad i skuffen uden omtanke.

Et par gode artikler om emnet:

http://www.tmuscle.com/free_online_article...bulking&cr=

http://www.bodybuilding.dk/artikler/bodybu...ng/bulking.html

Jeg ved ikke hvad min fedtprocent er.. har aldrig fået den målt.

Det her billede tog jeg for et par måneder siden:

vq5usi.jpg

Link to comment
Share on other sites

tror altså bare at du skal igang med det kondi træning som du jo også selv snakker om!

også spise sundt!:)

btw du har altså ik meget fedt på den skide mave!

men kondi og sund "slank" mad så tror jeg nu nok at det skal komme.

og du har jo snakket om at gå igang med kondi for lang tid siden, så måske skulle du li ta dig selv i ******** og komme igang!:)

hygge:)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share