styrketræning i løbesko?


Kasper Baron
 Share

Recommended Posts

her forleden kom jeg til at tænke på om man kan ødelægge sine løbesko ved at styrketræne i dem?? nu skal det siges at jeg ikke løfter særlig tungt. 50kilo squat, 100 i leg press.... men jeg slutter for det meste min træning af med at løbe et par km. ville det være bedre at tag et par flade sko på, og så skifte til løbesko når det er cardio tid?

Link to comment
Share on other sites

her forleden kom jeg til at tænke på om man kan ødelægge sine løbesko ved at styrketræne i dem?? nu skal det siges at jeg ikke løfter særlig tungt. 50kilo squat, 100 i leg press.... men jeg slutter for det meste min træning af med at løbe et par km. ville det være bedre at tag et par flade sko på, og så skifte til løbesko når det er cardio tid?

Det er klart bedre at skifte, dels kan du måske ødelægge dine løbesko, men mere vigtigt. Der er ikke meget støtte i løbesko til squat feks..

Link to comment
Share on other sites

Ang. støtte:

Som udgangspunkt er dine løbesko designet til at absobere noget kraft af hensyn til dine knæ og ankler (antager jeg). Når du styrketræner vil du gerne overføre så meget kraft som muligt. Jeg ville styrketræne i flade sko. På den anden side er der masser af mennesker der er blevet store og stærke af at træne i Nike Shox.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share