De 5 bedste billige ting til hjemmetræning


Morten Z
 Share

Recommended Posts

De 5 bedste billige ting til hjemmetræning

Hardcore brugere vil nok kun være interesseret i den sidste af de 5 ting, nemlig Iron Gym / Door Gym. Kan anbefales.

Videoen ligner nok tidligere videoer, men rent teknisk er det en landevinding for mig. Jeg har fundet en løsning til at streame video i næsten uanede mængder til rimelige penge. Det betyder at jeg slipper for Youtube / Dailymotion branding og begrænsninger i spilletid og kvalitet. De næste videoer der er på vej, er cirkeltræningsprogrammer der varer mellem 12 og 32 minutter.

Cloud computing :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Hmmm ... kun med en belastning op til 100 kg. Hvad gør vi tykke drenge med vægte hængende mellem benene så?

Hr. K

Ja så er der ikke meget ide i at spare lidt småpenge. Men den der er linket til ovenover fra Amazon kan i følge hjemmeside holde til 300 lbs, som vist er ca 135 kg.

Og så er der jo altid offentligt tilgængelige tørrestativer og gyngestativer o.l.. Eller man kan bruge et reb i et træ, fx som hjemmelavede gymnastikringe. :)

Link to comment
Share on other sites

Det kan godt være at jeg er fra en lidt anden skole, men jeg synes at de 5 bedste træningsredskaber (for en weekendskriger) kunne se således ud:

1. Din egen kropsvægt. :smile:

2. Kettlebells

3. Bands/elastikker (disse er kan bruges fra alt til styrketræning til udstrækning. De er geniale)

4. Blaststraps

5. Medicinbolde

6. Prowler

Langt sjovere træningsredskaber og noget, der næsten holder for evigt.

Edited by Athlete X
Link to comment
Share on other sites

Det kan godt være at jeg er fra en lidt anden skole, men jeg synes at de 5 bedste træningsredskaber (for en weekendskriger) kunne se således ud:

1. Din egen kropsvægt. :smile:

2. Kettlebells

3. Bands/elastikker (disse er kan bruges fra alt til styrketræning til udstrækning. De er geniale)

4. Blaststraps

5. Medicinbolde

6. Prowler

Langt sjovere træningsredskaber og noget, der næsten holder for evigt.

Hvor ville du du købe bands/elastikker herhjemme??

Link to comment
Share on other sites

Bands: http://www.extremepower.se/extreme-power-f...nds-p-1585.html

Gode, billige, tåler tæsk (de bruges regelmæssigt i the gym).

Et godt musltigym kan findes her: http://www.fitnessanywhere.com/

Man kan endda tage det med i en rygsæk/på ferie etc..

Har selv blast straps jeg er glad for (tak David), men trx er mere smidigt, larmer mindre, vejer mindre, lettere at indstille og kan bruges fra en dør. Meget enklere og kan det samme som blast straps.

Mit hjemmegym ville være txr systemet, bands og kettlebells. Rejsegym, ville være bands + trx. Så kan man tæske sig selv på et hotelværelse uden problemer.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Kan du ikke linke til den du bestilte og så lige skrive en anmeldelse når du får den??

Jeg fik den og har brugt den en del gange nu. Den passer perfekt på min dørkarm. Der kommer ingen ridser eller mærker. Der er dog en "sikkerhedstap" man kan sætte ind mellem dørkarm og væg, men der er ikke plads hos mig. Det virker rigtig godt. Håndtagene er gode, det er nemt at sætte mine ringe op i den til at lave dips med, og jeg føler mig overordnet set rimelig sikker i den.

Den er noget lort til at lave mavebøjninger med synes jeg, og det forslag til dips de har er heller ikke meget bevendt. Men et super køb, og hvis man har ringe, så er den rigtig nem og praktisk.

Et godt køb :smile:

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
Jeg fik den og har brugt den en del gange nu. Den passer perfekt på min dørkarm. Der kommer ingen ridser eller mærker. Der er dog en "sikkerhedstap" man kan sætte ind mellem dørkarm og væg, men der er ikke plads hos mig. Det virker rigtig godt. Håndtagene er gode, det er nemt at sætte mine ringe op i den til at lave dips med, og jeg føler mig overordnet set rimelig sikker i den.

Den er noget lort til at lave mavebøjninger med synes jeg, og det forslag til dips de har er heller ikke meget bevendt. Men et super køb, og hvis man har ringe, så er den rigtig nem og praktisk.

Et godt køb :smile:

Hvor er den købt?

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Til dem der overvejer en iron gym så er den 92 cm lang, men du skal bruge nogle cm i hver ende for at få den til at hænge ordentligt. Der kan komme en lille smule afsmitning fra den sorte skumgummi over tid, men det kan tørres af.

Alt i alt synes jeg det er et super produkt hvis man ikke vil have en fast ribbe.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
 Share