Poliquin Kursus i danmark


Tobias
 Share

Recommended Posts

Hej alle

den 25-27/9 afholdes første PICP kursus i danmark (Poliquin International Certification Program)

Jeg har allerede kurset og kan optjene kursuspoint ved at refererre andre til dette kursus.

Send mig en mail på [email protected] hvis du gerne vil med på kurset, så sender jeg en referral formular.

Hvis du har spørgsmål om kursets indhold eller generelt til Charles Poliquin så ring til mig på 24204140.

Du kan læse mere om Poliquin på charlespoliquin.com

Mvh

Tobias Dige Heiberg

Fysisk Træner og Fysioterapeut

Link to comment
Share on other sites

2009-09-25 PICP Level 1- Denmark

Date: 2009-09-25 to 2009-09-27

Course Conductor: Location: TBA

Andre Benoit

Course Outline

Day 1:

Structural Balance Demonstration

Structural Balance Presentation

Major Theory Principles

Technical Presentation

Day 2:

Structural Balance Presentation continued

Practical Application of Structural Balance

Exercise Progressions and Variations

Technical Exam

Day 3:

Structural Balance Practical Exam

Introduction to Program Design

Introduction to Stretching

Class hours are 10am-6pm. Students are expected to stay in class until 6pm on the last day. You will not receive your Certification if you leave class early.

*Hours are subject to change due to facility availability.

Tuition and Discounts: (prices include the Level 1 manual for FREE – a $350 value!)

REGISTRATION DEADLINE: August 24, 2009

• Tuition only: 750 Euro

• Military/Law/Student 500 Euro

• EARLY BIRD SPECIAL: (applicable to all): 649.99 Euro if paid in full by August 24, 2009!

Jeg tror også, jeg vil skabe mit et navn, og tage 6000 kr for et weekend kursus (om anatomi :tongue: )....

Edited by Yetti
Link to comment
Share on other sites

Tobias:

Bare af almen interesse, hvordan forholder du dig som fysioterapeut til det du lærer på et Poliquin kursus? Hvad giver det dig og hvilken distance har du til ting der eventuelt kmåtte modsige ting du har lært i forbindelse med din formaliserede uddannelse..

Link to comment
Share on other sites

Hej Yetti

Synes du det er dyrt ift indhold, arkitekt kurser kan eksempelvis koste 8000-9000 for én dag.

Jeg vil stadig gerne give en tilmeldingsblanket til interesserede.

Hav nu en god dag.

Tobias

Min indlæg fra først og fremmest informativt..., og en kommentar til, at man da kunne nøjes med at holde et weekend kursus om måneden og stadigvæk leve relativt fornuftigt, hvis der bare møder 10-15 stykker op.

Jeg har ikke forholdt mig så meget til indhold, da det faktisk står temmeligt overfladisk beskrevet. Og ja, umiddelbart syntes jeg, det virker dyrt. Jeg har svært ved at se, hvad Poliquen kan bringe på banen af ny viden på en weekend, der er 6000 kr værd, hvis man er på et vist niveau...

Og jeg kunne da også tænke mig at høre dit svar på Incog.'s indlæg.

Link to comment
Share on other sites

jeg beklager svartiden, men er ikke på MOL så tit.

incognito...

Der har ikke været noget decideret der direkte har modsagt den viden jeg har med mig fra min fys uddannelse. Da jeg læste på trænerskolen sagde Kim Lynge også at jeg ville få problemer på fysskolen ift den træning jeg lærte på trænerskolen. Det var dog ikke tilfælkdet.

Ift Poliquin har det åbent mine øjne for en anden tilgang til muskoloskeletale problemer, både ift genoptræning men især også til den manuelle behandling. Det kursus jeg var på i sverige varede 5 dage og der var noget om træning, behandlingsmetoder, genoptræning og kost. Der hvor (i min optik) Poliquin er kontroversiel er ift kost og Biosignature, som også er diskuteret på MOL.

Strukturel balance som PICP er bygget op om er i bund og grund procentsatster af reference løft. Så hvis du løfter x kg i 1RM BP, skal din chins være x % af det osv ift andre muskelgrupper. Der arbejdes med forholdet mellem globale (prime movers) og lokale (stabiliserende) muskler. Det der er godt ved metoden ift sturctural balance er at du får et præcist svar på hvor stærk du skal være i f.eks udadrotation for at løfte en god bænk...

Jeg har tidligere skrevt på MOL at det jeg har mest respekt for er resulatater og i den forbindelse er Poliquin unik og det står jeg ved.

Kurset indeholder teknik forklaring af de enkelte løft, hvorfor det enkelte løft er valgt også ift sportspræstation og TUT, RI og meget mere.

Jeg skal på PICP 2 i oktober i sverige og kan kun sige at den opsummering af viden om mange aspekter af træning + det nye jeg har lært på Poliquins kurser er pengene værd. Hvis jeg ikke syntes det ville jeg jo ikke fortsætte med at tage hans kurser.

Hvis der er nogen der behøver mere info end dette, så skriv en mail på [email protected] eller en PM.

Håber det var ok svar til dig, incognito?

Mvh

Tobias

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share