Er dette et godt bryst program?


Avenue
 Share

Recommended Posts

Hejsa

Jeg har trænet styrketræning nu i mange år med dertil dvs. pauser. Jeg har altid haft et lille bryst i forhold til resten af kroppen. Jeg fik en skade i skulderen for nogle år siden, så har helt fravalgt bænkpress.

Jeg har tænkte mig at træne følgende øvelser:

- Dumbbell Decline Bench Press

- Dumbbell Bench Press

- Dumbbell Pullover

- Dumbbell Fly

- Military press - siddende på skråbænk - denne øvelse er jeg bange for går for meget i min skulder, men den rammer jo det øverste del af mit bryst.

Hvad synes I om sammensætningen med ekstra fokus på den øverste del af brystet???

Link to comment
Share on other sites

Tak, for dit intelligente svar!

Ihhh hvor jeg bare hader sådan nogen som dig!

Giv noget mere information. Resten af dine øvelsesvalg (til resten af kroppen), reps, intensitet, træningsfrekvens etc. Så har folk herinde da en mulighed for, at guide dig på rette vej. Alt andet er jo bare gak.

Og tal pænt en anden gang.

Link to comment
Share on other sites

Hejsa

Jeg har trænet styrketræning nu i mange år med dertil dvs. pauser. Jeg har altid haft et lille bryst i forhold til resten af kroppen. Jeg fik en skade i skulderen for nogle år siden, så har helt fravalgt bænkpress.

Jeg har tænkte mig at træne følgende øvelser:

- Dumbbell Decline Bench Press

- Dumbbell Bench Press

- Dumbbell Pullover

- Dumbbell Fly

- Military press - siddende på skråbænk - denne øvelse er jeg bange for går for meget i min skulder, men den rammer jo det øverste del af mit bryst.

Hvad synes I om sammensætningen med ekstra fokus på den øverste del af brystet???

Hvilken skade har du i skuldren?

Har du trænet specifikt for at få skuldren i orden?

Siden du er skadet, vil jeg dele det meget mere op.

Træne 1 øvelse pr. brysttræningspas. Men med stor volume.

F.eks: Dumbbell benchpress - 10 sæt x 5 reps. Vægten bør ligge omkring din 10RM og med korte pauser (1-2 min.)

Så træner du en anden øvelse næste gang med samme turnus. Dog husk at notere din valgte vægt, da du bør øge den næste gang.

Grunden til at jeg syns at du skal nøjes med én øvelser er at for mange øvelser, vil kunne stresse din skulder for meget, da den skal tilvænne sig flere bevægeudslag. Hvis du nøjes med én øvelse, kan du specificere dig i den ene øvelse.

Det giver gode resultater med henblik på at skåne din skulder.

Dog vil jeg undlade alle decline-varianter (også dips), da disse er hårde for din skulder. Nøjes med flad- og incline varianter.

Link to comment
Share on other sites

Hejsa

Jeg har tænkte mig at træne følgende øvelser:

- Dumbbell Decline Bench Press

- Dumbbell Bench Press

- Dumbbell Pullover

- Dumbbell Fly

- Military press - siddende på skråbænk - denne øvelse er jeg bange for går for meget i min skulder, men den rammer jo det øverste del af mit bryst.

Har du tænkt dig, at træne fem brystøvelser per træningspas?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share