Hvad er mit næste skridt?


andersbm
 Share

Recommended Posts

Hej alle sammen

Jeg kæmper med vægten og samtidig rygsøjlegigt. Nu er jeg ved at have forholdsvis godt styr på gigten og vil derfor nu have fuldstændig styr på om min kost er god nok.

Info:

Alder: 20 år

Højde: 190 cm

Vægt 99,5 kg( tidligere 114 kg da jeg droppede motion p.g.a. gigtsmerter)

Kropsbygning: Kraftig

Jeg styrketræner 3 gange om ugen(nu 2 måneder siden start), samtidig spinner jeg 2-3 gange om ugen.

Eks. på en dags kost:

Morgenmad: Havregryn m. skummeltmælk

Formiddag: æble, banan eller gulerødder

Middagsmad: 2 stk rugbrød med divers pålæg(fedtfattig)/leverpostej(30 %) + nogle gulerødder af ordentlig størrelse.

Eftermiddag: Der halter det som regel lidt, men ellers 1-2 stk frugt eller 1 stk frugt og 1 rugbolle med pålæg

Aftensmad: Oftest grøntsager, men en gang imellem fuldkornspasta. Dertil f.eks. laks eller oftest 2 kyllingefiletter..ca 300 g

Jeg vil tro at jeg nok drikker ALT for lidt vand, men føler mig ikke tørstig. Drikker vel ca 1 liter hverdag, men mere på træningsdage.

Jeg håber i vil komme med en masse input, ris/ros osv. Jeg savner også ny inspiration især i forhold til mad.

Link to comment
Share on other sites

Hejsa

Tjae, drik nu nok vand :bigsmile:

Med hensyn til maden, så har jeg i årevis elsket at lave gryderetter/panderetter med kylling. Jeg bruger så lidt olivenolie (som har mange gode egenskaber og også giver en bedre mæthedsfølelse, så man ikke lade sig friste af usundt sukker siden på aftenen)...

Jeg bruger kyllingefillet skåret i strimler og steger det simpelt hen med udskåret LØG, RØDLØG, RØD PEBER, GUL PEBER og så masser af stærk chili og soya, masser af blandet feberkryderi o.s.v., som man nu kan lide det.

Så koger jeg fuldkornsris til og jeg spiser simpelt hen løs og det er uden sovs. Det er nærmest fedtfri mad og de stærke krydderier sætter altså gang i mange gode ting i kroppen...

Det har også meget positivt indhold, som jeg tror på hjælper med gigt. Molybdæn i rød peber eksempelvis.

Jeg vil også godt advare, at du lige holder øje med dit brød, for der er altså mange som markedsfører SUNDT brød, men det holder ikke altid i en test bagefter..

Held og lykke..

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share