Menustration


Rydahl
 Share

Recommended Posts

Jeg er en pige på 20 år, der siden starten af januar ændrede livsstil for

at tabe mig lidt og sænke min fedtprocent. Det gjorde jeg ved at bandlyse

alt sukkerindtag og gik over til at spise mere groft.

Det er også lykkedes. Har tabt 6 kg. hvilket

jeg er meget godt tilfreds med. Det har dog medført at jeg kun har haft min mens. 1 gang

siden., 28. jan. Hvad kan jeg gøre for at få den tilbage?

Link to comment
Share on other sites

Gå til lægen, hvis det ikke snart kommer! Jeg har aldig hørt at vægttabet kunne være skyld i at menstruationen udebliver, medmindre du vejer du for lidt og er sygelig tynd! Måske er du gravid - har du undersøgt det?

Link to comment
Share on other sites

Hej med dig,

En kostomlægning inkl. et koncentreret træningsforløb kan godt forvirrer kroppen. Nu er du ikke så gammel og det er ikke unormalt at menustrationen er uregelmæssig i perioder. Du skal være glad over dine resutater.

Mht. graviditeten; du må vide om du har været sammen med et hankønsvæsen uden prævention.

Link to comment
Share on other sites

Det er ganske almindeligt at man kan påvirke sin menstruation ved hård træning.

Jeg har selv haft meget uregelmæssig menstruation fra starten og i mange år frem, idet jeg dansede ballet.

Det er velkendt hos mange sportskvinder, dansere, svømmere, atletikudøvere m.fl.

Det skyldes at din hormonbalance påvirkes af fedtprocenten.

Selvom det er velkendt, kan det godt være et signal om, at du ikke bør tabe dig yderligere.

Den manglende menstruation, som skyldes hormonforstyrrelser, kan også på længere sigt påvirke dine knoglers kalkindhold.

Nogle kvinder er mere påvirkelig af det end andre, men du skal under alle omstændigheder tale med din læge om det.

Tal med lægen!!! :mad:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share