Varme cykelhandsker


RuneN
 Share

Recommended Posts

Tidligere kørte jeg med et par GribGrab Polaris handsker der er fine indtil temperaturen runder de 0 grader, hvorefter de bliver alt for kolde at have på. I forgårs investerede jeg så i et par Gore Bike Wear Countdown handsker i håbet om at de var bedre. Det var de også, men kun marginalt og så er de i dag blevet stjålet fra mit skab i fitnessdk i et uopmærksomt øjeblik (hader cykelhandsketyve næsten lige så meget som cykeltyve).. så jeg står nu i den "heldige" situation, at jeg skal ud og bruge penge på handsker igen..

Er der nogen, der kan anbefale nogen der virker? Der må da være en cyklist eller to på MOL, der har haft lignende overvejelser og har været så heldige at finde noget der kan holde på lidt varme, når temperaturen ligger et sted mellem 0 og -10 grader? :smile:

Edited by RuneN
Link to comment
Share on other sites

Jeg har i AR holdt mig kørende med GripGrap eller lign. handske og så en kraftig skal-luffe uden på (der skal være lidt luft i den så du kan betjene gear mv). Det spiller OK, men er ikke videre sexet.

Letvægts-løsningen er fryseposer (de kan også bruges mellem strømpe og sko i stedet for overtræk/Goretex-sokker :)

Edited by Bagmanden
Link to comment
Share on other sites

Er enig med Bagmanden i at lag på lag princippet er vejen frem selv om det ikke er sexet. Bruger selv et par relativt billige fleece handsker med et sæt tynde vindtætte handsker udenpå hvis det er under 0 grader. Når det virkeligt er koldt er det svært at finde noget der ikke bliver for klodset til at man på fornuftig vis kan betjene gear osv.

Skal det købes så har Assos bla nogen "skal" handsker man tager på over nogle mere moderate handsker. Jeg syntes dog de er for dyre. ( ca 50 € )

Skal det være i en handske kunne GribGrab Nordic være et bud. De er varme, men man skal lige vænne sig til kun at have 3 fingre. Tilgengæld er de efter min mening for klodsede og varme så snart temperaturen ryger over 0.

Link to comment
Share on other sites

Læderhandsker a lá OX-ON driver summer.

Når det bliver under -5, med en tynd polyester-strikvante fra Fjeld&Fritid.

Selvom læder bliver vådt, har jeg ikke haft problemer med kolde fingre ved ture på 40-45 min.

Skulle de blive hårde bruger jeg Effekt-balsam + læder beskytter fint når man falder

Link to comment
Share on other sites

Tre-finger-handsker fra Roeckl.

De giver god håndtering af bremser og gear, samt at to og to-fingre giver bedre varme. De er med windstopper tech.

Jeg kan desværre se, at de ikke har dem på deres hjemmeside - men de andre er garanteret også gode. Det er et kig værd. Og så er de lidt smatere end diverse bilka handsker.

Her

Edit:

Hvis du er den heldige ejer af et par af forsvarets vinterluffer, så er de rigtig gode til casual aggressiv kørsel igennem byen ;) Og så er de smarte. . .

Edited by Kristoffer88
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share