Motionsform


Nordiskmand
 Share

Recommended Posts

Hej alle

Jeg er en ung mand på 19 år som leder efter en motionsform. Jeg vil gerne komme i god form og smide nogle kilo, men af fysiske årsager er løb og styrketræning ikke muligt. Jeg kan cykle hvis jeg sørger for ikke at være for stationær. Mit eneste bud er at jeg har cykeltræner til min racer cykel jeg kunne bruge ude i garagen, men hvordan sammensætter jeg et ordentlig program i sådan en situation. Det skulle jo gerne smide kalorier og give noget til konditionen.

Andre forslag til motionsformer billiges gerne...specielt et træningsprogram

Hilsen Nordiskmand

Link to comment
Share on other sites

Ja...før jeg fik fysiske problemer dyrkede jeg tennis, fodbold, bordtennis og løb så der har jeg ligesom været, men det skal være en skånsom sport for benene og tildels ryggen. Derfor er mit enspænder projekt cyklen.

Eller kan regelmæssig svømning brænde kalorier af, nu hvor jeg ikke er the swimmer of the year?

Link to comment
Share on other sites

Hej, trådstarter.

Jeg har også en del fysiske begrænsninger (er lettere spastiker), og jeg har meget stor glæde af at køre på kondicykel.

Som andre også er inde på, kan det dog godt blive ensomt at træne helt alene. Hvis du føler, at du kan holde til at spinne, så var det måske værd at prøve?

Link to comment
Share on other sites

Jeg ville egentlig på grund af friheden gerne starte derhjemme i min garage, men syntes det er åndsvagt bare at træde rundt, så derfor leder jeg efter et slags "program" jeg kan køre efter der er baseret på f.eks. kadence. Da jeg kun har et garmin forerunner 305 pulsur som kun kan bruges hvis jeg finder en sattelit derude under taget.

Link to comment
Share on other sites

Jeg ville egentlig på grund af friheden gerne starte derhjemme i min garage, men syntes det er åndsvagt bare at træde rundt, så derfor leder jeg efter et slags "program" jeg kan køre efter der er baseret på f.eks. kadence. Da jeg kun har et garmin forerunner 305 pulsur som kun kan bruges hvis jeg finder en sattelit derude under taget.

Har du overvejet at tage cyklen med uden for? Det er ca 500% sjovere end at sidde i garagen og tæske løs på stål hesten. Nu har du ikke været så specific om hvad dine fysiske begrænsninger er, men hvis du kan cykle på racercykel på en trainer så var det måske en mulighed.

Link to comment
Share on other sites

Jeg ville egentlig på grund af friheden gerne starte derhjemme i min garage, men syntes det er åndsvagt bare at træde rundt, så derfor leder jeg efter et slags "program" jeg kan køre efter der er baseret på f.eks. kadence. Da jeg kun har et garmin forerunner 305 pulsur som kun kan bruges hvis jeg finder en sattelit derude under taget.

Leder du efter nogle programmer ala dem der bruges til spinning?

Du kan finde inspiration til sæt/intervaller her: http://cycling-online.dk/Programmer og mange andre steder på nettet. Mange er på sitet skiver også spin-programmer i deres logs.

Kan du ikke slå GPS-delen fra på uret (som det er muligt på FR 405 modellen?) og så bruge puls-funktionen alene?

Anyway - på med noget høj musik eller en video og så bare hug igennem på den cykel. Så kan du altid tage på landevejen når du får lyst til den slags udfordringer.

Link to comment
Share on other sites

Hej alle

Jeg er en ung mand på 19 år som leder efter en motionsform. Jeg vil gerne komme i god form og smide nogle kilo, men af fysiske årsager er løb og styrketræning ikke muligt. Jeg kan cykle hvis jeg sørger for ikke at være for stationær. Mit eneste bud er at jeg har cykeltræner til min racer cykel jeg kunne bruge ude i garagen, men hvordan sammensætter jeg et ordentlig program i sådan en situation. Det skulle jo gerne smide kalorier og give noget til konditionen.

Andre forslag til motionsformer billiges gerne...specielt et træningsprogram

Hilsen Nordiskmand

Har du prøvet en romaskine?

Hvis du er begrænset til cykeltræning, så er det bare med at kigge på de forskellige programmer, der findes på denne side.

Alternativt: Smid en PM.

mvh

Søren

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share