Ang. valg af orienteringsløb klub


ADNorup
 Share

Recommended Posts

Hej alle på Mol!

Jeg har besluttet at sende ansøgningen til frømandsuddannelsen i søværnet, med start i jan 2010, og gøre mit bedste for at gennemføre. Min form er helt iorden - det er ihvertfald ikke den jeg falder på. Derfor har jeg valgt at se mere på ting som orienteringsløb og march træning samt undervandstilvænning (uv-rugby/fridykning). Desuden skal jeg igennem en del adventure races i 2009!

Kunne dog godt bruge noget vejledning, idet det virker som om nogle o-løbs klubber er mere sociale klubber end ambitøse sportsklubber. Kan nogen anbefale en klub, for en der har ambitioner i denne kaliber? Dvs. med gode løbere, samt natløb.

På forhånd mange tak!

ADNorup

Link to comment
Share on other sites

Hep!

Jeg kan ikke lige se, hvor i landet du vil løbe. Men jeg har stor glæde af disse løb, hvor man blot kan møde op og købe et kort til 25,- og så afsted.

http://www.orientering.dk/farum-ok/dk/karussel/ostliste.asp

Jeg kender desværre ikke til klubber - men Ballerup har som jeg husker det, et ret godt ry.

Edited by Bagmanden
Link to comment
Share on other sites

Kommer helt an på hvad du mener med en god klub. Er det den klub der har de bedste løbere eller den der tager bedst imod nye medlemmer...?

Find den klub der ligger tættest på dig hvis det er vigtigt for dig at være i en klub. Karruselløbene (østkredsens-)er dog en udemærket start.

Og sørg for at få løbet en helvedes masse nat-løb. Og gerne løb der IKKE er på O-kort.

Held og lykke med træningen.

Bruun

Link to comment
Share on other sites

Bagmanden: Østkredsens karruselliste er præcis hvad jeg har brug for! Troede man skulle være medlem for at løbe med på O-løb, men karrusellisten gør det meget lettere når jeg skal træne en masse andet ved siden af.

Gentlegiant: Hvad vil det sige, at et natløb ikke er på O-kort? Skal sørge for at møde op til alle de løb jeg kan presse ind i løbet af året!

Tak for svarene!

Link to comment
Share on other sites

Bagmanden: Østkredsens karruselliste er præcis hvad jeg har brug for! Troede man skulle være medlem for at løbe med på O-løb, men karrusellisten gør det meget lettere når jeg skal træne en masse andet ved siden af.

Gentlegiant: Hvad vil det sige, at et natløb ikke er på O-kort? Skal sørge for at møde op til alle de løb jeg kan presse ind i løbet af året!

Tak for svarene!

Det var ikke specielt møntet på nat-løb. Bare generelt. Frømænd (eller bare soldater) bruger kun sjældent O-kort. Og der er altså en verden til forskel fra et godt detaljeret O-kort til et alm (ofte gammelt) 2- eller 4-cm hærkort.

Natløb er vigtige fordi det er det frømænd gør. Restituerer og planlægger i skjul om dagen - og bevæger sig og operer om natten.

Og alting ser meget anderledes ud om natten.

Held og lykke.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share