hva er den absolut hurtigste maskine måde at forbrænde fedt På?


Testa2
 Share

Recommended Posts

Ja det er spørgsmålet :-)

Rettelse...

Det jeg mener er at ige nu stepper jeg hver dag undtaget søndag en halv time max 1 time.

Jeg spiser ikke slik og drikker sodavand.

Men er der nogen maskiner der kan gøre det bedre end step maskinen? Og nej jeg hænger ikke i stængerne på stepperen...

Er der noget mad man kan leve af så man for mindst mulig fedt indenbors? Lige nu spiser jeg rimelig meget rugbrød...

Håber i har nogen brugbare råd.

Den med slet ikke at spise går ikke så bliver jeg sku sulten, og har prøvet at sætte ild til mig selv, det giver maximal forbrænding men holder heller ikke i længden.

Edited by Testa2
Link to comment
Share on other sites

Jeg har rettet mit spørgsmål... Håber det er godt nok... Jeg havde forstået at stepmaskinen forbrændte bedst/hurtigst fedt.

Læs, læs, læs. Du har stort set ingen viden om emnet og derfor ville rådgivning næsten være umulig at give. Stepmaskinen forbrænder ikke fedt. Det gør din krop og din krop + stepmaskine forbrænder ikke mere fedt end god gammeldags løb.

Link to comment
Share on other sites

Vil også helt klart foreslå løb.

Du kan variere i tempo og terræn og så er det gratis....

Jeg skulle mene at det er bedst at køre på med høj intensitet...det giver en god efterforbrænding også. Ikke noget med at jokke søndagstur i lang tid :wink:

Link to comment
Share on other sites

kondicykler er næsten optimale(næst efter løB), men min. 1 time af gangen uanset hvad du laver!!! da du skal brænde så mange kalorier af, at det kan svare sig.

og det skal være i et tempo hvor dit åndedræt er på arbejde... hvis du kan sludre og fortælle vister samt koncentrere dig om det der er i tv'et, så cykler du for langsomt!

brug pulsmålerne på cyklen, og jo højere puls desto bedre er det. min. 130 synes jeg. men jo bedre form du kommer i, jo højere kan du holde til at pulsen er.

undgå at spise mere end 50 gram af følgende pr. dag: alt brød inkl. rugbrød, kartofler, pasta, ris, vindruer.

spis gerne 300gram salat først, til både frokost og aftensmaden.

ca. ½ l skummetmælk dgl.

drik massere af vand og undgå sodavand, alkohol, og andre søde drikke.

Link to comment
Share on other sites

Du bør uddybe dit spørgsmål mere. Jo mere du skriver, jo bedre kan vi hjælpe. Og lad være med at være desperat: desperate mennesker træffer forkerte beslutninger.

Du vil gerne tabe dig, men hvor meget? har du prøvet at tabe dig længe uden succes? Eller er du bare utålmodig? Hvad er din situation?

Hvis du leder efter et varigt vægttab, så mener jeg, at du har stillet det forkerte spørgsmål mht motion, for det altafgørende er, at du finder, noget som du kan holde ud, for det nytter ikke at vælge noget, som er 0,3% bedre end noget andet, hvis du kører træt i det efter en uge, så det bør du medtage i dine overvejelser (jeg ville feks dø af kedsomhed på en stepmaskine).

Link to comment
Share on other sites

kondicykler er næsten optimale(næst efter løB), men min. 1 time af gangen uanset hvad du laver!!! da du skal brænde så mange kalorier af, at det kan svare sig.

og det skal være i et tempo hvor dit åndedræt er på arbejde... hvis du kan sludre og fortælle vister samt koncentrere dig om det der er i tv'et, så cykler du for langsomt!

brug pulsmålerne på cyklen, og jo højere puls desto bedre er det. min. 130 synes jeg. men jo bedre form du kommer i, jo højere kan du holde til at pulsen er.

undgå at spise mere end 50 gram af følgende pr. dag: alt brød inkl. rugbrød, kartofler, pasta, ris, vindruer.

spis gerne 300gram salat først, til både frokost og aftensmaden.

ca. ½ l skummetmælk dgl.

drik massere af vand og undgå sodavand, alkohol, og andre søde drikke.

:blink: Hvorfor? Hvad med forskellige complexes, tabata metoder (m. vægt, på cykel eller sprint) o.a. HIIT metoder. Intensiteten er dog, som du selv nævner, hos den gennemsnitlige cardioudøver med henblik på vægttab alt for lav.

Link to comment
Share on other sites

:blink: Hvorfor? Hvad med forskellige complexes, tabata metoder (m. vægt, på cykel eller sprint) o.a. HIIT metoder. Intensiteten er dog, som du selv nævner, hos den gennemsnitlige cardioudøver med henblik på vægttab alt for lav.

hvis du sprøger til hvorfor "min. 1-2 timer" så er det fordi at det er efter min mening alt for få kal. der kan nåes at blive brændt af, på blot ½ times træning. hos en gennemsnits person der befinder sig i et motions center.

jo større volume, jo større mulighed er der for et bedre resultat.

Edited by Bo th
Link to comment
Share on other sites

Så det er altså bedre med længere tid med mindre intensitet end kort tid med meget høj intensitet?

Det bedste er en variation af ovenstående.

Og tak vil til at leve af grøntsager så.

Og fedtfattigt kød(kyllingfilet, oksekød uden fedt) og sundt fedt(fx nødder, olie)

Link to comment
Share on other sites

hvis du sprøger til hvorfor "min. 1-2 timer" så er det fordi at det er efter min mening alt for få kal. der kan nåes at blive brændt af, på blot ½ times træning. hos en gennemsnits person der befinder sig i et motions center.

jo større volume, jo større mulighed er der for et bedre resultat.

Edit: En gennemsnitsperson?!

Det kommer da virkelig an på hvilken intensitet man kører!! Jeg kan sgu ikke holde til mere end 30-40 min af den intensitet jeg normalt kører med! Desuden ser jeg det som en klar fordel at jeg ikke behøver at sætte timevis af til hver træning - det gør også at jeg næsten finder til til at træne i centeret hver dag.

Edited by Keki
Link to comment
Share on other sites

Så det er altså bedre med længere tid med mindre intensitet end kort tid med meget høj intensitet? Og tak vil til at leve af grøntsager så.

Nej. Men varier gerne mellem høj og lav intensitet i dine træningspas.

Sidste sætning er så tåbelig at jeg dårligt ved hvad jeg skal svare, men jeg går ud fra at du godt selv er klar over at det er absolut uholdbart udelukkende at leve af grøntsager... Mit råd må være at læse rundt i kostforumet og forhåbentlig (!) blive klogere heraf.

Link to comment
Share on other sites

Det kommer da virkelig an på hvilken intensitet man kører!! Jeg kan sgu ikke holde til mere end 30-40 min af den intensitet jeg normalt kører med! Desuden ser jeg det som en klar fordel at jeg ikke behøver at sætte timevis af til hver træning - det gør også at jeg næsten finder til til at træne i centeret hver dag.

Enig!! Når jeg eksempelvis løber, er det med en gennemsnitspuls på 185...løber mellem 30 og 40 min, alt efter rute. Og er helt udkørt bagefter. Ville ikke kunne holde til minimum en time i det tempo. Det må da klart være en fordel at give den fuld skrald i kortere tid (alt er relativt.....10 min er self. for lidt). Men det giver et boost af en efterforbrænding.

Hvis man træner ved lav intensitet, skal man jo netop op i det tidslag der bliver snakket om 1 time og derover. Så træner man jo bare udholdenhed. Og der går længere tid før kroppen er oppe i omdrejninger.

Link to comment
Share on other sites

Læs, læs, læs. Du har stort set ingen viden om emnet og derfor ville rådgivning næsten være umulig at give. Stepmaskinen forbrænder ikke fedt. Det gør din krop og din krop + stepmaskine forbrænder ikke mere fedt end god gammeldags løb.

Gider du ikke droppe den nedladende tone? Ingen grund til at fluekneppe damens ordvalg...

Link to comment
Share on other sites

Enig!! Når jeg eksempelvis løber, er det med en gennemsnitspuls på 185...løber mellem 30 og 40 min, alt efter rute. Og er helt udkørt bagefter. Ville ikke kunne holde til minimum en time i det tempo. Det må da klart være en fordel at give den fuld skrald i kortere tid (alt er relativt.....10 min er self. for lidt). Men det giver et boost af en efterforbrænding.

Hvis man træner ved lav intensitet, skal man jo netop op i det tidslag der bliver snakket om 1 time og derover. Så træner man jo bare udholdenhed. Og der går længere tid før kroppen er oppe i omdrejninger.

>Det var sgu en heftig gennemsnitspuls.. hvor gammel er du?

Link to comment
Share on other sites

Enig!! Når jeg eksempelvis løber, er det med en gennemsnitspuls på 185...løber mellem 30 og 40 min, alt efter rute. Og er helt udkørt bagefter. Ville ikke kunne holde til minimum en time i det tempo. Det må da klart være en fordel at give den fuld skrald i kortere tid (alt er relativt.....10 min er self. for lidt). Men det giver et boost af en efterforbrænding.

Hvis man træner ved lav intensitet, skal man jo netop op i det tidslag der bliver snakket om 1 time og derover. Så træner man jo bare udholdenhed. Og der går længere tid før kroppen er oppe i omdrejninger.

Det sgu ikke helt ringe :blink:

Link to comment
Share on other sites

>Det var sgu en heftig gennemsnitspuls.. hvor gammel er du?

Jeg er en pige på 24....har trænet regelmæssigt længe, sådan lidt on/off men har trænet 5 til 6 gange om ugen siden juni. Dvs løb 2 til 3 gange og styrke eller roning for resten.

Har godt forhørt mig tidligere om min puls ik var ret høj, men det fik jeg ikke indtrykket af at den var. Har målt en anden løber med samme pulsur, som løb sammen med mig, hans puls lå på ca 145....han er i bedre form end mig, men kan ikke presse sin puls derop i samme tidsramme....han er 27. Men syns ik selv jeg er i dårlig form. Den har altid været høj...

Min hvilepuls er 47.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share