Guitar "skade"


Rooks
 Share

Recommended Posts

Hej brugere af motion-online :)

Jeg er for ca. 2 måneder siden begyndt at spille guitar (~1-1½ time om dagen i snit)

Og her den sidste uges tid har jeg haft smerter i rhomboiderne i højre side, minor og major, men ikke i levator scapulae.

Når jeg øver sidder jeg på en kontorstol med teleskop, hævet godt op og med en lille fodskammel under højre ben. Jeg sidder holder armen lidt frem når jeg øver.

Men efter jeg er blevet virkelig øm og anspændt har jeg holdt et par dages pause, hvor den første der tog jeg let smertestillende. Dog ligeså snart jeg begynder med at øve igen efter jeg har holdt pause i 2 dage er smerten tilbage med de samme.

Er der nogen det kan give nogle råd på noget jeg kan gøre for at aflaste de muskler mens jeg øver, eller skal jeg strække ud før/efter, eller en helt 3.?

På forhånd tak

-Rooks :)

Link to comment
Share on other sites

Du har næsten svaret selv - det er holdningsrelateret.

Prøv at sætte dig med guitaren, og lad som om du skal til og igang.

Analyser så igennem, om der er steder hvor du kan rette mere på ryggen, eller om der er muskler du spænder som ikke behøver at spænde.

Til sidst kan jeg da anbefale dig at lave nogle maveliggende hyperekstensioner, for at rette op på evt "krumningsrelaterede" problemer :wink:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share