Løb, jernmangel og træthed


Phoebe
 Share

Recommended Posts

Jeg var med til at løbe over Storbæltsbroen. Mit første ½ marathon, som jeg er meget stolt af at have gennemført.

Fra at løbe 5 km til ½M på 3/4 år, har været en spændende træningsoplevelse.

Efter Broløbet, har jeg kun været ude at løbe én gang, og det var en kort tur på 3 km.

Jeg har følt mig meget træt, både fysisk og psykisk. Træt i hovedet, måske af at have tænkt så intenst på målet, men også reelt træt i hele kroppen. Jeg er tit faldet i søvn om eftermiddagen, efter arbejdet.

Selvom mine løbekolleger har gået og prikket til mig, så har lysten ikke været der. Jeg havde ovenikøbet et nummer til AltforDamernes løb, men der pjekkede jeg. :unhappy:

Så forleden skulle jeg til lægen, og nu jeg var der, nævnte jeg det med trætheden, træningen, osv.

Hun tog en blodprøve på mig, og det viste sig, at min blodprocent er meget lav, under minimum for kvinder, samt er mine jerndepoter helt i bund.

Så var der ikke noget at sige til, at jeg er træt!

Nu skal jeg på en intensiv jernkur de næste 3 måneder, så håber jeg at kræfterne vender tilbage.

Imellemtiden, vil jeg lade min dårlig samvittighed holde ferie, og sørge for at samle kræfter og lyst til at vende tilbage.

Derefter vil jeg nok få tjekket min blodprocent indimellem, bare for at holde øje med, om det med jernmangel er noget jeg har tendens til, og evt kunne tage i opløbet.

God Sommer :cool:

Phoebe

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share