The Velocity Diet


hulck
 Share

Recommended Posts

Hvis du ikke ved hvad "The Velocity Diet" er, så læs her

Jeg har besluttet mig for at begynde på The Velocity Diet, har købt ind og ikke drukket andet end shakes siden mandag.

Jeg har ikke haft nogle vilde cravings endnu, og tror egentligt godt jeg kunne holde et stykke tid, hvis ikke det var fordi.. JEG ER VED AT BRÆKKE MIG AF DE SHAKES!

Jeg har købt 4 kg bodylab whey 95, som var det eneste produkt jeg kunne finde uden kulhydrater, og det er simpelthen ulækkert. Det klumper, og smager.. ikke godt. Har købt det med vanillie smag (de to andre valgmuligheder var neutral og jordbær), og det er så sødt.

Nogen der kender et andet produkt low-carb proteinpulver, som man ikke får lyst til at brække sig af hver gang man drikker en shake? Jeg har ikke kunnet finde noget nogen steder.. Tror ikke jeg holder mere end to uger på den her diæt, men ville nok være længere med et andet proteinpulver.

Link to comment
Share on other sites

Hvordan kan du have 358 indlæg på MOL og stadig falde for sådan noget?

Jo større dit kcal underskud jo mere muskelmasse vil du miste, også selvom du lever udelukkende af proteinpulver. Desuden er proteinpulver ikke noget magisk, så hvorfor ikke skifte det ud med kyllinge/kalkun-bryst i stedet? Det mætter i det mindste mere.

Rock’n Roll :strat:

SaintPauli

Edited by SaintPauli
Link to comment
Share on other sites

Hvordan kan du have 358 indlæg på MOL og stadig falde for sådan noget?

Jo større dit kcal underskud jo mere muskelmasse vil du miste, også selvom du lever udelukkende af proteinpulver. Desuden er proteinpulver ikke noget magisk, så hvorfor ikke skifte det ud med kyllinge/kalkun-bryst i stedet? Det mætter i det mindste mere.

Rock’n Roll :strat:

SaintPauli

Hvis folk som Chris Shugart, Christian Thibadeau osv. kan falde for det, føler jeg mig ikke for klog til at gøre det..

For mere info om diæten: http://www.t-nation.com/findArticle.do?article=05-025-diet

Edit: Men derudover, tror jeg også jeg dropper den. Kan sgu ikke klare den, med det her proteinpulver, det er et helvede.. :tongue: Men dermed ikke sagt, at jeg ikke sagtens kunne finde på at køre den igen. Derfor vil jeg stadigvæk godt have svar på mit spørgsmål i første post. :smile:

Edited by hulck
Link to comment
Share on other sites

Hvis folk som Chris Shugart, Christian Thibadeau osv. kan falde for det, føler jeg mig ikke for klog til at gøre det..

For mere info om diæten: http://www.t-nation.com/findArticle.do?article=05-025-diet

Edit: Men derudover, tror jeg også jeg dropper den. Kan sgu ikke klare den, med det her proteinpulver, det er et helvede.. :tongue: Men dermed ikke sagt, at jeg ikke sagtens kunne finde på at køre den igen. Derfor vil jeg stadigvæk godt have svar på mit spørgsmål i første post. :smile:

Kender dem ikke. Er det nogen her fra byen? Det gør dog ikke ideen mindre idiotisk (med midre man er på krudt).

Som svar på din oprindelige post, så skift proteinpulveret ud med kyllinge/kalkun-bryst.

Rock'n Roll :strat:

SaintPauli

Link to comment
Share on other sites

Én af de væsentlige ting ved V-Diet er, så vidt jeg husker, at man bruger et ordentligt mærke protein samt at det er langsomt optageligt (f.eks. kasein). Hvis du læser på T-Nation kan du vist godt selv regne ud hvilket mærke de anbefaler ;)

Link to comment
Share on other sites

Kender dem ikke. Er det nogen her fra byen? Det gør dog ikke ideen mindre idiotisk (med midre man er på krudt).

Som svar på din oprindelige post, så skift proteinpulveret ud med kyllinge/kalkun-bryst.

Rock'n Roll :strat:

SaintPauli

Snakker du bare for at holde dig vågen... Det er da uoverkommeligt, så frisk du er i flere tråde!!

Har du overhovedet læst de links, der er linket til?

Link to comment
Share on other sites

Har du overhovedet læst de links, der er linket til?

Ja læste sevfølgelig alle links

Snakker du bare for at holde dig vågen... Det er da uoverkommeligt, så frisk du er i flere tråde!!

Nej men I snakker åbenbart som I har forstand til…

Hvor er det at jeg ikke har ret i de 2 ting jeg siger:

1: Jo højere kcal underskud jo højere muskeltab

2: Proteinpulveret kan med fordel udskiftes med kylling/kalkun (og proteinpulvermærket har absolut minimum indflydelse).

Hvis I i stedet lavede diskutionen om til "Hvor højt et kcal underskud kan man tillade sig at have ved en given fedtprocent for at få den mest fordelagtige fordeling af fedt/muskeltab", så vil diskutionen pludselig have langt større relevans. Som det er nu er det bare en popsmart diæt lavet af et par kendiser (På krudt). Ham i de første link har ikke engang særlig imponerende stats = mindre end mig.

Rock'n Roll :strat:

SaintPauli

Link to comment
Share on other sites

Jeg er lige i gang med at læse hans log ang. denne diæt og han har egentlig en sjov pointe her:

The Three Levels

The funny thing is, I am starting to experience some longing for solid foods, but get this: I'm only thinking about healthy stuff. Really. Yesterday I had a pretty good hankering for a salmon steak and a salad.

I have a theory about this. When most people go on a diet, they go from fast food and sugar to healthy food. Well, I eat healthy foods 95% of the time even when not on a diet. So I think of foods in three categories related to this diet:

Level #1 Crap non-foods most people live on: fast food, junk food, comfort food, convenience foods, and yummy fried sugar.

Level #2 Healthy food: lean beef, chicken breasts, veggies, fish, fruits, etc.

Level #3 Velocity Diet Super Foods: Low-Carb Grow! and healthy fats (fish oil and flax seeds)

Most people go from Level #1 to #2 when dieting, last about a week, then go back to #1 with a vengeance. Well, most of us on this site spend much of our time on level #2, with level #1 being an occasional treat or cheat, and level #3 being supplemental. Well, I'm on level #3 all the time, so a "cheat" for me would be a banana and a tuna fish sandwich on whole grain!

Maybe this will help kill my sweet tooth. After all, if I train myself to think that level #2 foods are treats, then maybe I can stay away from level #1 foods when coming off the Velocity Diet. Sort of a paradigm shift.

http://www.t-nation.com/tmagnum/readTopic.do?id=543421

Link to comment
Share on other sites

@ Pauli: ved du hvad en PSMF diæt er? :smile:

Et mere seriøst svar:

Nej jeg kender ikke den pågældende diæt, men en hurtig google søgning fortæller mig at det betyder "Protein-Sparing Modified Fast" Diet:

http://www.clevelandclinic.org/health/heal...asp?index=11145

Et hurtigt blik siger mig at det er endnu en ketose-diæt (Atkins er nok den mest berømte), og at det pågældende firma tager 300$ for det opfølgende konsulent program…

Rock'n Roll :strat:

SaintPauli

Link to comment
Share on other sites

Ja læste sevfølgelig alle links

Nej men I snakker åbenbart som I har forstand til…

Hvor er det at jeg ikke har ret i de 2 ting jeg siger:

1: Jo højere kcal underskud jo højere muskeltab

2: Proteinpulveret kan med fordel udskiftes med kylling/kalkun (og proteinpulvermærket har absolut minimum indflydelse).

Hvem har sagt andet..., men først og fremmest kender du ikke trådsstarters intentioner, så du kan faktisk ikke sige, om det er et skidt eller dårligt tiltag i hans situation...

Om desuden skinner din charme, da så kraftigt i gennem dine indlæg, at man skulle tro (imodsætning til alt forskning, at mænd rent faktisk kan have PMS!

Link to comment
Share on other sites

Hvem har sagt andet..., men først og fremmest kender du ikke trådsstarters intentioner, så du kan faktisk ikke sige, om det er et skidt eller dårligt tiltag i hans situation...

Nej jeg kender ikke trådstarteren og forholder mig ikke til hans situation personligt. Forholder mig til den nævnte diæt.

Om desuden skinner din charme, da så kraftigt i gennem dine indlæg, at man skulle tro (imodsætning til alt forskning, at mænd rent faktisk kan have PMS!

Har jeg på noget tidspunkt i denne tråd udtrykt vrede? Det er da jer, der bliver tøsefornærmede når nogen forholder sig realistisk til jeres fantasiprogrammer.

Læste desuden i din log at du læser idræt på SDU. Fik I ikke at vide, at I skulle smide FLEX-bladene væk på første semester, eller har I kun spillet fodbold? Kan kun sige jeg er dybt skuffet...

Rock'n Roll :strat:

SaintPauli

Edited by SaintPauli
Link to comment
Share on other sites

Et mere seriøst svar:

Nej jeg kender ikke den pågældende diæt, men en hurtig google søgning fortæller mig at det betyder "Protein-Sparing Modified Fast" Diet:

http://www.clevelandclinic.org/health/heal...asp?index=11145

Et hurtigt blik siger mig at det er endnu en ketose-diæt (Atkins er nok den mest berømte), og at det pågældende firma tager 300$ for det opfølgende konsulent program…

Rock'n Roll :strat:

SaintPauli

PSMF behøves du såmænd ikke betale for. :wink:

Ville bare høre om du vidste hvad du udtalte dig om, da Velocity Diet mere eller mindre er bygget op omkring samme ideer. :smile:

Link to comment
Share on other sites

PSMF behøves du såmænd ikke betale for. :wink:

Ville bare høre om du vidste hvad du udtalte dig om, da Velocity Diet mere eller mindre er bygget op omkring samme ideer. :smile:

Ja det er en ketose-diæt, som har meget bedre virkning for folk på krudt, da de holder betydeligt bedre på massen.

(Mindes at den gode Angel skrev noget om dette for et par år siden :smile: )

Rock'n Roll :strat:

SaintPauli

Link to comment
Share on other sites

Ja det er en ketose-diæt, som har meget bedre virkning for folk på krudt, da de holder betydeligt bedre på massen.

(Mindes at den gode Angel skrev noget om dette for et par år siden :smile: )

Rock'n Roll :strat:

SaintPauli

Det er jo ikke et argument i sig selv. Alle diæter virker bedre, hvis de krydres med de rigtige anabolika.

Link to comment
Share on other sites

Det er jo ikke et argument i sig selv. Alle diæter virker bedre, hvis de krydres med de rigtige anabolika.

Absolut men efter min ydmyge mening er her at denne diæt er så drastisk, at den kun har relavans for ekstremt overvægtige mennesker (i forbindelse med en operation) samt utålmodige folk på krudt.

+ At pulveret i så fald med fordel kan skiftes ud emd magert kød.

Selve emnet (ikke den pågældende diæt) er dog yderst interessant og vi kan få en relevant debat hvis vi som tidligere nævnt i stedet diskuterer:

"Hvor højt et kcal underskud kan man tillade sig at have ved en given fedtprocent for at få den mest fordelagtige fordeling af fedt/muskeltab".

Rock'n Roll :strat:

SaintPauli

Link to comment
Share on other sites

"Hvor højt et kcal underskud kan man tillade sig at have ved en given fedtprocent for at få den mest fordelagtige fordeling af fedt/muskeltab".

Hej Pauli!

Det var genialt og væsentlig mere produktivt at dreje diskussionen i den retning. Jeg vil starte med at smide denne artikel op, der netop diskuterer vægttab ved forskellige fedtprocenter (undskylder at det også er et T-nation link):

http://www.t-nation.com/readTopic.do?id=460718

Venlig hilsen

Pauli Frederiksen

Link to comment
Share on other sites

Hvis I i stedet lavede diskutionen om til "Hvor højt et kcal underskud kan man tillade sig at have ved en given fedtprocent for at få den mest fordelagtige fordeling af fedt/muskeltab", så vil diskutionen pludselig have langt større relevans. Som det er nu er det bare en popsmart diæt lavet af et par kendiser (På krudt). Ham i de første link har ikke engang særlig imponerende stats = mindre end mig.

...

Det var overhovedet ikke det, jeg spurgte om. Det emne du prøver at bringe på banen er diskuteret til ukendelighed, her og alle andre træningsrelaterede sider i verden. Det er ikke fedt mere, det er nogenlunde uddebateret.

Det JEG spurgte om var, om der var nogen der kendte et godt low-carb proteinpulver, INTET ANDET. Kan godt være jeg skulle have ladet være med at skrive noget om, hvad jeg ville bruge det til, men så havde jeg jo været foruden dine visdomsord.. Hvilken skam det ville være at gå glip af de guldkorn du spreder i den her tråd..

Tilbage til mit spørgsmål please? Skal nok lige nævnes, at det skal kunne erhverves i Danmark/EU, så T-Nation's eget er desværre ikke så relevant.

Link to comment
Share on other sites

Hej Pauli!

Det var genialt og væsentlig mere produktivt at dreje diskussionen i den retning. Jeg vil starte med at smide denne artikel op, der netop diskuterer vægttab ved forskellige fedtprocenter (undskylder at det også er et T-nation link):

http://www.t-nation.com/readTopic.do?id=460718

Venlig hilsen

Pauli Frederiksen

Er den løbet helt af med dig i sverige eller hvad? :tongue:

Link to comment
Share on other sites

...

Det var overhovedet ikke det, jeg spurgte om. Det emne du prøver at bringe på banen er diskuteret til ukendelighed, her og alle andre træningsrelaterede sider i verden. Det er ikke fedt mere, det er nogenlunde uddebateret.

Det JEG spurgte om var, om der var nogen der kendte et godt low-carb proteinpulver, INTET ANDET. Kan godt være jeg skulle have ladet være med at skrive noget om, hvad jeg ville bruge det til, men så havde jeg jo været foruden dine visdomsord.. Hvilken skam det ville være at gå glip af de guldkorn du spreder i den her tråd..

Er det så slemt når nogen siger dig imod. Linker du til en artikel, så må du da kunne forvente at folk kommenterer artiklen. Ligeledes er det også bedre at kunne forsvare ens synspunkt med argumenter i stedet for at blive fornærmet når folk stiller kritisk spørgsmål hertil

Tilbage til mit spørgsmål please? Skal nok lige nævnes, at det skal kunne erhverves i Danmark/EU, så T-Nation's eget er desværre ikke så relevant.

Ved hvert post i Kost og Kosttilskud –forumet står der følgende (hvilket også er blevet nævnt i denne tråd):

Det er ikke tilladt at henvise til forhandlere af kosttilskud eller omtale specifikke kosttilskud ved produktnavn.

Rock'n Roll :strat:

SaintPauli

Link to comment
Share on other sites

Nej jeg kender ikke trådstarteren og forholder mig ikke til hans situation personligt. Forholder mig til den nævnte diæt.

Har jeg på noget tidspunkt i denne tråd udtrykt vrede? Det er da jer, der bliver tøsefornærmede når nogen forholder sig realistisk til jeres fantasiprogrammer.

Læste desuden i din log at du læser idræt på SDU. Fik I ikke at vide, at I skulle smide FLEX-bladene væk på første semester, eller har I kun spillet fodbold? Kan kun sige jeg er dybt skuffet...

Rock'n Roll :strat:

SaintPauli

Pauli... Glem det! Du fatter det ikke, og jeg gider skære det ud i pap for dig!

Ang. min uddannelse, så er den vel underordnet her, da jeg ikke har forholdt mig til noget fagligt men til din underligere opførsel!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share