Bigger, Stronger, Faster - Movie


SaintPauli
 Share

Recommended Posts

Rigtigt rigtigt godt skruet sammen. Meget personlig og charmerende film.

Der er et par områder hvor "krudts" bivirkninger underspilles lidt syntes jeg, men det er ikke skæmmende for filmen.

Filmen er fremragende og scenerne med hvordan det påvirker hele familien/hans football hold osv er fantastiske syntes jeg.

I mine øjne handler den film lige så meget om den amerikanske drøm og mediernes falskhed/uopnåelige idealer.

Jewg regner med at købe den på DVD også for at støtte skaberen. Når jeg ser noget virkeligt godt, skabt af en mands hårde arbejde vil jeg sgu gerne støtte.

Link to comment
Share on other sites

Rigtigt rigtigt godt skruet sammen. Meget personlig og charmerende film.

Der er et par områder hvor "krudts" bivirkninger underspilles lidt syntes jeg, men det er ikke skæmmende for filmen.

Filmen er fremragende og scenerne med hvordan det påvirker hele familien/hans football hold osv er fantastiske syntes jeg.

I mine øjne handler den film lige så meget om den amerikanske drøm og mediernes falskhed/uopnåelige idealer.

Jewg regner med at købe den på DVD også for at støtte skaberen. Når jeg ser noget virkeligt godt, skabt af en mands hårde arbejde vil jeg sgu gerne støtte.

QFT.

Har lige set filmen, og den er virkelig god. Helt i toppen, godt lavet, og fortælleren stiller hele tiden de rigtige spørgsmål. Hvad formålet med filmen egentligt er kommer jeg i tvivl om. Langt hen af vejen får man serveret historier hvor man selv skal drage konklusioner, som i alle tilfældene er meget oplagte. Men til sidst i filmen bliver "Steroid use" alligevel blåstemplet idet Bla. Barry Bonds + Chris Bells Far fortæller at vi alle har skelletter i skabet, men hvem er vi til at dømme andre. Den sidste konkurrence hvor hans bror opnår hans mål virker det osse som om at steroids bliver et middel til at nå målet, og når målet er noget, så er der ingen der ser tilbage. Hans mor er ihf næsten ligeså glad som ham selv, selvom hun tidligere har grædt og spurgt hvad hun gør galt når alle hendes drenge tager roids.

Alt i alt er virkelig fed film, giver en masse tanker. Men hvad formålet er helt præcist, står stadig lidt uklart for mig.

Link to comment
Share on other sites

Alt i alt er virkelig fed film, giver en masse tanker. Men hvad formålet er helt præcist, står stadig lidt uklart for mig.

Enig.

Mit eneste kritikpunkt er også at formålet er uklart, og derfor bliver den også lidt svær at tage stilling til. Det er derfor også svært diskutere synspunkterne i film, da jeg ganske enkelt ikke ved hvad man prøver at sige med filmen.

Link to comment
Share on other sites

Alt i alt er virkelig fed film, giver en masse tanker. Men hvad formålet er helt præcist, står stadig lidt uklart for mig.

At fortælle hvorfor folk tager doping og vise hvor dobbelt moralsk det amerikanske samfund er når en som Arnold der selv siger at steroider at hjulpet ham til hvor han er i dag hvorefter han står og fortæller folk at hvis man arbejdet hårdt og følge reglerne kan man gøre alt eller Bush der har tjent penge på dopede baseball spillere men står i kongressen og siger det er en trussel mod USA ungdom.

Link to comment
Share on other sites

Jeg syntes det er fint der ikke er en klar holdning til steroider.

Vi må danne vores egen holdning. Det er bedre end Micael More's ulækre politiseren.

Han summer jo filmens pointe op med at sige, steroider ikke er problemet, steroider er blot en bivirkning ved den amerikanske kultur og de amerikanske idealer.

Steorids are a sideeffect of being American.

Han storebror der aldrig finder lykken før han bliver kendt.

Han bor i Californinen, har en ung smuk kone. Et job han er fantastisk dygtig til, alligevel er han konstant på stoffer og steroider fordi han ikke kan leve op til de amerikanske idealer.

Lillebroren ryger på steroider igen så snart de har et barn, fordi han vil være blendt de stærkeste i landet. Han kan ikke holde ud at være nummer 2. Det er på trods af han ved han må gå imod sin kones ønsker, udsætte sig selv og sin familie for risiko, lyve for sin kone, sit football hold, sit football holds forældre...

Jeg syntes pointen er klar, og jeg syntes vejen til balance lykke og ro er klar for de unge knægte.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har også fået set den og er meget positivt overrasket over filmen - den er meget underholdende og det er rart endelig at se et counter-synspunkt til alle skræmmekampagnerne om steroider, serveret på en saglig måde. Synes rigtig godt om budskabet i filmen som jeg, ligesom PTPoul, tror lige så meget handler om hele den søgen efter den amerikanske drøm der ødelægger folks selfimage. Dette synes jeg er glimrende portræteret i broderen med den mislykkede wrestling-karriere. Det er jo decideret sørgerligt som han hele tiden søger væk fra sit liv og retter fokus mod noget andet der skal hjælpe ham med at opnå den amerianske drøm (som alle andre jo kan se aldrig kommer til at ske for ham).

Kan kun anbefales hvis man interesserer sig for emnet.

Link to comment
Share on other sites

At fortælle hvorfor folk tager doping og vise hvor dobbelt moralsk det amerikanske samfund er når en som Arnold der selv siger at steroider at hjulpet ham til hvor han er i dag hvorefter han står og fortæller folk at hvis man arbejdet hårdt og følge reglerne kan man gøre alt eller Bush der har tjent penge på dopede baseball spillere men står i kongressen og siger det er en trussel mod USA ungdom.

Skal vi nu ikke lige forsøge at få tingene sat lidt i relief?

Arnolds økonomiske succes er måske 1% hans tid som bodybuilder og 99% hans tid som skuespiller. At tiden som bodybuilder og kroppen var indgangsvinklen til Hollywood er så måske én sag; men det var kun foden indenfor.

George W. Bush's økonomiske guldkalv har altså ikke været baseball. Det er olien.

Jeg siger ikke de to ikke er nogle værre hyklere, der er blevet forfærdeligt og ulideligt hellige på deres gamle dage. Men nu skal vi ikke blande tingene sammen bare for at hamre en billig pointe hjem.

Link to comment
Share on other sites

Skal vi nu ikke lige forsøge at få tingene sat lidt i relief?

Arnolds økonomiske succes er måske 1% hans tid som bodybuilder og 99% hans tid som skuespiller. At tiden som bodybuilder og kroppen var indgangsvinklen til Hollywood er så måske én sag; men det var kun foden indenfor.

George W. Bush's økonomiske guldkalv har altså ikke været baseball. Det er olien.

Jeg siger ikke de to ikke er nogle værre hyklere, der er blevet forfærdeligt og ulideligt hellige på deres gamle dage. Men nu skal vi ikke blande tingene sammen bare for at hamre en billig pointe hjem.

Det var da en gang arrogant ligegyldigt vrøvl. Det er Arnold selv det siger at steroider har taget ham til hvor han er i dag og ikke mig – desuden så var der ikke nogen der nævnte penge men der tænkes på hans post som guvernør. Selvfølgelig har han tjent sine penge på at lave film men han blev nok ikke blevet castet pga. et vindende smil og charmerende accent. Hvis du ville have spillet smart var det nok en ide at have nævnt Maria Shriver da hun nok er den største grund til at han er hvor han er i dag (som guvernør ikke mange millionær). Bush har tjent ca. 1 million $ på hans olie eventyr hvorimod han fik 15 million for at sælge sin del af Texas Rangers. Så få lige dine fakta på plads inden du begynder at snakke om at blande ting sammen.

Edited by Kellberg
Link to comment
Share on other sites

Arnolds økonomiske succes er måske 1% hans tid som bodybuilder og 99% hans tid som skuespiller. At tiden som bodybuilder og kroppen var indgangsvinklen til Hollywood er så måske én sag; men det var kun foden indenfor.

Arnold var $ milionær inden han blev skuespiller. Uden Roids havde Arnold, Sly, Riis osv ikke været noget...

Rock'n Roll :strat:

SaintPauli

Link to comment
Share on other sites

Ellers en god film. Syntes de kommer ret godt rundt omkring emnet, men bagatelliserer nogen af bivirkningerne, som altså ikke alle er reversible.

Syntes det er mest synd for den tykke kiksede knægt, der står og forsvarer sin coach fordi han tror han er clean.

Rock'n Roll :strat:

SaintPauli

Link to comment
Share on other sites

Det var da en gang arrogant ligegyldigt vrøvl. Det er Arnold selv det siger at steroider har taget ham til hvor han er i dag og ikke mig – desuden så var der ikke nogen der nævnte penge men der tænkes på hans post som guvernør. Selvfølgelig har han tjent sine penge på at lave film men han blev nok ikke blevet castet pga. et vindende smil og charmerende accent. Hvis du ville have spillet smart var det nok en ide at have nævnt Maria Shriver da hun nok er den største grund til at han er hvor han er i dag (som guvernør ikke mange millionær). Bush har tjent ca. 1 million $ på hans olie eventyr hvorimod han fik 15 million for at sælge sin del af Texas Rangers. Så få lige dine fakta på plads inden du begynder at snakke om at blande ting sammen.

Retorikken er meget symptomatisk for KK, som måske lige underdriver hvilken effekt Arnolds BB / steroide eventyr har haft på resten af hans (samt andre actionheltes) karriere.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share