muskelgrupper i kajak


KriZo
 Share

Recommended Posts

Jeg er i gang med genoptræning af mit knæ/lår og har faktisk overvejet at prøve noget kajak af, for at få gang i noget kredsløbstræning. Det er mit indtryk, at det ikke belaster knæene så meget som almindelig roning?

Har dog desværre endnu ikke fundet et center med kajak-ergometer (findes det overhovedet??) - eller skal man ned i nærmeste kano/kajakklub?

Link to comment
Share on other sites

Jeg er i gang med genoptræning af mit knæ/lår og har faktisk overvejet at prøve noget kajak af, for at få gang i noget kredsløbstræning. Det er mit indtryk, at det ikke belaster knæene så meget som almindelig roning?

Har dog desværre endnu ikke fundet et center med kajak-ergometer (findes det overhovedet??) - eller skal man ned i nærmeste kano/kajakklub?

Nej det belaster ikke knæet så meget som almindelig roning. Mange idrætsfolk er skiftet til kajak, pga af skade i understellet.

Jeg tror kun der findes kajak-ergometre i kajakklubber. Det kræver meget mere teknik end et almindeligt ro-ergometer, så man vil ikke få så meget ud af træningen på et kajakergometer hvis man er begynder. Desuden er kajak lidt mere styrkepræget end roning, som derimod er mere præget af kondition.

BTW: der ligger også en kajakklub i Odense.

Edited by Ferus
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share