3.g opgave om fedttab!


Dysp
 Share

Recommended Posts

Nu skal I til at fokusere på andet, end at nedgøre mig konstant. Jeg kan godt sige, at jeg fniser i stedet for at sige jeg griner, hvis det gør jer mere tilfredse? Jamen, helt ærligt hvor florerer janteloven da ekstremt meget herinde. Som om I ikke ryster på hovedet, når I ser folk der går ind til pilates og tror de bliver tynde af det. Forskellen er bare, at jeg ikke er bleg for at sige det. Sålænge det ikke rammer dem personligt, så gør det vel ikke noget?

Det er ligesom når man ser en handikappet som ser sjov ud; man griner aldrig personen op i fjæset, men man smiler da når man er gået forbi og lad nu være med at helliggør jer selv, selvfølgelig griner I, I er bare for høflige til at fortælle om det.

Om jeg er overlegen? På ingen måde. Jeg er oplyst kontra mange andre, men jeg er sgu ingenting i forhold til folk som virkelig har styr på det. Jeg er kun i begyndelsen af min uddannelse og alt jeg har lært er selvlært. Desuden handler det ikke om at føle sig overlegen, det handler om, at give udtryk for at man er det. Det er blot retorik! Det er psykologisk og det er nemt at benytte sig af.

Der er jo ingen herinde som tror jeg er totalt uduelig til biologi/idræt, er der? Ja, I ønsker allesammen at pille mig ned, men jeg vil vædde med, at fordi jeg har skrevet som jeg har gjort, så tror I stadigvæk, at jeg kan mere end jeg egentlig kan; har det så ikke hjulpet, ubevidst?

Nej.

Generelt bliver det hurtigt kvalmende, når man i så ung en alder prøver på at overbevise verden om at man er et omvandrende orakel. Selvom du måske skulle have noget fornuftigt at byde på så lukker man af for det pga. din attitude.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 186
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Hør nu her. Har jeg givet udtryk for, at jeg er nogen overlegen herinde? I #1 skriver jeg, at jeg ikke gider "jeg-tror"-informationer og så gjorde jeg opmærksom på, at jeg er god til biologi og dermed ikke behøver at få basalbiologi forklaret; det var pointen.

Jeg har på intet andet tidspunkt virket arrogant, du kan da bare kigge mine ting igennem :)

Link to comment
Share on other sites

Hør nu her. Har jeg givet udtryk for, at jeg er nogen overlegen herinde? I #1 skriver jeg, at jeg ikke gider "jeg-tror"-informationer og så gjorde jeg opmærksom på, at jeg er god til biologi og dermed ikke behøver at få basalbiologi forklaret; det var pointen.

Jeg har på intet andet tidspunkt virket arrogant, du kan da bare kigge mine ting igennem :)

Jeg snakker udelukkende om ordlyden i din opgave. Den burde du efter min mening ændre, ellers fremstår du som bedrevidende på en meget arrogant måde. Det klæder ingen.

Link to comment
Share on other sites

Nu skal I til at fokusere på andet, end at nedgøre mig konstant. Jeg kan godt sige, at jeg fniser i stedet for at sige jeg griner, hvis det gør jer mere tilfredse? Jamen, helt ærligt hvor florerer janteloven da ekstremt meget herinde. Som om I ikke ryster på hovedet, når I ser folk der går ind til pilates og tror de bliver tynde af det. Forskellen er bare, at jeg ikke er bleg for at sige det. Sålænge det ikke rammer dem personligt, så gør det vel ikke noget?

Det er ligesom når man ser en handikappet som ser sjov ud; man griner aldrig personen op i fjæset, men man smiler da når man er gået forbi og lad nu være med at helliggør jer selv, selvfølgelig griner I, I er bare for høflige til at fortælle om det.

Om jeg er overlegen? På ingen måde. Jeg er oplyst kontra mange andre, men jeg er sgu ingenting i forhold til folk som virkelig har styr på det. Jeg er kun i begyndelsen af min uddannelse og alt jeg har lært er selvlært. Desuden handler det ikke om at føle sig overlegen, det handler om, at give udtryk for at man er det. Det er blot retorik! Det er psykologisk og det er nemt at benytte sig af.

Der er jo ingen herinde som tror jeg er totalt uduelig til biologi/idræt, er der? Ja, I ønsker allesammen at pille mig ned, men jeg vil vædde med, at fordi jeg har skrevet som jeg har gjort, så tror I stadigvæk, at jeg kan mere end jeg egentlig kan; har det så ikke hjulpet, ubevidst?

:rofl2:

Det til siden, jeg har kigget din tekst igennem og synes det er udemærket. Jeg er biokemiker, og ved godt hvad du snakker om. Du kan se mine rettelser her Link til Pdf.

Forresten, du skal have installeret JBLogvieweren for at kunne hente links fra MOL. Den kan hentes her

God Jul :smile:

Link to comment
Share on other sites

Mate.. Jeg kan jo ikke se dit link, fordi jeg netop ikke har det installeret. Skriv link manuelt eller på en aller anden måde :)

Ahh my bad mate. Prøv at google efter den, det er ret simpelt at hente. :smile:

Alternativt, så opret en tråd hvor du beder om den, jeg har den ikke liggende som .zip fil.

Link to comment
Share on other sites

Dysp, tag dig sammen og spænd hjelmen lidt, det du ender med i de sidste indlæg bliver det rene gakkerlaks.

Hey, jeg bruger det I siger og måske virker det for arrogant, men der er en grund til at jeg skriver sådan.

Ved at skrive på den måde, giver det et billede af at jeg allerede fra starten virker overlegen og har utrolig styr på tingene. Det er altså en bevidst retorik jeg benytter mig af.

IMO er det intet mindre end en elendig indledning, - og det siger jeg selvfølgelig ikke som noget personligt, - jeg er fuldstædigt ligeglad med hvad du ender med at aflevere, - men du spørger slev om råd til hvordan du laver en opgave, der kan få en nogetlunde god karrakter - her vil jeg sige, indledningen bliver en ommer.

Jeg går ud fra du ikke ved bedre,- MEN - det du benytter er det man i reotrikken kalder idiotens måde at argumentere på (igen intet personligt ment i det overhovedet), - pointen er at det bla. klart virker modsat end det du prøver på at få det til, - hvilket folks reaktioner herinde nok også bør give dig andledning til at tro på? - Censore er måske dumme, men de er ikke dumme nok til at hoppe på den slags billige tricks, det vil virke direkte modsat.

Når alt dette er sagt, så har du skam en ganske fin pointe, som jeg sagtens syntes du kan benytte, - 37signals skiver fek.s i deres værk gettingreal:

“You take too much of a black and white view.”

If our tone seems too know-it-allish, bear with us. We think it’s

better to present ideas in bold strokes than to be wishy-washy

about it. If that comes off as cocky or arrogant, so be it. We’d

rather be provocative than water everything down with “it

depends...” Of course there will be times when these rules need

to be stretched or broken. And some of these tactics may not

apply to your situation. Use your judgement and imagination.

MEN - det de gør er bare noget HELT andet end det du gør, og måske også noget helt andet end det du tror du gør ... for lige at understrege - der der står beskrevet der, er IKKE det du gør i din opgave.. tænk lidt over den..

Et andet godt råd ER, - det er din censor du skriver opgaven til. Det er klart min effaring at Censore på det her niveau, vil tilbedes, de vil ikke undervises.

Måske skal du igang med at tænke på opbygningen af din opgave igen igen.. hvad er det du vil fortælle med den? hvad ligger du op til at ville fortælle i din indedning som den er nu?

M.V.H

Helio

Link to comment
Share on other sites

Kan stadigvæk ikke klikke på jeres links. JBLogviewer på google giver mig en spansk side som nummer 3 ^^

Har også søgt på JB logviewer og pis og lort; intet kan jeg finde.

Lidt interessant, tidligere har der været problemer med at finde den på google, men aldrig så slemt som det her. Tror hellere du må oprette en tråd, så vi engang for alle for JBlogviewer linket på forsiden.

Motta:smile:

Link to comment
Share on other sites

Få den lige opdateret, dér. I den version der ligger nu, stritter tingene en del mange steder. Du er helt sikkert godt på vej og har mange gode passager, men noget er lidt indforstået og andet mangler underbygning. Personligt ville jeg fx ikke bruge egne erfaringer i centeret som reference... det slipper du knap så godt fra, efter min bedste vurdering :nissetunge:

Link to comment
Share on other sites

Når jeg lige har fået fat i LaMotta, så skal jeg nok opdatere.

LaMotta. Har du MSN e.lign, så du kan sende mig det i stedet? Jeg opgiver på det logviewer; jeg higer og søger i gamle bøger, men finder ikke en skid.

Yeah, du kan finde en liste over alle tilmeldte brugers msn her: Link

Link to comment
Share on other sites

Hvis det ikke var fordi studieretningsprojektet er, for så vidt jeg ved, blevet meget afgørende for ens fremtidige muligheder, efter den nye reform er trådt til, så ville jeg nok ikke gøre det her. For trods alt, så er du virkelig det mest oplagte target nogensinde til den slags. :nissegrin:

http://www.motion-online.dk/fora/index.php?showtopic=40561

Og nu bliver jeg nok desværre lidt upopulær. :blush:

Mvh. Michael

Link to comment
Share on other sites

Hvis det ikke var fordi studieretningsprojektet er, for så vidt jeg ved, blevet meget afgørende for ens fremtidige muligheder, efter den nye reform er trådt til, så ville jeg nok ikke gøre det her. For trods alt, så er du virkelig det mest oplagte target nogensinde til den slags. :nissegrin:

http://www.motion-online.dk/fora/index.php?showtopic=40561

Og nu bliver jeg nok desværre lidt upopulær. :blush:

Mvh. Michael

Ah, så sjov er den heller ikke mere :bigsmile:

Og så er ens studieretningsprojekt, eller andre enkelt-ting, man laver på gym, ikke afgørende for noget som helst :wink:. Man skal have 3 gode år, fagligt og socialt, det er det.

Link to comment
Share on other sites

Ah, så sjov er den heller ikke mere :bigsmile:

Og så er ens studieretningsprojekt, eller andre enkelt-ting, man laver på gym, ikke afgørende for noget som helst :wink:. Man skal have 3 gode år, fagligt og socialt, det er det.

Tjah, jeg skal ikke kunne sige med sikkerhed, hvordan det forholder sig. Jeg blev selv færdig inden den nye reform. Jeg fik dog at vide fra nogle, der går i 3.g nu, at det skulle svare til noget ala 50% af hvad alle standpunktskaraktererne svarer til. :rudolph:

Mvh. Michael

Link to comment
Share on other sites

Tjah, jeg skal ikke kunne sige med sikkerhed, hvordan det forholder sig. Jeg blev selv færdig inden den nye reform. Jeg fik dog at vide fra nogle, der går i 3.g nu, at det skulle svare til noget ala 50% af hvad alle standpunktskaraktererne svarer til. :rudolph:

Mvh. Michael

Karakteren vi får for studieretningsopgaven tæller dobbelt, ligeledes gør historie: mundtlig. Det er logik for burhøns, at det betyder meget for vores endegyldige gennemsnit, når opgaven tæller dobbelt.

Det er absolut ikke 50 %, medmindre man kun får to andre karakterer udover studieretningsopgaven! Og det er der ingen der gør ;)

EDIT: Og Logvieweren findes ikke, det er en gammel joke herindefra. Bare kom i gang og skriv den opgave færdig så du kan komme ud og drikke juleferien væk! Åh jeg glæder mig!!

Edited by MamboMads
Link to comment
Share on other sites

Jeg har faktisk moret mig betydeligt over dette spændende koncept, så jeg føler virkelig jeg har brugt min tid ordenligt i den tid jeg har fået disponeret til opgaveskrivning.

Anyhow har jeg ændret en del af starten så den lyder "mindre arrogant". Jeg uploader snart igen; jeg har beskrevet fordøjelsen med kulhydrater, proteiner og fedt, samt katabolismen, som jeg pt er ved at uddybe. Jeg uploader når jeg er færdig med det.

Link to comment
Share on other sites

Karakteren vi får for studieretningsopgaven tæller dobbelt, ligeledes gør historie: mundtlig. Det er logik for burhøns, at det betyder meget for vores endegyldige gennemsnit, når opgaven tæller dobbelt.

Det er absolut ikke 50 %, medmindre man kun får to andre karakterer udover studieretningsopgaven! Og det er der ingen der gør ;)

EDIT: Og Logvieweren findes ikke, det er en gammel joke herindefra. Bare kom i gang og skriv den opgave færdig så du kan komme ud og drikke juleferien væk! Åh jeg glæder mig!!

Ja, og de kar. i får gym er ekstremt vigtige :bigsmile:.

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share