beef jerky


heliotropen
 Share

Recommended Posts

Er der nogen der har handlet beef jerky over nettet? (eller hos butikker der sælger i Silkeborg eller Århus) - Hvad er jeres effaringer? - Hvilket er det bedste (smag, kvalitet, makronærings sammensætning - so on)? - Og hvilket er det billgste?

Jeg kan se der er en gammel tråd om samme emne, men den er vidst outdatet.

Hvis det var billigt nok kunne jeg sagtens sluge et par hundrede gram eller 3 dagligt, det er bare så pisse dyrt! :crazy:

:4mewantfood:

/Helio

PS; går ud fra det er tilladt at spørge om, da der er tale om en fødevarer, ikke et kosttilskud.

PSS; behøber ikke nødvendig være tale om 'beef' - men alt jerky, så længe fedt indholdet er lavt.

Link to comment
Share on other sites

Er der nogen der har handlet beef jerky over nettet? (eller hos butikker der sælger i Silkeborg eller Århus) - Hvad er jeres effaringer? - Hvilket er det bedste (smag, kvalitet, makronærings sammensætning - so on)? - Og hvilket er det billgste?

Jeg prøvede på et tidspunkt det, der blev/bliver solgt i Seven-Eleven. Smagte forfærdeligt. Kunne overhovedet ikke få det ned på trods af, at jeg slet ikke er kræsen. Men en af mine venner er helt tosseet med det, så det er åbenbart meget forskelligt fra person til person...

Link to comment
Share on other sites

Beef Jerky smager vildt godt og er ernæringsmæssig perfekt snack. Jeg spiste meget af det da jeg boede i New Zealand, hvor det kostede 2-300 kr/kg. I DK kan jeg kun finde det i Magasin til 600 kr/kg, så det er sådan set ikke en mulighed! Jeg har en veninde, der er i USA en gang i mellem og køber noget med hjem til mig. Min favorit er teriyaki beef jerky, uhm. :4mewantfood:

Det er også muligt at lave det selv i ovnen, prøv at se her:

http://www.wikihow.com/Make-Beef-Jerky

og teriayki marinaden:

http://www.astray.com/recipes/?show=Teriyaki%20beef%20jerky

-Axe

Link to comment
Share on other sites

Tror det er meget forskelligt om man kan li det heller ej. Fik en del pakker sendt fra USA på et tidspunkt og på trods af at jeg bestemt ikke er kræsen, kunne jeg ikke tvinge det ned. Smager af gammelt sejt spegepølse. Men jo, det er masser af prot i :D

Link to comment
Share on other sites

Jeg prøvede på et tidspunkt det, der blev/bliver solgt i Seven-Eleven. Smagte forfærdeligt. Kunne overhovedet ikke få det ned på trods af, at jeg slet ikke er kræsen. Men en af mine venner er helt tosseet med det, så det er åbenbart meget forskelligt fra person til person...

:laugh: - det er meget forskelligt ja, - jeg har selv slugt 3 pakker (@ 100 gram) fra 7-11 bare i dag, og til lidt over 60 kr pakken så ender jeg på gaden hvis jeg ikke finder en billigere kilde hurtigt; det er jo en 5-10 x dyrere end det dyrere protein pulver - men det smager så møg lækkert - Jeg regner med at skære mit forbrug ned til en 100-200 gram dagligt, men er sku stadig alt for pepret hvis det er 7-11 priser.

Axethrower Skovd... : Det i magasin er jo rene 7-11 priser så. - Det med at lave det selv har jeg kikket lidt på; men er det muligt at få et ok resulatet? - er der nogen herinde der rent faktisk har prøvet det? - det lyder som om det måske er eneste løsning jeg har råd til i længden.

Krea; hvad var priserne på det du bestilte, og har du evt. et link?

M.V.H

Helio

Edited by heliotropen
Link to comment
Share on other sites

:laugh: - det er meget forskelligt ja, - jeg har selv slugt 3 pakker (@ 100 gram) fra 7-11 bare i dag, og til lidt over 60 kr pakken så ender jeg på gaden hvis jeg ikke finder en billigere kilde hurtigt; det er jo en 5-10 x dyrere end det dyrere protein pulver - men det smager så møg lækkert - Jeg regner med at skære mit forbrug ned til en 100-200 gram dagligt, men er sku stadig alt for pepret hvis det er 7-11 priser.

HAHAHA! Dét er bare fuldstændigt uforståeligt for mig! Faaaame klamt du æder 200g af det om dagen hehe... Men det giver en masse PROTS! Af ren nysgerrighed - hvor meget spiste du om dagen, da du spiste mest?

Link to comment
Share on other sites

Af ren nysgerrighed - hvor meget spiste du om dagen, da du spiste mest?

Jeg tror de 3 pakker (300 gram) er den største omgang jeg har fortæret, men det var så også som et enkelt måltid :w00t:

Men tror nu uden problemer at jeg kunne sluge 10 pakker (den orginale, de andre er alt for søde i smagen).

Jeg kan desværre ikke huske prisen, men Irma er også forhandler af produktet

Thnx, vil tage et kik forbi en irma snart så...

Lige pt har jeg lagt jerky'en på hylden til hverdag, og nøjes med at sluge et par poser ved særlige lejligheder (ved glemte madpakker, når jeg trænger til en snack and so on), - udelukkende pga. af prisen! - Håber jeg finder en billigere løsning snart, det er sammen med lidt frugt og grønt klart den perfekte madpakke...

M.v.H

Helio

Link to comment
Share on other sites

Beef jerky kan laves ret let! Køb noget billigt rødt kød. Skær det i passende størrelser strimler ( heldst på tværs af fiberretningen i kødet). Mariner evt. i krydret og/eller sød marinade. Tør efterfølgende i ovn eller tørreapparat eller noget andet tilsvarende. Tørretemperatur skal ikke være over 65 grader. Det tar en godt stykke tid at tøre men resultatet kan blive rigtig godt! Okseklump er en udmærket udskæring at bruge til formålet men i princippet kan et hvilket som heldst stykke ko bruges!

Link to comment
Share on other sites

Jeg har nu bestilt fra disse to sider og jeg vil prøve at komme med en anbefaling om et par uger:

Buy Beef Jerky Online

Den her jerky har jeg guffet en del af (den kan köbes i supermarkeder her oppe) og den kan kun anbefales. Isär smoked varianten er rigtig god :4mewantfood:

Edited by Garrish
Link to comment
Share on other sites

Francis and the rest of you, - appreciate it.. thnx!

Har nogen af jer, prøvet at handle på de nævnte sider?

skamd, - fik du prøvet fra de to steder, og hvad kan du sige om det?

AndreasH, - min tanke er om man kan opnå et lign produkt ved det? selvfølgelig er det stadig tørret kød, - men smag, konsistens , and so on.,..

TLunau, - feeeeeee - har du prøvet dyret, og hvad kan du sige om den? 1000 kr er dog en slat, men kan vel hurtigt tjene sig selv hjem, hvis det virkelig er kram..

----- kan også lige nævne, at jeg rent faktisk nåede at rippe min konto totalt og fuldendt i jerky :blink: så nu kommer den til at stå på, whey, havregryn, olie, frost grønt, indtil den første.. så må jeg kikke nærmere på jerkyen, og dehydrator i næste md..

/Helio

Link to comment
Share on other sites

TLunau, - feeeeeee - har du prøvet dyret, og hvad kan du sige om den? 1000 kr er dog en slat, men kan vel hurtigt tjene sig selv hjem, hvis det virkelig er kram..

----- kan også lige nævne, at jeg rent faktisk nåede at rippe min konto totalt og fuldendt i jerky :blink: så nu kommer den til at stå på, whey, havregryn, olie, frost grønt, indtil den første.. så må jeg kikke nærmere på jerkyen, og dehydrator i næste md..

/Helio

Jeg har ikke selv købt en dehydrator nej... jeg prøver først at lave det i ovnen og ser om jeg synes om det... derefter vil jeg så overveje om der skal investeres i dehydratoren

Link to comment
Share on other sites

Jeg har ikke selv købt en dehydrator nej... jeg prøver først at lave det i ovnen og ser om jeg synes om det... derefter vil jeg så overveje om der skal investeres i dehydratoren

Lyder fornuftigt - del endelig dine effaringer med os, både med ovnen, og hvis du køber dehydratoren..

/Helio

Link to comment
Share on other sites

Jeg gik ned til slagteren og fik skåret et ½kg inderlår ud i tynde skiver... derefter marinerede jeg det og lod det ligge i køleskabet natten over... så puttede jeg det i ovnen ved 60 grader i ca. 5 timer... det er blevet ganske glimrende synes jeg selv... kunne godt overveje at smide penge efter en dehydrator da det virker noget nemmere... det er lidt ligesom at sidde og spise snacks... det er i al fald en ret nem måde at få prots på og det smarte er jo at det kan holde sig i evigheder

Ikke mindst sjovt at prøve

Link to comment
Share on other sites

Jeg har fået mit beef jerky fra buybeefjerkyonline.com. Men har kun smagt cajun hot versionen indtil videre. Det smager udmærket. Det er slet ikke det samme, som hjemmelavet, men jeg kan godt lide det.. Et godt alternativ proteinkilde når du tosser rundt og ikke lige kan / gider have madpakke med.

Jeg vender tilbage når jeg har smagt det hele og min anden pakke er kommet..

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share