Millemaries Log


millemarie
 Share

Recommended Posts

Nej det er ikke med vilje, eller det er så alligevel. Jeg følger DDV's kostprogram, men efter jeg er begyndt at taste ind hvad jeg spiser, så kan jeg godt se, at jeg får for lidt protein og for mange kulhydrater. Jeg har generelt svært ved at finde ud af at få flere proteiner samtidig med at jeg får mine grønsager og holder det samlede kcal intag nede. Jeg synes, at det er noget af et regnestykke at få til at gå op.

Hvordan er dit bud på den perfekte fordeling ?

Jeg ved ikke om man kan sige at der findes en perfekt fordeling, men jeg ville satse på mindre kulhydrat, en smule mere fedt og en smule mere protein i forhold til den fordeling jeg kommenterede på tidligere.

Måske omkring: 35 / 45 / 20

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 933
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

hm' ja ærlig talt, så er du ikke den første, der har sagt det, så der er nok noget om det: Det ser lidt vildt ud med de 20% fedt, ....... jeg skal prøve om jeg ikke kan, det kan vel ikke være så svært at spise lidt mere af det, der jo egentlig smager bedst :4mewantfood:

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger

Nå godmorgen :innocent: nogen sover endnu :wub:

Vil også sige at du nemt at skue op for proteinerne :wink: Har selv haft et større vægttab for nogen år siden, hvor jeg fik meget protein forhold til kulhydater. Så at du nogen dagen rammer 60% af dit karlorie indtage fra protein er kun en fordel :4thumbup: Især hvis du også gerne vil beholde dine muskler :4flex:

Hvis du har svært ved at få indtaget den daglige protein via kosten :smile: Kan jo drikke et par snake i løbet af dagen med et æble/halvt til :superman:

du kan/skal indtage mellem 170-190gram protein fordelt over 7-8 måltider :cool:

Edited by Keld Erland
Link to comment
Share on other sites

hm' ja ærlig talt, så er du ikke den første, der har sagt det, så der er nok noget om det: Det ser lidt vildt ud med de 20% fedt, ....... jeg skal prøve om jeg ikke kan, det kan vel ikke være så svært at spise lidt mere af det, der jo egentlig smager bedst :4mewantfood:

Fedt indgår i nogle livsvigtige processer i kroppen og det er da heller ikke sikkert at du skal helt op på 20%, det er bare vigtigt at pointere at man ikke behøver være super fedtforskrækket da det som oftest er kulhydrater der skaber overvægt hos den gennemsnitlige dansker.

Link to comment
Share on other sites

trthundwu1.jpg

Nå, hvor den er sød...................................... jeg er helt pjattet med hunde.

Og tak for input, det er rart at få gode råd. Jeg vil prøve for alvor at bruge weekenden til at få "fiflet" lidt med kosten, se hvad der kan lade sig gøre med hensyn til proteiner og fedt. :4mewantfood:

Link to comment
Share on other sites

det er bare vigtigt at pointere at man ikke behøver være super fedtforskrækket da det som oftest er kulhydrater der skaber overvægt hos den gennemsnitlige dansker.

Du har ret, og et eller andet sted så ved jeg det jo godt, men jeg er jo nok lidt fedtforskrækket da 90'ernes pasta - 0 fedt kurer sidder stadigvæk i baghovedet på mig. Det må jeg også prøve at rette op på.

Det er virkelig rart med noget feedback, ellers bliver jeg jo aldrig klogere. Jeg glæder mig helt til at "strikke" min egen kostplan sammen imorgen. Det skal nok blive godt.

Link to comment
Share on other sites

Intet motion idag andet end en lang gå tur med hunden Flemming. Jeg er mega træt efter igår ( og en lang vagt på jobbet idag). Så jeg vil hoppe tidligt i seng og se om jeg ikke kan finde noget i fjerneren (måske uden helt så meget dans)

Kcal indtag 1620 31/54/15

Edited by millemarie
Link to comment
Share on other sites

Spinning: 60 min.

avg: sølle 151.

Maks: sølle 171.

Jeg synes ellers, at jeg giver den gas, jeg er helt stakåndet og sveden driver af mig. Men jeg kan sgu' ikke sparke den ret meget over 170 når jeg er til spinning. Måske det er fordi jeg styrketræner inden. Jeg ved det ikke, med det er irriterende, jeg kan jo se på pulsen, at der er meget mere at give af. Når jeg er ude at løbe (en sjælden gang) så kommer jeg let over de 180.

Styrke.

Mit fulde program, med nogenlunde den samme vægt, havde lidt mere på i to af øvelserne, men eller som jeg plejer. Jeg synes egentlig heller ikke, at der sker noget på det område, men jeg lader det være indtil jeg er færdig med min kur. Så må jeg prøve at presse mig selv lidt hårdere, måske det også er fordi jeg er blevet hårdt arbejdende, der er bare ikke så meget krudt i mig for tiden. Men når jeg kommer ind i rutinen med jobbet og kuren er overstået (eller i hvert fald den del, der handler om at tabe sig !!!), så kan det være, der er lidt ekstra energi at arbejde med. Hvis ikke andet, så kan jeg da trøste mig med, at det da bedre end at sidde på sofaen med en Mars i hånden.........

Link to comment
Share on other sites

Spinning: 60 min.

avg: sølle 151.

Maks: sølle 171.

Jeg synes ellers, at jeg giver den gas, jeg er helt stakåndet og sveden driver af mig. Men jeg kan sgu' ikke sparke den ret meget over 170 når jeg er til spinning. Måske det er fordi jeg styrketræner inden. Jeg ved det ikke, med det er irriterende, jeg kan jo se på pulsen, at der er meget mere at give af. Når jeg er ude at løbe (en sjælden gang) så kommer jeg let over de 180.

Styrke.

Mit fulde program, med nogenlunde den samme vægt, havde lidt mere på i to af øvelserne, men eller som jeg plejer. Jeg synes egentlig heller ikke, at der sker noget på det område, men jeg lader det være indtil jeg er færdig med min kur. Så må jeg prøve at presse mig selv lidt hårdere, måske det også er fordi jeg er blevet hårdt arbejdende, der er bare ikke så meget krudt i mig for tiden. Men når jeg kommer ind i rutinen med jobbet og kuren er overstået (eller i hvert fald den del, der handler om at tabe sig !!!), så kan det være, der er lidt ekstra energi at arbejde med. Hvis ikke andet, så kan jeg da trøste mig med, at det da bedre end at sidde på sofaen med en Mars i hånden.........

Hej Millemarie

Så længe du gerne vil tabe dig, så er det smartest at styrketræne først. Se f. eks. den her artikel :smile: Jeg er dog helt enig med dig i, at det ændrer kvaliteten af spinningtimen en del, hvis man har trænet ben lige inden. Det tror jeg bare du skal acceptere for øjeblikket.

Når du har nået dit vægttabsmål kan du evt. ændre, så du spinner først og så styrketræner bagefter. Det gør jeg selv, for jeg synes det giver den bedste træning over all. I dag, hvor jeg har været til cycling har jeg dog kun en enkelt øvelse for underkroppen i mit styrkeprogram bagefter, men i stedet fokus på overkroppen.

Jeg synes ikke du skal sammenligne puls fra løb med puls fra spinning. Jeg har løbet DHL-stafet (5 km) med en gennemsnitspuls på 176. Hvis det har været en hård cycling-time ligger min gennemsnitspuls måske lige over 160 (inkl. opvarm og afrul) :wink:

Ellers vil jeg bare sige, at det er godt, at du fortsætter og det er bestemt bedre en en mars i sofaen :laugh:

- Marianne.

Link to comment
Share on other sites

Hej Millemarie

Så længe du gerne vil tabe dig, så er det smartest at styrketræne først. Se f. eks. den her artikel :smile: Jeg er dog helt enig med dig i, at det ændrer kvaliteten af spinningtimen en del, hvis man har trænet ben lige inden. Det tror jeg bare du skal acceptere for øjeblikket.

Når du har nået dit vægttabsmål kan du evt. ændre, så du spinner først og så styrketræner bagefter. Det gør jeg selv, for jeg synes det giver den bedste træning over all. I dag, hvor jeg har været til cycling har jeg dog kun en enkelt øvelse for underkroppen i mit styrkeprogram bagefter, men i stedet fokus på overkroppen.

Jeg synes ikke du skal sammenligne puls fra løb med puls fra spinning. Jeg har løbet DHL-stafet (5 km) med en gennemsnitspuls på 176. Hvis det har været en hård cycling-time ligger min gennemsnitspuls måske lige over 160 (inkl. opvarm og afrul) :wink:

Ellers vil jeg bare sige, at det er godt, at du fortsætter og det er bestemt bedre en en mars i sofaen :laugh:

- Marianne.

1000 tak for forklaringen, det er rart at få lidt ord på det man oplever.

Jeg anede ikke, at der var forskel på hvornår man styrketrænede og lave de cardio, så på det punkt har jeg da ramt rigtig ved et tilfælde :tongue: . Så jeg vil helt sikkert få vendt rækkefølgen efter vægttabet og se om det ikke det giver lidt mere krudt. :superman:

Og tak for link'et til artiklen :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Styrketræning:

Gik lidt op i vægt idag, men gider ikke at skrive det op (i hvert fald lige nu).

Step (ville helst skrive 60 min. men det var kun 45, da man i denne by åbenbart ikke kan steppe uden at skulle hive i elastikker i minimum 15 min. )

avg: 152

maks: 176 (hm' der kan man bare se!!!)

Kcal indtag: 1684 ( 33/48/19)

Jeg nærmer mig en bedre fordeling i kosten, men jeg må indrømme, at jeg lige har slugt en dåse torskerogn og 1 tsk olivenolie for at komme tættere på en bedre fordeling.

Der er vejedag imorgen, men måske jeg skulle udskyde pga østrogenernes gådefulde rige..... Jeg går altid i panik og bliver en kæmpe klyngeost... selvom jeg jo godt kender grunden. Nå, jeg kan jo nok ikke dy' mig alligevel. Længe leve den søde selvynk!!!!!!

Edited by millemarie
Link to comment
Share on other sites

Lower back 3 * 12@ 25kg

Vertical row 2 * 12@ 35kg 1* 12@ 32,5 kg

Chest press 1* 12@ 32,5, 2 * 12@ 30 kg

Vertical traction 1* 12@ 32,5 2 * 12@ 30 kg

Knæ og hånd støt. roning 3 * 12@18kg

Stående triceps 1 * 12@25, 2* 12@ 22,5

Stående Bicepscurl 3 * 12@17,5kg

Stående sidebøj 3 * 12@20kg

Liggende pullover 3 * 12@14kg

Squat 3 * 12@46kg

Lunch (lounge?) 3 * 12@46kg

Liggende leg curl 3 * 12@ 25 (kilo er det ikke måske pund (?))

Liggende leg press 3 * 12@100kg

Mavebøj. 3 * 12@25kg

Så'en så det ud igår :smile: Det er mit fulde program, jeg har skrevet øvelserne op, som det fremgår af det papir jeg fik af min instruktør, jeg fik programmet lavet for 3 mdr siden, jeg er ved at køre lidt træt i det, men jeg må sige, at jeg er tilfreds med resultaterne.

Edited by millemarie
Link to comment
Share on other sites

Så'en så det ud igår :smile: Det er mit fulde program, jeg har skrevet øvelserne op, som det fremgår af det papir jeg fik af min instruktør, jeg fik programmet lavet for 3 mdr siden, jeg er ved at køre lidt træt i det, men jeg må sige, at jeg er tilfreds med resultaterne.

Jeg kan se at det næsten udelukkende er øvelser i maskiner, er det efter dit ønske eller var det bare hvad han strikkede sammen til dig?

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan se at det næsten udelukkende er øvelser i maskiner, er det efter dit ønske eller var det bare hvad han strikkede sammen til dig?

Det er hvad, der blev strikket sammen til mig. Jeg bad om et program som var nemt ifht til at indstille maskinerne, de andre gange er jeg altid gået kold i den pinlige situation hvor man står og piller ved maskinerne i 5 min inden man kan begynde. Men nu føler jeg mig mere hjemme i styrketræningsafdelingen og har fået blod på tanden, så jeg er klar til lidt mere udfordring/forandring. Så jeg tager meget gerne imod forslag, da jeg intet aner om hvordan jeg ellers kan træne. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Hm' mandags vægten sagde : 65,0 igen. Håber den er rykket lidt i overmorgen og at det kun skyldes væske..... :sneaky2:

Idag var hviledag:

kcal indtag: 1429 32/54/14, det kørte ikke som det skulle med madpakken... selvom den var gennemtænkt, så var der rundstykker på jobbet, og det kunne jeg ikke stå for :innocent: det hvide brød, det rykker godt nok i kulhydraterne. Men det smagte godt :4mewantfood:

Link to comment
Share on other sites

Det er hvad, der blev strikket sammen til mig. Jeg bad om et program som var nemt ifht til at indstille maskinerne, de andre gange er jeg altid gået kold i den pinlige situation hvor man står og piller ved maskinerne i 5 min inden man kan begynde. Men nu føler jeg mig mere hjemme i styrketræningsafdelingen og har fået blod på tanden, så jeg er klar til lidt mere udfordring/forandring. Så jeg tager meget gerne imod forslag, da jeg intet aner om hvordan jeg ellers kan træne. :smile:

Det er ikke super optimalt med det nuværende program og der findes mange måder man kan optimere det på hvis du er frisk på at arbejde lidt med frie vægte, jeg kan godt prøve lige at brygge noget sammen hvis det har interesse.

Link to comment
Share on other sites

Hm' mandags vægten sagde : 65,0 igen. Håber den er rykket lidt i overmorgen og at det kun skyldes væske..... :sneaky2:

Idag var hviledag:

kcal indtag: 1429 32/54/14, det kørte ikke som det skulle med madpakken... selvom den var gennemtænkt, så var der rundstykker på jobbet, og det kunne jeg ikke stå for :innocent: det hvide brød, det rykker godt nok i kulhydraterne. Men det smagte godt :4mewantfood:

Well well, du har da ikke taget på :smile: men altid irriterende når den går i stå når man lige føler at det går godt. (men mon ikke det også har noget med væsken at gøre)

Link to comment
Share on other sites

Det er ikke super optimalt med det nuværende program og der findes mange måder man kan optimere det på hvis du er frisk på at arbejde lidt med frie vægte, jeg kan godt prøve lige at brygge noget sammen hvis det har interesse.

IH altså hvis du ville det, så skal jeg være dig evigt taknemmelig. Jeg vil meget meget meget gerne have det optimeret, men aner som sagt ikke en dyt om hvordan jeg skal gribe det an. :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

IH altså hvis du ville det, så skal jeg være dig evigt taknemmelig. Jeg vil meget meget meget gerne have det optimeret, men aner som sagt ikke en dyt om hvordan jeg skal gribe det an. :4thumbup:

Hvordan har du det med frivægtsøvelser? Hvor tit træner du? Har du nogen skader der skal tages hensyn til? Har du nogen specielle ønsker?

Link to comment
Share on other sites

Hvordan har du det med frivægtsøvelser? Hvor tit træner du? Har du nogen skader der skal tages hensyn til? Har du nogen specielle ønsker?

Jeg har det meget fint med frivægtsøvelser. Jeg styrketræner 4 gange om ugen, med henholdvist 2 og 1 dags pause imellem. Jeg har ingen skader at tage hensyn til (endnu, heldidvis). Jeg vil gerne have noget (mere eller noget andet) skulder, biceps og ben/baller og inderlår. Jeg burde og skal derfor nok også have noget mere/ andet til ryggen.

Og hvis jeg nu lige leger, at du er julemanden :tongue:, så kunne jeg godt ønske mig at få nogle andre øvelser til triceps som jeg kan veksle imellem. Jeg er stærk i mine ben og min ryg, men har vat-arme.

Det er virkelig sødt af dig, hvis du gider at tage dig tid til at liste nogle øvelser til mig. På forhånd rigtig mange gange tak.

Link to comment
Share on other sites

Igår var en møg dag, overarbejde, sur veninde, internettet var nede og jeg fik skældud af min hund!!!! Jeg kom ikke ud at løbe, som jeg ellers havde planlagt og jeg fik puttet alt for meget indenbords, endte med at gå i seng kl. 21.00.

Men men men. Idag har været perfekt, både med arbejde motion og mad, og ikke mindst er jeg blevet gode venner med hunden igen (det krævede dog et ny pivedyr denne gang, hm' ved eftertanke tror jeg, jeg skal arbejde lidt med min forhandlingsteknik inden jeg får børn!!!!!!).

Spinning 60 min:

avg: 158

Maks: 178.

Måske gik det bedre denne gang fordi jeg undlod at træne ben inden. Eller også var det fordi jeg fik fyldt op i mine depoter igår, eller også pressede jeg mig selv lidt mere fordi jeg synes jeg skyldte fra igår. Men men, lige meget årsagen, nu skal den puls bare presses over 180 imorgen.

Styrke split:

Dermed også sagt, at jeg kun kørte overkrop og ryg (men det er vel også overkrop, bare bagsiden, eller hvad ?)

Kcalindtag: 1488 38/43/19.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share