HST- Negatives uden koncentrisk arbejde?


Triple T
 Share

Recommended Posts

Hej alle

Jeg er i gang med sidste uge i mit HST-program, og jeg prøver så vidt muligt at lave "negatives" på egen hånd med de øvelser, hvor det kan lade sig gøre. Jeg er lidt i tvivl om de negatives: skal man kun køre negatives'ne, og så snyde ved den koncentriske fase uden modstand?

Er der i øvrigt nogle som ved, hvad de negatives gør? Efter at have læst samtlige artikler om løfte-/sænkefasen i øvelser, er jeg begyndt at tro mere på, at gentagelserne skal foretages så hurtigt som muligt med god form, da dette vil generere mest kraft, og dermed mere spænding.

Uanset hvad gennemfører jeg programmet som Bryan Haycock har lavet. Så må jeg bare køre hurtige gentagelser i de andre øvelser.

MVH TripleT

Edited by Triple T
Link to comment
Share on other sites

Vægten skal jo være tungere end din 5RM, så du er nødt til at snyde på en eller anden måde for at lave dine reps.

I nogle øvelser kunne det betyde at du laver den koncentriske med cheat (f.eks. cheat curl eller pushpress i military), eller hvis det er i chinups, så kan du bare hoppe/træde op til stangen og helt undvære den koncentriske del. Anyway works.

Den eccentriske fase er vigtig for muskelvækst, og negativer er en måde at forlænge progressionen på. På HST-hjemmesiden står mere inkl diverse referencer.

Link to comment
Share on other sites

Vægten skal jo være tungere end din 5RM, så du er nødt til at snyde på en eller anden måde for at lave dine reps.

I nogle øvelser kunne det betyde at du laver den koncentriske med cheat (f.eks. cheat curl eller pushpress i military), eller hvis det er i chinups, så kan du bare hoppe/træde op til stangen og helt undvære den koncentriske del. Anyway works.

Den eccentriske fase er vigtig for muskelvækst, og negativer er en måde at forlænge progressionen på. På HST-hjemmesiden står mere inkl diverse referencer.

Ok tak for informationen :4thumbup: .

MVH TripleT

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share