Proteinpulver


Torben F.
 Share

Recommended Posts

Da jeg af forskellige årsager vil prøve at undgå lactose i en periode, så skal jeg have mig noget whey isolat protein. I den forbindelse skimmede jeg nogle gamle tråde og det blev nævnt at man ikke altid kunne vide sig sikker på, at der rent faktisk er overenstemmelse med mærkaten og indholdet.

Det må være utroligt let og fristende for et firma der sælger protein at hælde noget billigt whey i en spand hvor der står whey isolat og så sælge det til det dobbelte. Når man ved hvor kolde i røven nogle folk er i restaurationsbranchen med fødevarer, ser jeg ingen grund til at der ikke også skulle kunne være brodne kar i "proteinpulver branchen".

Det fører mig frem til mine spørgsmål:

- Bliver disse produkter nogensinde testet for om indholdets rigtighed ift. pakningen?

- Kan man selv på nogen måde afgøre det?

- Andre input?

Mvh

Torben F.

Edited by Torben F.
Link to comment
Share on other sites

Er det med samme skepsis du køber feks. en flaske Barollo? Tror du også vinproducenten der har hældt en billig vin på flasken for at øge profiten?

Som udgangspunkt tror jeg roligt, at du kan tro hvad du læser på varedeklerationen.

Jeg synes der er forskel på produkterne:

1) Nogle folk vil rent faktisk kunne smage at der ikke er tale om en Barollo og "slå alarm".

2) Jeg går ud fra at Barollo er tilknyttet en større virksomhed eller vinområde. Hvis de fuskede var der mange penge og prestige der ville ryge. I modsætning til en mindre webshop.

3) Hvis de putter en billig vin i flasken, vil de få dårlige anmeldelser og deres prestige og salg vil dykke = mindre cash...

Link to comment
Share on other sites

Da jeg af forskellige årsager vil prøve at undgå lactose i en periode, så skal jeg have mig noget whey isolat protein. I den forbindelse skimmede jeg nogle gamle tråde og det blev nævnt at man ikke altid kunne vide sig sikker på, at der rent faktisk er overenstemmelse med mærkaten og indholdet.

Det må være utroligt let og fristende for et firma der sælger protein at hælde noget billigt whey i en spand hvor der står whey isolat og så sælge det til det dobbelte. Når man ved hvor kolde i røven nogle folk er i restaurationsbranchen med fødevarer, ser jeg ingen grund til at der ikke også skulle kunne være brodne kar i "proteinpulver branchen".

Det fører mig frem til mine spørgsmål:

- Bliver disse produkter nogensinde testet for om indholdets rigtighed ift. pakningen?

- Kan man selv på nogen måde afgøre det?

- Andre input?

Mvh

Torben F.

Jeg kender en hjemmeside der har fået lavet uafhængige tests om mængden af protein pr. 100g af flere pulvere, men hjemmesiden har også sit eget pulver, så det er nok ikke så god en ide at linke her.

MVH TripleT

Link to comment
Share on other sites

>Torben

Min pointe var, at såfremt du køber dit produkt hos en af de store anerkendte producenter af kosttilskud kan du være 100% sikkker på hvad du får. Det eneste sted hvor jeg måske kunne være lidt skeptisk er ved webshops som sælger produkter i eget navn.

Link to comment
Share on other sites

>Torben

Min pointe var, at såfremt du køber dit produkt hos en af de store anerkendte producenter af kosttilskud kan du være 100% sikkker på hvad du får. Det eneste sted hvor jeg måske kunne være lidt skeptisk er ved webshops som sælger produkter i eget navn.

Skal lige sige, at hjemmesiden på det mærke jeg tænker på, er en af de mest anerkendte mærker i verden, og det forstår jeg godt.

MVH TripleT

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share