Allround træning


ThomasNA
 Share

Recommended Posts

  • Replies 333
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Dagens træning, mandag d. 29. december:

40 minutters transportcykling

20 minutters opvarmning på Octane fætness

Hundredpushups: 14, 14, 10, 10, 15

I alt: 63

Hyperextensions: 3x10

Vippebrætsøvelser: 3xbalance

Balancen forsvinder efter flere dage med alkohol. :nissegrin:

Add/abductionsjov: 3x10x90/110

Det er nu egentlig ok, men ville sgu' hellere lave noget squat.

Leg curls: 3x10

Ingen problemer i dag, heller ikke nu her når jeg har cyklet hjem.

Stående læg: 3x10x120kg

Assisted chinups -45:

10, 8, 8

God styrke i dag

Wristcurls: 3x10x45kg

Crunches: 4x15xmig

Udstrækning.

Link to comment
Share on other sites

1. træning i det nye år.

Godt plaget af andendagstømmermænd, og øm i hele kroppen efter tanzen. :Mrs_Claus:

Octanefætness: 20 minutter

Strækkere: 10, 12, 9, 9.

Flad. Tager uge 2 om igen, startende fra mandag.

Assisted chinups -45: 10, 9, 8

Udmærket styrke i dag.

Leg extension: 10x20pund, 2x10x15pund

Abb/adductionfun: 3x10x90/3x10x130

Stående læg: 3x10x120kg

Wrist curls: 10x45kg, 2x10x40kg

Hyperextension: 3x10

Crunches: 4x16

Vippebræt: Ingen balance i dag.

Udstrækning.

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor kører du ikke nogle hårde, krævende basisøvelser og/eller høj volumen? Få gang i energiomsætning. Reps i dødløft, høj-rep power DB rows, supersets, etc. Der er sgu ingen der bliver stor eller fyrer energi af med den slags leg extensions og adductor og læg træning. Ren bedstemor. PTPoul forbrænder flere kcal ved 3x10 i pushdowns.

Edited by Dr. Mengele
Link to comment
Share on other sites

Hvorfor kører du ikke nogle hårde, krævende basisøvelser og/eller høj volumen? Få gang i energiomsætning. Reps i dødløft, høj-rep power DB rows, supersets, etc. Der er sgu ingen der bliver stor eller fyrer energi af med den slags leg extensions og adductor og læg træning. Ren bedstemor. PTPoul forbrænder flere kcal ved 3x10 i pushdowns.

Lulz. Hvilken virkelighed lever du i? Træning skal ikke være hårdt. Det handler om at pleje samvittigheden.

Link to comment
Share on other sites

Lulz. Hvilken virkelighed lever du i? Træning skal ikke være hårdt. Det handler om at pleje samvittigheden.

Ja det er jo det. Ordene kan forekomme grove, men det er jo sandt. At fælde et småt træ eller sågar almindelig husrengøring ville alle være mere produktive træningsformer end det præsterede.

Link to comment
Share on other sites

Jamen dog, nye ansigter i loggen, det er jo altid rart. :nissecool:

Grunden til, at jeg ikke banker højvolumen af i squat død og bænk er simpelthen, at jeg overanstrengte et ledbånd i knæet (kig længere tilbage i loggen, hvis i vil kedes med det), og kan derfor ikke engang lave benpres, uden smerter. For at lave en form for bentræning, laver jeg så lette leg extensions og hoftesjov.

Jeg gider i øvrigt ikke lave bænkpres og dødløft lige for tiden, jeg vil hellere lave konditionstræning, og BWøvelser. Det kommer nok til sommer igen, som det plejer.

Jeg svarer gerne på indlæg, men åbenlyse sarkastiske og irriterende indlæg kan i godt pisse af helvede til med. :santa2:

Edit: typoz

Edited by ThomasNA
Link to comment
Share on other sites

Da min tatovør desværre meldte sig syg, måtte jeg jo tage ind og træne. Duh.

Er hoppet på MOLs løbeprogram, skal jo i gang igen.

Mandagstræning.

Løb 2500m: 20:27

Pushups: 14, 14, 10, 10, 15

Hyperextensions: 3x10

Vippebræt: Lidt balance. Skinkerne skal vende sig til løb igen.

Assisted chins -40: 9, 11, 10

Ny maskine, langt bedre. Overvejer at springe ned til -30 næste gang.

Leg extension: 3x10x15

Forbedring, hvilket er dejligt.

Add/abduction: 3x10x90/3x10x130

:santa2:

Stående læg: 3x10x135kg

Wrist curls: 3x10x45kg

Crunches: 4x17

Udstrækning.

Overvejer at skifte reversed rows ud med bb/db/tbar rows - det er sgu bare for kedeligt.

Link to comment
Share on other sites

Jamen dog, nye ansigter i loggen, det er jo altid rart. :nissecool:

Grunden til, at jeg ikke banker højvolumen af i squat død og bænk er simpelthen, at jeg overanstrengte et ledbånd i knæet (kig længere tilbage i loggen, hvis i vil kedes med det), og kan derfor ikke engang lave benpres, uden smerter. For at lave en form for bentræning, laver jeg så lette leg extensions og hoftesjov.

Jeg gider i øvrigt ikke lave bænkpres og dødløft lige for tiden, jeg vil hellere lave konditionstræning, og BWøvelser. Det kommer nok til sommer igen, som det plejer.

Jeg svarer gerne på indlæg, men åbenlyse sarkastiske og irriterende indlæg kan i godt pisse af helvede til med. :santa2:

Edit: typoz

Du har en knæskade, og så laver du leg extensions - en af de nok værste øvelser for knæets helbred overhovedet, og i øvrigt ikke en særligt krævende øvelse sammenlignet med så meget andet. Din skade er uheldig, men også en dårlig undskyldning. Du kunne lave 5x så meget arbejde til træning uden det ville gøre nogen skade, rettere, det ville gøre gavn, og du ville ikke overtræne. Det er selvindbildsk at skære ned på arbejdet på grund af en skade når der er 100 andre ting du kunne lave med passende volumen og træningsintensitet.

Såfremt du lægger det arbejde du selv ønsker/vil i det er det jo det du vil - og mit input er hverken groft eller forkert, da det ikke er relevant for dig - men det er decideret selvbedrag at fremstille loggen bare delvist som indeholdende nogen tilstrækkelig indsats for de mål du, rimeligvis, visualiserer dig at opnå.

Ret beset er denne kommentar langt mere værd end et dusin rygklap og "godt arbejde"-kommentarer. Du half-asser den virkelig big time, og min joke om PTPOUL's pushdowns er kun halvt en joke. Er det befordrende for de resultater du ønsker?

Link to comment
Share on other sites

Jamen dog, nye ansigter i loggen, det er jo altid rart. :nissecool:

Grunden til, at jeg ikke banker højvolumen af i squat død og bænk er simpelthen, at jeg overanstrengte et ledbånd i knæet (kig længere tilbage i loggen, hvis i vil kedes med det), og kan derfor ikke engang lave benpres, uden smerter. For at lave en form for bentræning, laver jeg så lette leg extensions og hoftesjov.

Jeg gider i øvrigt ikke lave bænkpres og dødløft lige for tiden, jeg vil hellere lave konditionstræning, og BWøvelser. Det kommer nok til sommer igen, som det plejer.

Jeg svarer gerne på indlæg, men åbenlyse sarkastiske og irriterende indlæg kan i godt pisse af helvede til med. :santa2:

Edit: typoz

Hvordan kan det overanstrengte ledbånd forhindre dig i at køre bænk, men tillade konditionstræning?

Link to comment
Share on other sites

En søndagsopdatering..

Jeg blev ramt af den famøse omgangssyge, så fik ikke trænet onsdag-fredag. Er dog klar til at begynde igen i næste uge.

Min skade er uheldig ja, men ikke en dårlig undskyldning. I stedet for selvbedrag vil jeg hellere sige, at jeg er meget overforsigt. For meget ja.

Jeg var ikke klar over, at leg extension var en dårlig øvelse - det vil jeg tage til efterretning. Jeg har i disse dage leget med tanken, om at lave noget benpres i morgen. Ved ikke om jeg skal kaste mig ud i noget meget let squat - det ville simpelthen være for dumt hvis jeg fik tilbage fald. Omvendt, intet voves intet vindes, sandt.

Bænk, ja det var en formuleringsfejl, det er selvfølgelig kun squat som mit knæ har stoppet mig i at lave. :tongue:

Såfremt du lægger det arbejde du selv ønsker/vil i det er det jo det du vil - og mit input er hverken groft eller forkert, da det ikke er relevant for dig - men det er decideret selvbedrag at fremstille loggen bare delvist som indeholdende nogen tilstrækkelig indsats for de mål du, rimeligvis, visualiserer dig at opnå.

I forhold til hvad? Jeg har ikke nogen interesse i at kunne trække 200kg i død, løfte 200kg i squat, eller bænke 150kg. Jeg elsker at lave de øvelser ja, men det lader ikke til at min krop kan holde til at køre sheiko/hatfield i mere end 3-4 måneder af gangen, så brænder min krop af. Sammen med, at min kondition er lav, så vil jeg lave noget konditionstræning.

Det allermest optimale for mig, ville være et program som kombinerede squat og dødløft en gang om ugen, løb, chinups og bænk/strækkere, så får jeg får en allaround form, sammen med et godt helbred. .. det kan tydeligvis ikke lade sig gøre for mig, så derfor skifter jeg mellem enten styrketræning, eller konditionstræning.

Derfor nu: Løb, strækkere og chinups. Når jeg kan løbe 5km, uden at falde om, igen, tage en god omgang strækkere, svømme 1-2km igen, så vil jeg se på, om jeg kan kombinere det med styrketræning.

I øvrigt, så har jeg brændt snart alle dele i min krop af, med de 3 store øvelser, så undskyld mig for at være lidt forsigtig med at springe ud i kæmpe volumetræning. Bliv endelig ved med at kommentere, det er godt med kritik som er lige på. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Du kunne lave 5x så meget arbejde til træning uden det ville gøre nogen skade, rettere, det ville gøre gavn, og du ville ikke overtræne. Det er selvindbildsk at skære ned på arbejdet på grund af en skade når der er 100 andre ting du kunne lave med passende volumen og træningsintensitet.

Du er absolut velkommen med input.

Link to comment
Share on other sites

Det var måske bare trolleri? :tongue:

Mandagstræning, 12. januar.

2500m løb, 18:42.

Strækkere: 14, 11.

Hopper et skridt tilbage i programmet, jeg har vidst misset for mange dage. :nonono:

Hypers: 3x10

Vippebræt: 4xomgange

God balance.

Assisted chinups, -35: 10, 9, 8.

Det begynder at ligne noget!

Benpres: 3x10x50kg

Forsøgte mig med en enkelt skive, fantastisk. Ingen smerter.

Wristcurls: 3x10x45kg

Stående læg: 3x10x135kg

Crunches: 4x15

Udstrækning.

Dejlig træning, her midt i eksamensstresset.

Link to comment
Share on other sites

Tirsdagstræning:

20 minutters brystsvømning: 2-300m

Utrolig dårlig form. :laugh:. Da SDUs svømmehal lukkede klokken 13 i disse dage, tog jeg ind på klosterbakken.. homoernes højborg. De havde i dagens anledning spærret 3/4 af svømmehallen af til børn osv, så er ikke sikker på, hvor langt jeg svømmede.

.. Hold kæft den svømmehal er fyldt med lort. Pensionister og langsomme tøser, som fylder det hele, og ivrige homoer, som bare banker igennem.. suk.

Link to comment
Share on other sites

Mht dit knæ bør du nok lave nogle øvelser der stiller højere krav til stabilitet... må jeg foreslå etbensvarianter såsom lunges eller bulgarian splitsquats... det er 2 gode øvelser der virkelig fordrer stabilitet omkring knæet og er imo noget bedre end at lave legext, legpress og hvad ved jeg... også er det heldigvis øvelser de fleste kan lave og de kan endda laves hjemme blot med kropsvægt og der bør du nok starte... men du skal selvfølgelig droppe det hvis den kendte smerte kommer... og få så taget dig sammen og lav noget ordentlig træning :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Det var måske bare trolleri? :tongue:

Mandagstræning, 12. januar.

2500m løb, 18:42.

Strækkere: 14, 11.

Hopper et skridt tilbage i programmet, jeg har vidst misset for mange dage. :nonono:

Hypers: 3x10

Vippebræt: 4xomgange

God balance.

Assisted chinups, -35: 10, 9, 8.

Det begynder at ligne noget!

Benpres: 3x10x50kg

Forsøgte mig med en enkelt skive, fantastisk. Ingen smerter.

Wristcurls: 3x10x45kg

Stående læg: 3x10x135kg

Crunches: 4x15

Udstrækning.

Dejlig træning, her midt i eksamensstresset.

Kan du dele programmet op, så du ikke løber samme dag, som du skal styrketræne?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share