Ny og vægttab!


Lene83
 Share

Recommended Posts

Hejsa

Jeg er ny, og glæder mig til at få en masse råd herinde..

Jeg er i gang med at tabe mig efter min graviditet for 7 mdr. siden.

Jeg spiser ca. sådan her:

Morgenmad: A-83 0,1% m. rugbrødsdrys eller 2 æg

Mellemmåltid: 2 gulerødder

Frokost: 1 stk rugbrød m. fedtfattig smøreost

Mellemmåltid: 1 stk frugt og 1 riskage

Aftensmad: Kød lavet i ovn og salat

Det er svært at få tid til motion, når man har et lille barn, så effektive øvelser der kan laves hjemme i stuen modtages med kyshånd. Det er primært numse og lår, jeg trænger til at tabe mig på.

Har i nogen råd til, hvordan jeg taber mig hurtigst?

Jeg synes det går lidt trægt..

Link to comment
Share on other sites

Velkommen til :smile:

Umiddelbart lyder din menu fornuftig syns jeg! Der er noget der hedder ligevægtsindtag- det er den mængde kalorier din krop skal have for at holde en stabil vægt! Kalorieoverskud er for folk der vil tage muskler på, dette er stort set umuligt at gøre uden at tage fedt på også, hvad vi på mol kalder at "Bulke" Kalorieunderskud er når din krop får færre kalorier end hvad der er nødvendigt for at holde vægten stabil- At "cutte"

Det anbefales at man ca ligger 500 kalorier under sit ligevægtsindtag når man cutter!

Man kan desværre ikke styre hvorfra kroppen tærer på fedtet når man cutter, dermed sagt at der ikke er nogen specielle øvelser du kan lave for at forbrænde fedt på lår og baller!

Hvis dit fedttab går for langsomt ligger du i for lille kalorieunderskud! Du kan enten skrue lidt op for din cardio (kredsløbstræning) eller skrue en anelse yderligere ned for dit kalorieindtag!

Best of luck :smile:

Edited by Christian B
Link to comment
Share on other sites

Jeg er ikke helt enig med Christian.. Desværre :wink: ...

Jeg synes umiddelbart det ser ud til at du får vanvittig få kcal... Jeg kan slet ikke forstå at du kan fungere på den kost :unsure: .. og da slet ikke med en lille trold i huset...

Nu har du ikke nævnt hølde og vægt, så det er svært at komme med et bud på hvor meget du skal spise... Men med det du har nævnt der får du altså næppe nok energi...

:bigsmile: Cat

Link to comment
Share on other sites

Angående motion er der masser af øvelser man kan lave hjemme... mener faktisk der er et link til et hjemmetræningsprogram på mols forside... men har ikke lige tid til at lede nu (er på vej ud af døren :wink:)...

og man kan jo altid ta' den lille med på en rask gåtur :walking: ...

Link to comment
Share on other sites

Jeg er ikke helt enig med Christian.. Desværre :wink: ...

Jeg synes umiddelbart det ser ud til at du får vanvittig få kcal... Jeg kan slet ikke forstå at du kan fungere på den kost :unsure: .. og da slet ikke med en lille trold i huset...

Nu har du ikke nævnt hølde og vægt, så det er svært at komme med et bud på hvor meget du skal spise... Men med det du har nævnt der får du altså næppe nok energi...

:bigsmile: Cat

Hvis hun ikke taber sig på den diæt har hun jo et meget lavt ligevægtsindtag :smile:

Eller smugspiser :4mewantfood: giver dig ret i at man ikke KAN andet end tabe sig på den diæt, men det er ikke sjovt at blive budt velkommen med anklager om snyd :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Hvis hun ikke taber sig på den diæt har hun jo et meget lavt ligevægtsindtag :smile:

Eller smugspiser :4mewantfood: giver dig ret i at man ikke KAN andet end tabe sig på den diæt, men det er ikke sjovt at blive budt velkommen med anklager om snyd :tongue:

Der bliver også sagt at det går lidt 'trægt' med vægttabet. Husk at det også kommer an på hvilken mængde tid vi snakker om. For nogen er 'trægt' når de ikke taber alle kiloene i løbet af nul-komma-vupti ;-)

Link to comment
Share on other sites

Hejsa

He he, ej smugspiser gør jeg nu ikke... Så havde jeg nok spurgt, om hjælp til at slippe af med det problem...

Synes egentlig jeg fungerer fint på den mængde mad, men tror ikke jeg kan klare, at skære mere væk!

Måske jeg bare er utålmodig! :blush:

Jeg er 1.70 høj og vejer ca. 76 kilo.. Ups! :crazy:

Så der skal smides noget!

Jeg synes det er svært at komme igang med noget motion. Specielt fordi jeg ikke har meget tid. Har førhen trænet meget i fitnesscenter..

Jeg har dog lige bestilt nogle træningsdvd'er, og så håber jeg, at de kan være en hjælp til at sparke mig igang!

Link to comment
Share on other sites

Hejsa

He he, ej smugspiser gør jeg nu ikke... Så havde jeg nok spurgt, om hjælp til at slippe af med det problem...

Synes egentlig jeg fungerer fint på den mængde mad, men tror ikke jeg kan klare, at skære mere væk!

Måske jeg bare er utålmodig! :blush:

Jeg er 1.70 høj og vejer ca. 76 kilo.. Ups! :crazy:

Så der skal smides noget!

Jeg synes det er svært at komme igang med noget motion. Specielt fordi jeg ikke har meget tid. Har førhen trænet meget i fitnesscenter..

Jeg har dog lige bestilt nogle træningsdvd'er, og så håber jeg, at de kan være en hjælp til at sparke mig igang!

med den vægt vil jeg sige et vægttab på max halvandet kg fedt om ugen...

Edited by Christian B
Link to comment
Share on other sites

Hvis hun ikke taber sig på den diæt har hun jo et meget lavt ligevægtsindtag :smile:

Eller smugspiser :4mewantfood: giver dig ret i at man ikke KAN andet end tabe sig på den diæt, men det er ikke sjovt at blive budt velkommen med anklager om snyd :tongue:

Jeg anklager skam ikke Lene for at smugspise, men prøver at sige at med den højde og drøjde skal der altså mere en små 1000kcal til om dagen :bigsmile: ...

Et eller andet sted er det vel meget logisk at man ikke taber sig hvis man indtager alt for lidt... Så vil kroppen jo gøre sit for at holde på den energimængde den har til rådighed (bl.a. i fedtvævet) - den får jo ikke tilført nok via kosten... og desuden synes jeg også det ville være lækkert at se lidt mere fedt i diæten (selvfølgelig ikke animalsk :innocent: )

Desuden ved vi ikke hvor længe den her kostomlægning har stået på ??? :wink:

Så Lene... Mit råd vil være at du skal forsøge dig med at spise noget mere - kombineret med at komme i gang med norget motion :4whip: ... Der er ingen der siger at man skal være verdensmester fra dag 1... lidt er altid bedre end ingenting :tongue: ... Så selvom træningsDVD'er måske ikke er det allermest effektive er de stadig klart bedre end alternativet (hvis dette er ingenting)...

/Cat

Link to comment
Share on other sites

Et eller andet sted er det vel meget logisk at man ikke taber sig hvis man indtager alt for lidt... Så vil kroppen jo gøre sit for at holde på den energimængde den har til rådighed (bl.a. i fedtvævet) - den får jo ikke tilført nok via kosten... og desuden synes jeg også det ville være lækkert at se lidt mere fedt i diæten (selvfølgelig ikke animalsk :innocent: )

Det synes jeg så bestemt ikke det er. :wink:

Det virker ganske ulogisk for mig at kroppen ved et lille energiunderskud (bevidst ikke defineret nærmere) ikke laver nogen tilpasning, dvs. man taber sig, imens den ved et større energiunderskud skulle kunne tilpasse forbrændingen fuldstændig, så man ikke taber sig.

Jeg forventer ikke der er en fuldstændig lineær sammenhæng mellem kalorieindtag/underskud og vægttab, men der skal solide beviser til for at overbevise mig om at den sammenhæng ikke er monotont stigende, dvs. vægttabet kan ikke blive mindre ved en øgning af underskudet.

Link to comment
Share on other sites

Min udtalelse var sagt med et glimt i øjet :wink: ... og meget afhængigt at hvor længe hun har fulgt diæten... Jeg siger ikke at man taber sig mere ved et mindre underskud :bigsmile: ... og vi er enige :cheer: ... Men hvis en person gennem lang tid nærmest ikke indtager nogle kcal - og hun efterhånden holder op med at tabe sig må der jo være en anden forklaring end at hun blot skal skære yderligere i kcal'erne,...

Ved godt du fisker efter evidens, eller forklaringer (eller fisker og fisker :tongue: ).. men jeg er begravet i min opgave og har ikke lige overskud til at gennemsøge div.... - og jeg aner ikke om jeg ville finde noget :hehe: ....

ellers må i jo bare ignorere mit ovenstående indlæg...

Link to comment
Share on other sites

Min udtalelse var sagt med et glimt i øjet :wink: ... og meget afhængigt at hvor længe hun har fulgt diæten... Jeg siger ikke at man taber sig mere ved et mindre underskud :bigsmile: ... og vi er enige :cheer: ...

Selvom et glimt i øjet fra dig hjælper meget, så synes jeg stadig lidt det er det du siger :tongue:

Men hvis en person gennem lang tid nærmest ikke indtager nogle kcal - og hun efterhånden holder op med at tabe sig må der jo være en anden forklaring end at hun blot skal skære yderligere i kcal'erne,...

Ved godt du fisker efter evidens, eller forklaringer (eller fisker og fisker :tongue: ).. men jeg er begravet i min opgave og har ikke lige overskud til at gennemsøge div.... - og jeg aner ikke om jeg ville finde noget :hehe: ....

ellers må i jo bare ignorere mit ovenstående indlæg...

Forstår udmærket dilemmaet, og det var netop også med samme undren jeg startede dette emne, som der dog aldrig rigtig kom skub i synes jeg:

http://www.motion-online.dk/fora/index.php?showtopic=37947

Men ja, jeg kunne godt tænke mig en lidt nøjere forklaring end noget i stil med "hvis kroppen går i sultemode kan du ikke tabe dig".

Link to comment
Share on other sites

Selvom et glimt i øjet fra dig hjælper meget, så synes jeg stadig lidt det er det du siger :tongue:

Forstår udmærket dilemmaet, og det var netop også med samme undren jeg startede dette emne, som der dog aldrig rigtig kom skub i synes jeg:

http://www.motion-online.dk/fora/index.php?showtopic=37947

Men ja, jeg kunne godt tænke mig en lidt nøjere forklaring end noget i stil med "hvis kroppen går i sultemode kan du ikke tabe dig".

Jeg er ret overbevist om at folk regner forkert.. at de indtager mere end de tror...

Link to comment
Share on other sites

Hej Lene.

Jeg er ikke den store ekspert, men jeg har et par link, der måske kan hjælpe dig.

http://www.madlog.dk/, på denne side kan du tælle dine kcal og se energifordelingen i din mad.

http://opskrifter.heede.dk/ og på denne side er der en masse gode opskrifter, (de kører efter DDV principperne) Håber du hitter ud af det. :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Men hvis en person gennem lang tid nærmest ikke indtager nogle kcal - og hun efterhånden holder op med at tabe sig må der jo være en anden forklaring end at hun blot skal skære yderligere i kcal'erne,...
Ja, der er faktisk to mulige forklaringer. Den ene er at personen er relativt inaktiv og den anden er at personen er syg.
Link to comment
Share on other sites

Ja, der er faktisk to mulige forklaringer. Den ene er at personen er relativt inaktiv og den anden er at personen er syg.

Nu skulle det slet ikke forståes, som at jeg ikke taber mig, det gør jeg bestemt!

Enten har jeg udtrykt mig forkert, eller også er jeg blevet misforstået.. Men anyway, tror bare jeg er utålmodig og ville have nogle råd til, hvordan jeg kunne sætte ekstra gang i det hele..

Jeg er ikke som sådan syg, men jeg har hele mit liv haft for lavt blodsukker.. Så har fået at vide, at det er vigtigt, at jeg spiser ofte og undgår hurtige kalorier. Da de hurtige kalorier giver for store udsving i min insulinproduktion, som i forvejen er for høj. Det vil også resultere i, at mit blodsukker vil blive alt for lavt kort tid efter, jeg har spist.

Problemet er lidt, at når man har lavt blodsukker, har man ofte lyst til søde sager og samtidigt lagrer man fedt. Jeg synes, jeg er ved at have godt kontrol over, ikke at få de der ture, hvor jeg bare har lyst til slik. Men det andet kan jeg jo ikke gøre det vilde ved, ud over at spise sundt og dyrke motion, for at stabilisere mit blodsukker!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share