Nyt center, nye muligheder


Henning Friis
 Share

Recommended Posts

Well, så var første træningsdag overstået i mit nye center, og det var endnu en gang en oplevelse på godt og ondt...:tongue:

Ganske kort om mit center: Stort, kredsløbsmaskiner fra NASA, alle mulige sjove maskiner, store håndvægte op til 60 kg og så de gode ting: Squatrack, dødløftsplatform og masser af stativer og bænke til bænkpres.

Og så troede jeg selvfølgelig at folk havde forstand på det de lavede, men ak nej...Det er nøjagtig som i mit gamle center, næsten værre...:cries:

Der var næsten ingen som squattede eller dødløftede. Alle gik selvfølgelig rundt i lange bukser.

En kørte behind-the-neck press i et Smithstativ med fuldstændig vanvittig hastighed, både op og ned. :freaked:

DB Row med samme vanvittige hastighed med dårlig form.

Dumbbell Lateral raise, endnu en gang med vanvittig hastighed - vedkommende lignede en fugl som var ved at lette.

Og en masse andre småting,  såsom misbrug af alle brystøvelser. :rolleyes2:

Det var også rimelig sjovt, at da vi henvendte os i repceptionen for at betale første kontingent inden vi startede. Vi blev selvfølgelig spurgt om prøvetimer og om vi havde trænet før. Samtalen forløb nogenlunde sådan her:

Os: "Vi har så trænet i snart et år"

Instruktør: "Så kan I jo begynde at træne med splitprogrammer, hvor I tager 2-3 muskelgrupper hver gang. På den måde kan I køre alle kroppens muskler igennem på en uge"

Os, som så tænker: "Hvad har han gang I? Det ved vi sku da godt!"  :confused:

Instruktør: "Og så skal I..."

Mig: "Det kommer jo an på vores mål med træningen"

Instruktør: "Ja ja, men I skal..."

Mig: "Jeg træner styrkeløft... "

Instruktør: tavshed! :biggrin:

Og så smilte vi lidt, mens vi gik videre... :cool2:

Men til 350 kr for 3 måneder, kan vi ikke egentlig ikke klage, og så har vi stort set vores squatrack og dødløftsplatform for os selv... :lily:

Link to comment
Share on other sites

Citat: fra xax på 6:18 pm på Nov. 1, 2001

Instruktør: "Så kan I jo begynde at træne med splitprogrammer, hvor I tager 2-3 muskelgrupper hver gang. På den måde kan I køre alle kroppens muskler igennem på en uge"

Os, som så tænker: "Hvad har han gang I? Det ved vi sku da godt!"  :confused:

Instruktør: "Og så skal I..."

Mig: "Det kommer jo an på vores mål med træningen"

Instruktør: "Ja ja, men I skal..."

Mig: "Jeg træner styrkeløft... "

Instruktør: tavshed! :biggrin:

Og så smilte vi lidt, mens vi gik videre... :cool2:

bwahaha.... Jeg kan lige forestille mig situationen :biggrin:

Men damn 350 kr for tre måneder det lyder vildt billigt, specielt med alt det udstyr de har. Hvor er det henne i landet du træner?

Link to comment
Share on other sites

Hehe...næh, men jeg chekkede billederne. Det er nogen ordentlig store lokaler de har. Jeg tænkte bare til de penge at man kunne melde sig ind hvis det lå tæt på Uni. De perioder hvor jeg er meget derover for at læse, kunne det være rart med et ordentlig og billigt sted at træne. Jeg bor jo i Fredericia, og træner der til daglig, men jeg træner gratis da jeg er instruktør der. Så jeg kunne jo godt få plads til et medlemsskab i Odense, i økonomien :-) Altså hvis det er billigt nok. Og det man jo kun sige det her er. Det kunne være jeg skulle over og kører en runde dødløft med xax gutten en dag ;)

Thomas

Link to comment
Share on other sites

He he...

Det ville være en stor ære at træne sammen med dig :smilejap:, selvom jeg tilnærmelsesvis nok ikke kan dødløfte det samme som dig, men det kommer... :spinface:

Rent faktisk så kunne jeg godt bruge en kompetent styrkeløfter ved min side, da jeg ikke helt er tilfreds med min teknik i både squat, dødløft og bænkpres (Jeg er lidt perfektionist på det område...)

Jeg havde oprindelig tænkt mig at spørge instruktørne i mit nye center om disse løft, men efter samtalen ved receptionen + alle de ting jeg nu så mens jeg trænede, så vurderede jeg at det nok var urealistisk at finde nogen som bare var en smule kompetent til at hjælpe mig... :turn:

(Redigeret af xax ved 8:19 pm på Nov. 1, 2001)

Link to comment
Share on other sites

>> Thomas J

Du er så heldig!!! Instruktør Thomas! Gratis træning, ja ja, typisk! Men måske en gang om mange år, kan det være det er mig der står i din situation. Altså ikke med hensyn til hvad du løfter m.m., men med hensyn til at være instruktør :biggrin:

Thomas, skal du forresten med til "Danmarks Stærkeste Mænd & Kvinder"??? Jeg så en annonce nede i træningscenteret, og tænkte på om du måske var blandt deltagerne?

>> xax

Jeg kan godt forstå du blev lidt små gal på ham instruktøren! Han kan da bare komme med dig ind og squatte og dødløfte lidt, så kan det være du kan få ham sat på plads ;)

Link to comment
Share on other sites

Sådan noget bliver jeg ikke gal over. Jeg har overskud nok til at grine af situation, især da han holdt op med sige mere...

På den anden side kan jeg godt forstå at han giver sådanne råd. De fleste jeg som jeg har mødt gennem min relativ korte træningkarriere vidste generelt ingenting om vægttræning , også selvom de havde 4-5 års erfaring, og sagde ting som "høje reps toner musklen", "alt under 6 reps er farligt og bør kun bruges af styrkeløftere", "Bentræning?!, jeg nøjes med at løbe!" etc..

Selv har jeg  kun lidt over et års erfaring på bagen, men har tilbragt ufattelig meget tid på her motion-online, hvor man kan finde ufattelig mange guldkorn. :cheesy:

Vægttræning er en næsten en videnskab på højde med hjernekirugi... :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan kun give xax ret!

Jeg er xax' træningspartner, men hælder dog mere til Bodybuilding, men vi følges dog fint ad!

Det var simplethen utroligt at se samtlige medlemmer i centeret lave brud på praktisk talt alle træningsregler og øvelser!

Også de store gutter........ får en til at tænke på hvordan de er blevet så store!!!

F.eks. så vi 2 smørdrenge som lavede noget i stil med 10 sæt bænkpres og herefter kabeltræk!

Her er det op til xax og jeg at vise hvordan man virkelig træner........ de vildeste makkere i O'ense!!!

Link to comment
Share on other sites

>> xax

Til det du siger med, at man her på MOL kan finde utroligt mange guldkorn, så kan jeg kun tilslutte mig det.

Jeg har lært UFATTELIG meget om BB/styrketræning herinde. Jeg vil godt påstå, at ca. 70% af det jeg ved om BB/styrketræning, kommer herinde fra!

Det er virkeligt utroligt hvad man kan finde af gode tips og tricks herinde.

Internette længe leve!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share