Nybegynder program


lassekk
 Share

Recommended Posts

Hey :)

Først og fremmest håber jeg i kan bære over med min meget indsnævrede viden omkring emnet :(

Situationen er den at jeg har nu har trænet i en 5mdr, har for det meste trænet efter et træningsprogram jeg har fået lavet hos en træner oppe i fitness centeret, men jeg føler sleti kke det optimalt.(programmet bruger fx kun maskiner og ikke vægte). Derfor har jeg kigger lidt rundt efter nogle forskellige nybegyndr programmet :)

Er så faldet over dette Sheiko (som lader til at være ret populært). OG jeg har så også overvejet at gå igang med det :) (Beginners 1 version 2!).

Problemet er så det at jeg ikke er helt sikker på hvordan jeg skal tyde programmet :D...1.

1. De ord de bruger: Benchpress(siger lidt sig selv :P), men så får jeg ellers problemer :(... Squat,Flat dumpellflies, Goodmornings... osv. Kort sagt, hvis nogen kender en sige hvor disse begreber er forklaeret gerne med illustration om hvordan de skal laves, ville være super !

Derudover har jeg heller ikke helt fattet(ja er totalt på bar bund da jeg er helt ny :(... bær over med mig), hvordan skemaet er bygget op:

Sets, rep giver jo sig selv :) % af beste løft giver os lidt sig selv :D. Men så står der Actual weight. Hvordan skal det forståes?

Håber i kan hjælpe :)

HIlsen Lasse

Link to comment
Share on other sites

Hej mester,

Jeg er også en nybegynder om man kan sige, jeg har trænet i 8 måneder og spurgte efter et godt program som jeg ville kunne øge min vægt og størrelse på og fik dette lagt op.

This is a great program for beginners. Its not scientific. But it

works.

Monday

Squats-5x5(Do four progressively heavier sets of 5 with the 5th set

being your 5RM.)

Deadlifts-5x5(Do the same)

Bench Press-5x5(Do the same)

Incline DB Press-2x12-20

Wednesday

Lunges-4x8 each leg

Good Mornings-3x8-12

Shoulder Press-5x5 or Dips-4xmax until you get 12 each time. then add

weight.

Dumbell Rows 4x8-12

Friday

Squats-warmup to a 3 reps with 5 more lbs than you used on Monday. On

the following monday use this weight for your 5th set.

Bent Over Row-5x5

Incline Bench-5x5

Tricep Extensions-2x12-20

Do this and quite worrying about all of the elaborate programs. Bench,

Squat and pull. it will lay the best possible foundation. The best

thing that ever happen to my training was reading this program by Bill

Starr in Muscle Media 2000 around 1995.

Opvarmning er bla. 2x30gentagelser back extensions.

Mave 3sæt af 10-12 hver gang.

og her er en side der kan forklare dig og vise diverse øvelse http://www.bsu.edu/webapps2/strengthlab/home.htm

Link to comment
Share on other sites

Hey lasse..

Efter 2-3 mdr skal man have lagt sit begynder program om, så tag en snak med din istruktør om at få lagt et nyt, det tror jeg du vil få mest ud af.. :smile:

Hvis instruktøren foretræker disco-pump i maskiner frem for basisøvelser, frivægte og alternativ supplerende træning i maskiner bør han sq nok sige "adieu" frem for at bede om et nyt program :nonono:

Lasse, jeg vil ydmygt foreslå et fullbody 3-4 gange ugentligt. Efter 2-3 måneder kan du eventuelt køre en brændvarm 2-split. Problemet er at de i disco-centrene ikke altid har de fasciliteter, som er påkrævet for at køre et sådan program.

Hvor træner du pt.?

/Fruen!

Link to comment
Share on other sites

Hvis instruktøren foretræker disco-pump i maskiner frem for basisøvelser, frivægte og alternativ supplerende træning i maskiner bør han sq nok sige "adieu" frem for at bede om et nyt program :nonono:

Lasse, jeg vil ydmygt foreslå et fullbody 3-4 gange ugentligt. Efter 2-3 måneder kan du eventuelt køre en brændvarm 2-split. Problemet er at de i disco-centrene ikke altid har de fasciliteter, som er påkrævet for at køre et sådan program.

Hvor træner du pt.?

/Fruen!

Træner i Form og figur i hørsholm, og jeg vil mene de har alt hvad man sådan lige skal bruge :D...

FUllbody kan du vise et eksempel? Forfi det jeg har nu ville jeg nok kalde for et fullbody program(ben, tri, bi, ryg skuldre, mave osv.) Ligeledes med 2 split har du et eksempel?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share