elektisk opbygning af muskelmasse


candy-man
 Share

Recommended Posts

Jeg har fået tilbudt at låne en maskine af en af mine venner, hvorpå man sætter elektroder på kroppen. Dette skulle gøre, at man med den maskine skulle kunne træne mave o.s.v. Min ven mener det virker, og han har tabt sig ved det. Men jeg er lidt skeptisk. Jeg kan låne den gratis så hvorfor ikke prøve :D er der nogen af jer der ved om det er fup, eller om sådan en maskine virkelig virker. hvad er jeres erfarringer?

Link to comment
Share on other sites

Ja, er der ikke nogen, der kan komme med lidt fakta?!

Umiddelbart aktiveres muskler også normalt ved (en passende form for) elektrisk stimulering, så princippet er sundt nok. Og bruges i øvrigt også ved genoptræning. Men om en tv-shop-plastic-dims så virker er naturligvis en helt anden sag <_<

Jeg har dog altid undret mig over reklamernes understregning af, at man kommer i form uden at få sved på panden og uden at blive træt. I så fald kan det vist ikke være det helt store træningsudbytte?

Men ligegyldigt hvor effektivt det end er, så kunne jeg aldrig drømme om at udskifte rigtig træning med en elektro-workout - så ville hele fornøjelsen jo ryge fløjten!

Link to comment
Share on other sites

Den minimale elektriske stimulation der er i disse apparater vil ikke ha nogen egentlig muskelopbyggende virkning på sunde og raske mennesker.

Man kan bruge disse apparater inde for fysioterapien til sengeliggende patienter, for at ungå fuldstændig atrofi af en muskel, men for reel hypertrofi er disse apparater ikke en disse værd!

Og hvis de endeligt virkede så ville denne form for hypertrofi heller ikke være meget værd, da man ikke får optimeret nervebanerne til musklerne.

Link to comment
Share on other sites

Alt efter hvilket apparat det nu er så har det ganske vist en virkning. Det er korrekt at man ikke kan opbygge muskler vha. et sådant apparat, men hvis det er en af de gode af slagsen kan man faktisk bruge den til bl.a. hurtigere restitution!

se her:

Vidundermaskinen

dog tror jeg næppe det er en sådan maskine din kammerat har fået fat i...

Link to comment
Share on other sites

Ikke for at modsætte mig, men det er faktisk også det de har vist på TV-shoppen... Elektrostimulans og træning blandet sammen giver et bedre resultat end træning alene... De har aldrig kommenteret det ret meget, men der kom et diagram op, og der var det også tydeligt at muskelopbyggelse kun vha elektrostimulans var meget sølle, og ikke noget værd... Det er bare fordi at de skulle sælge det, så har de bare sagt noget andet... Apperatet er ikke bygget til at opbygge muskler, for det ved de godt at det ikke kan. Så er den lavet for at lave penge, og der er jo professionelle sportsstjerner der har brugt disse produkter, så folk tror de virker på en anden måde... Det er jo kun for at tjene penge, selvom det i teorien er reelt nok...

Link to comment
Share on other sites

Elektrostimulans og træning blandet sammen giver et bedre resultat end træning alene...

Det var da NOGET af en påstand. Sådan noget kan man ikke bare slynge ud uden at dokumentere det nøje. Jeg kan ikke se hvorfor EMS skulle øge træningsudbyttet. Det er muligt at det har en gavnlig virkning på restitutionen, men jeg tvivler meget på at der vil være en synlig forskel på resultaterne mellem en bruger og en ikke-bruger. Så disk op med noget dokumentation Cheat.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Det er i øvrigt tennislegenden Ivan Lendl der lægger navn til dette tåbelige produkt. Men læg lige mærke til at det eneste han siger er (frit oversat fra engelsk): "Det er det bedste apparat jeg nogen sinde har set". Det er unægtelig et udsagn med forbehold, der intet siger om noget som helst. Han skal ikke lægge navn til mere end højest nødvendigt. Og han ved jo godt, at den er helt gal.

Link to comment
Share on other sites

Jeg prøvede den i går. Jeg satte 2 elektroder over min navle, 2 neden under navlen, og 2 lodret over i hinanden i højre og vensre side af lover-håndtaget :evillaughter: Så begyndte mit frankenstein eksperiment :devil:

Jo mere jeg fyrrede op for strømmen, jo mere spændte, min mave, . Jeg prøvede den i 40 min. Den rykkede, totalt igennem det var lidt skummelt. når jeg mærkede på mine mave musker under behandlingen spændte de totalt ligesom når man ligger og træner mave. Umiddelbart syntes jeg ikke jeg kunne mærke det store pump, ligesom efter en god gang mave træning. Men kunne alligevel mærke en lille effekt. Jeg har nu tænkt mig at bruge den de dage, hvor jeg ikke træner mave til styrketræning. Navnet på vidunderet :retard: hedder slendertone!!!!!! vender tilbage senere m mere info.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share