Grundtræningsprogram hjælp.


Riise
 Share

Recommended Posts

Jeg har fået til opgave at opstille et grundtræningsprogram for en sprinter. Jeg har en klar idé om hvordan det skal se ud, men jeg eftersøger nogle som har lidt mere viden på området.

Jeg ved træningen skal være eksplosiv med henblik på at forøge hvide blodceller. Men nogen som har et godt bud på hvilken slags øvelser som ville være gode?

Mvh Mikkel.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har fået til opgave at opstille et grundtræningsprogram for en sprinter. Jeg har en klar idé om hvordan det skal se ud, men jeg eftersøger nogle som har lidt mere viden på området.

Jeg ved træningen skal være eksplosiv med henblik på at forøge hvide blodceller. Men nogen som har et godt bud på hvilken slags øvelser som ville være gode?

Mvh Mikkel.

Smiddit eget bud herind - så er det meget lettere at komme med ris, ros og forslag :smile:

Link to comment
Share on other sites

Jeg ved træningen skal være eksplosiv med henblik på at forøge hvide blodceller. Men nogen som har et godt bud på hvilken slags øvelser som ville være gode?

Forøge de hvide blodceller?

Mig bekendt er de hvide blodceller en del af imunsystemet, og har som sådan ingen direkte betydning for nogen form for fysisk aktivitet. Ligeledes ser jeg at det må være svært at påvirke kroppen til at lave flere end den gør i forvejen, medmindre man gør sig selv syg.

Noget siger mig at det er en om'er...

/Schroinx

Link to comment
Share on other sites

Jeg ville bygge programmet op med brug af store basisøvelser, supportøvelser samt plyometrisk træning.

Eksempelvis:

Squat - 90 grader

Bænk

Ragpulls

French press

Military pres

Chin'ups

Mave

I tre førstnævnte ville jeg holde mig til low rep (1-5) med tung belastning, hvorimod supportøvelserne (de resterende) godt må være 6-10.

Du kan selv læse omkring plyometrisk træning, men grundlæggende ville jeg lave diverse springøvelser til HVER træning og fokusere på at (alle) øvelserne blir kørt EKSTREMT eksplosivt.

/Fruen

Link to comment
Share on other sites

Forøge de hvide blodceller?

Mig bekendt er de hvide blodceller en del af imunsystemet, og har som sådan ingen direkte betydning for nogen form for fysisk aktivitet. Ligeledes ser jeg at det må være svært at påvirke kroppen til at lave flere end den gør i forvejen, medmindre man gør sig selv syg.

Noget siger mig at det er en om'er...

/Schroinx

Tror han mener hvide muskel celler... det ville i hvert fald give mere mening...!!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share