Anatomi..??


sloek
 Share

Recommended Posts

Nu er det så'en at jeg skal til at starte på SAFE's styrketræningsinstruktør uddannelse i næste weekend, og jeg vil gerne være godt forberedt.

Så jeg søger nogen artikler, bøger osv. der er til at forstå om kroppens opbygning, anatomi osv.

Er der nogen der ka hjælpe...??

Link to comment
Share on other sites

Jeg fik Finn Bojsen-Møllers "Bevægeapperatet for 7-8 måneder siden. Kanon bog. Men hvis du ikke har beskæftiget dig med anatomi og biomekanik før, er den måske lidt tung, men der er stadig utroligt meget brugbar materiale i den selvom man ikke forstår hver eneste sætning.

Link to comment
Share on other sites

Hvor langt rækker den...?? Puha, det er et godt spørgsmål, altså når man er færdig er man certificeret styrke/fitness instruktør..

Der bliver gennemgået alt lige fra anatomi til basisprogrammer, splitprogrammer, ernæring, vejledning....osv.osv.

Nu er jeg så heldig at jeg har fået arbejde som instruktør når jeg er færdig, så jeg glæder mig til at det er overstået..

Det blir fedt at ku tjene penge på sin hobby..

Den uddannelse jeg skal igennem koster 7700.- :retard:

ret pebret, men håber det er det værd i den sidste ende...

Link to comment
Share on other sites

Jeg ved ikke om man kan tage nogen uddannelse på Fyn..?? Den jeg skal have via SAFE, foregår enten i København eller Herning..

hehe, jeg ku godt forestille mig en hel hær af powersvin.. Det ville sku være en ny form for krigsføring.. :headwall: :banana:

Link to comment
Share on other sites

hmm, så fik jeg overstået den første weekende i mit kursus og er i da sindssyg jeg er helt ovre det..

16 timer fordelt over weekenden, fuldstændigt komprimeret med anatomi og fysiologi. Spændende men forvirrende..

Min hjerne kører rundt i begreber som "clavicula, columna vertebralis, humerus, hæmoglobin, hæmatogrik, mitochondrie, osv... :looking:

jeg er godt nok glad for at det kun er i weekenderne det foregår, ellers så ville mit "caput" springe(hovedet på latin :w00t: )

Link to comment
Share on other sites

Sloek -> Lucky bastard!

Kan røbe, at det ikke bliver lettere af at have fredag aften med. Tror på at der var udbrændte blikke søndag eftermiddag.

Er helt enig med dig i, at tankerne vrimler rundt omkring en masse latinske navne og udspring/tilhæftning af muskler. Der var faktisk langt mere stof end jeg havde regnet med. Indtil videre må jeg indrømme at jeg er meget imponeret over, hvor meget der egentlig forlanges for at blive certificeret hos SAFE. Det tyder i hvert fald på at man har valgt rigtigt.

Har i øvrigt idag lånt den omtalte bog af Bojsen-Møller. Den ser fin ud, men går selvfølgelig ud over hvad vi skal bruge.

Ellers kan du tage et kig på "Strength Training Anatomy" af Delavier. Selve informationen er ikke noget særligt, men der er ekstremt gode tegninger af de arbejdende muskler. Har pt. lånt den, men overvejer at anskaffe den permanent.

Har du selv fundet noget supplerende litteratur?

Go arbejdslyst...

Link to comment
Share on other sites

Nu er det så'en at jeg skal til at starte på SAFE's styrketræningsinstruktør uddannelse i næste weekend, og jeg vil gerne være godt forberedt.

Så jeg søger nogen artikler, bøger osv. der er til at forstå om kroppens opbygning, anatomi osv.

Er der nogen der ka hjælpe...??

prøv denne: http://www.anatomiundervisning.dk/

Link to comment
Share on other sites

Tungpres..

Nej, jeg har ik fået fat i noget supplerende endnu, da jeg fik udleveret mit kompendie et par dage før end planlagt, så jeg begyndte at læse deri istedet. :)

Nu har vi ikke fredag aften med, men kun lørdag og søndag, og tro mig, der var nogen stykker der var ved at falde i søvn om søndagen, fordi det begyndte at blive uoverskueligt..

Men jeg er også overrasket over alle de ting som det egentligt kræver for at blive certicifiseret ved SAFE, men det er rart at det er så grundigt..

Men nu er de 4 første weekender kun ren teori, så jeg glæder mig til de sidste 4 uger hvor det er praktisk undervisning istedet...

Link to comment
Share on other sites

Det var da underligt at de kører det på 2 forskellige måder, det er overhovedet ik sådan de kører det her..

Vi har kun været i gennem knoglerne, cellerne og nervesystemet indtil videre, ingenting med musklerne.. :confused3:

Det kommer nok senere, jeg tror at den måde de gør det på er at arbejde indenfra, fra knoglerne og så ud ad mod huden..

Link to comment
Share on other sites

held og lykke med jeres SAFE uddannelser - jeg har selv bestået den(døøøgtig), men synes ikke at den er så imponerende: hvor er skader, hvor er alternative øvelser, hvor er gravide, hvor er kost ( andet end 2 kg protein per kilo kropsvægt per dag), hvor er træning af ældre, hvor er træning af unge, hvor er lærdommen om basisløft, hvor er evnen til at overskue mere end en uge af gangen, så der kommer forløb på folk træning? Jo, det hele ligger såmænd i næste uddannelse "personlig træner", hvor vi sjællændere så får lov at ligge 10.000 bobs mere!!!! Ufedt. Da jeg skulle ud og søge job bagefter kunne de ikke fatte at jeg slet ikke vidste noget om skader, men heldigvis kom jeg under vingerne på en god fysioterapeut, der kunne hjælpe mig, men ellers var jeg blank!

Safe er fin nok, de fleste af lærerne er helt på toppen, men det er og bliver en pengemaskine, som er lige lovlig knyttet til Form og Fitness.

Udover den mest banale anatomi og fysiologi, har jeg lært mere her på denne side. Men det kræver jo selvfølgelig en vis basisviden at kunne følge med, endsige have en mening.

:wave:

og i øvrigt - jeg har allerede savlemærker i Finn Boysen Møllers fine bog, fordi jeg er faldet i søvn over den, den mand er for tør til et damp-barn som mig.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share