Ipren ved inflammation


Keler
 Share

Recommended Posts

Bambi >> Jeg har kun prøvet ultralyd ved albuerne, og det hjalp rigtig meget. Det kunne dog ikke få det til at gå 100 % væk men det kunne mærkes med det samme. Efter første behandling var smerterne nok reduceret med over 50 %. :smile:

Jeg tror ikke man kan komme sig over en inflammation uden en kort eller længerevarende pause.

Og som du siger er det bedre at holde en pause nu, end at risikere end kronisk inflammation der aldrig går væk. Massen og styrke kommer alligevel skide hurtigt igen - Det er hvert fald min erfaring :smile:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Lider osse tit af inflamation. Det der NSAID i snakker om, som åbenbart ikke var så godt fordi det dannede Arvæv, hvor kan man købe det? Og i artiklen stod der osse noget om proteinet collagen, det findes i pulver/tabletterne LedStyrke? Kan det anbefales? Til evt. forebyggelse

Edited by Anders_9
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Jeg har lige endnu et spørgsmål.

Er det en mulighed for mig at få en indsprøjtning af binyrebarkhormon, eller er det en dum idé? Og i så fald hvor? Bare ved lægen?

Hvis man får sådan en, går skaden så væk, eller er den der stadig men mærker man bare ikke til den?

Håber der er en der gider forklare lidt. Overvejer det meget, da jeg ikke rigtig syntes der sker noget.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
Jeg har lige endnu et spørgsmål.

Er det en mulighed for mig at få en indsprøjtning af binyrebarkhormon, eller er det en dum idé? Og i så fald hvor? Bare ved lægen?

Hvis man får sådan en, går skaden så væk, eller er den der stadig men mærker man bare ikke til den?

Håber der er en der gider forklare lidt. Overvejer det meget, da jeg ikke rigtig syntes der sker noget.

Min erfaring fra genoptræning af springerknæ, der også er en inflammationslidelse, er at kortisol, binyrebarkhormon (er det det samme?), chok wave treatment er nytteløst, hvis du ikke finder ud af hvad der forårsager inflammationen. Jeg fik lindring for inflammationen, men kun i en periode på 1-2 uger efter de forskellige behandlinger. Hvis du har haft problemet i længere tid, altså at inflammationen vender tilbage efter at have været gået væk i en periode, tyder det på at der er noget ud over selve træningen, der forårsager inflammationen. I mit tilfælde var det en overspændt hoftbøjer og quad, da dette blev afhjulpet (hos kiropraktor og efterfølgende selvbehandling) fik knæet det bedre.

Når det er sagt har jeg god erfaring med symptombehandling i form af sportsakupunktur samtidig med at årsagen til problemet behandles. Det er klart den mest effektive symptombehandling jeg har prøvet.

Mit råd er derfor at du bør opsøge en kiropraktor, der har forstand på led og ikke kun ryglidelser. Gerne en der kender til Active release therapy.

Link to comment
Share on other sites

Når vi begynder at komme derhen er en læge uddannet rheumatolog nok efterhånden at foretrække...

Skal jeg ikke kunne sige. Jeg anbefaler kiropraktoren fordi jeg selv har haft god erfaring med det :smile:

Det er mit umiddelbare indtryk (fra min egen læge og den idrætslæge jeg har besøgt i forbindelse med knæproblemet), at læger ofte leder efter en medicinsk løsning i form af operation eller medicin. Måske har jeg bare været uheldig.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share