Kroniske smerter/kilden/kløe/irritation i alle muskelgrupper


Abildhauge
 Share

Recommended Posts

Hej alle

Jeg har nu gået med 2 golfalbuer i 12 måneder. Udover det er jeg får små 4 måneder siden begyndt at få en underlig kilden/kløende fornemmelse i musklerne, specielt armene ( underarm, triceps, hænder og fingre). Hvilket gør jeg intet kan fortage mig i hverdagen OVERHOVEDET. Små ting som at bære en pose varer hjem fra byen er jeg ikke i stand til og en banal ting som at spise(løfte bestikket) giver irritation. Til tider har jeg en brændende fornemmelse i håndfladerne. Det hjælper at tage varme bade eller smører varmecreme på armene.

Da jeg for 12 måneder siden fik konstateret Golfalbuer stoppede jeg med ALT belastning og hart lige siden intet fortaget mig. Hverken arbejde, træning eller hjemlige pligter. Men ligelidt har det hjulpet! Golf albuerne er stadigvæk ligeså ømme og det andet bliver værre og værre.

Jeg har prøvet

Fysioterapi

Massage

NSAID's

Binyrebarkhormon

Hvile (12 måneder)

Mine læger, fysioterapeuter har endnu ikke kunne finde ud af hvad der er galt!! Er kun 21 år og har et langt liv foran mig.

Er der nogen af jer som har kendskab til dette og har lyst til at hjælpe mig ville jeg blive glad for kan snart ik holde ud at sidde herhjemme på min flade og proppe mig med smerterstillende medicin!!!!!!

Link to comment
Share on other sites

Hej!

Jeg aner ikke hvad du fejler, men når du skriver at du har været til "læger" så ville jeg bare lige høre om det skulle dreje sig om en Neurolog eller en Reumatolog.

Hvis ikke, du har set en eller begge dele så kan du måske få noget ud af at konsultere sådan nogle.

Eneste bud jeg kan komme med er at du har nogle problemer i nakken som gver dine symptomer, men det vil jeg gå ud fra er efterprøvet..........

Et andet alternativ er at søge på nettet efter lignende tilfælde og se om du bliver klogere der.

Held og lykke med det :smile:

Gribben

Link to comment
Share on other sites

Hej!

Jeg aner ikke hvad du fejler, men når du skriver at du har været til "læger" så ville jeg bare lige høre om det skulle dreje sig om en Neurolog eller en Reumatolog.

Hvis ikke, du har set en eller begge dele så kan du måske få noget ud af at konsultere sådan nogle.

Eneste bud jeg kan komme med er at du har nogle problemer i nakken som gver dine symptomer, men det vil jeg gå ud fra er efterprøvet..........

Et andet alternativ er at søge på nettet efter lignende tilfælde og se om du bliver klogere der.

Held og lykke med det :smile:

Gribben

Mange tak for dit svar.

Nej, har endnu ikke været omkring Neurolog eller Reumatalog. Jeg fik at vide af min læge på et tidspunkt at det var "Kronisk Kompartment Syndrom", men hvordan hænger det lige sammen med at det kilder og klør ud i fingerspidserne, på halsen og på siden af maven?

Han sagde også at det var fordi at de hinder som omgiver mine muskler er bristet og fordi mine muskler er vokset for hurtigt.. Kan det virkelig passe? Og efter at have læst rundt omkring på boardet hænger den dom overhovedet ikke sammen med "Kronisk Kompartment Syndrom"

Fik det som det eneste at vide af min første læge at jeg sku lære at leve med det og spise smertestillende, derfor skiftede jeg til en ny da jeg ikke kunne accepterer den dom.

Link to comment
Share on other sites

second opinions er gratis og kan ikke skade.... Søg derfor at få en henvisning til neurolog og/eller reumatolog. Desuden kan man godt blive opereret for de fleste kompartment syndromer, så jeg forsåtr ikke din læge ikke har sendt dig videre i systemet....

Og nej, dine muskelhinder (fascier) er ikke bristet. Det er ikke noge der sker..... Det tør jeg godt sige emd rimeligt god hjemmel...

Link to comment
Share on other sites

second opinions er gratis og kan ikke skade.... Søg derfor at få en henvisning til neurolog og/eller reumatolog. Desuden kan man godt blive opereret for de fleste kompartment syndromer, så jeg forsåtr ikke din læge ikke har sendt dig videre i systemet....

Og nej, dine muskelhinder (fascier) er ikke bristet. Det er ikke noge der sker..... Det tør jeg godt sige emd rimeligt god hjemmel...

Har skiftet til en ny læge som er startet helt på bunden for at finde ud af hvad jeg fejler for min gamle læge gad ikke hører på mit "Klynkeri" længere.

Tror du/i der kan ske noget ved at jeg finder mig et arbejde og så tager smertestillende efter behov eller om jeg fortsat skal holde mig i total ro,?

Det kløende og kilden kommer meget når jeg sidder ved min pc, når jeg skal til fest eller andre arangementer og ved belastning.

Link to comment
Share on other sites

Har skiftet til en ny læge som er startet helt på bunden for at finde ud af hvad jeg fejler for min gamle læge gad ikke hører på mit "Klynkeri" længere.

Tror du/i der kan ske noget ved at jeg finder mig et arbejde og så tager smertestillende efter behov eller om jeg fortsat skal holde mig i total ro,?

Det kløende og kilden kommer meget når jeg sidder ved min pc, når jeg skal til fest eller andre arangementer og ved belastning.

Hmmmmm.

Godt du har fundet en ny læge.

Ang job så er jeg af den generelle mening at det er langt bedre at foretage sig noget meningsfyldt, end at sidde med hænderne i skødet og vente på at tingene går over.

Men når du så også nævner at dine problemer forværres ved skærm arbejde så indsnævrer det jo mulighederne lidt. Det får mig da igen til at nævne at dine problemer måske stammer fra nakken.

Hvis du leder efter en fys så husk at forhøre dig om de er kyndige indenfor "ANT" = Abnorm nerve tension. Der er en lille sandsynlighed for at dine problemer skyldes et press/stræk på nerverne, men det må tiden vist vise.

Igen held og lykke med det. Og bliv ved med at presse på for elers går tingene i stå!

Gribben :smile:

Link to comment
Share on other sites

Der er ingen tvivl om at du er hårdt ramt.

Gribben har fat i en pointe... Nakkeproblem. Søg en kiropraktor og få lavet en god undersøgelse af dine led og muskler. Krorpraktorens kerneydelse er også at lave en grundig neurologisk undersøgelse.

Kiropraktoren kan også behandle dine golfalbuer.

Der er dog ingen grund til at golfalbuerne og kløen, prikken nødvendigvis hænger sammen. Du kan godt fejle 2 ting.

Golfabuerne er en ting men muligvis kan det andet være en perifer neurit eller polymyositis. Binyrebarkhormonen kan have effektp disse lidelser med desværre ikke altid.

Din gamle læge har stukket dig en "plade" mht. fascierne. Formentlig fordi han spillede fallit og blev træt af det. Men ham om det. Du skal bare videre.

Alle undersøgelse understøtter argumentet om at du skal lave noget. Du bliver bims i hovedet af at gå derhjemme.

Held og lykke.

APH

Link to comment
Share on other sites

Hmmmmm.

Godt du har fundet en ny læge.

Ang job så er jeg af den generelle mening at det er langt bedre at foretage sig noget meningsfyldt, end at sidde med hænderne i skødet og vente på at tingene går over.

Men når du så også nævner at dine problemer forværres ved skærm arbejde så indsnævrer det jo mulighederne lidt. Det får mig da igen til at nævne at dine problemer måske stammer fra nakken.

Hvis du leder efter en fys så husk at forhøre dig om de er kyndige indenfor "ANT" = Abnorm nerve tension. Der er en lille sandsynlighed for at dine problemer skyldes et press/stræk på nerverne, men det må tiden vist vise.

Igen held og lykke med det. Og bliv ved med at presse på for elers går tingene i stå!

Gribben :smile:

Har så idag været hos den nye læge - og igen fået taget utallige blodprøver. De mener det er allergi, gigt eller et dårligt organ. Er det igen for at stalle mig? :/

Skal til samtale med en jobkonsulent fra kommunen. De har et tilbud om jeg kan komme i praktik i en SFO som jeg gerne vil også selvom det ikke giver knaster. Vil bare gerne igang med et eller andet.

Men vil det skade mig mere hvis jeg finder mig et job? Ved jeg ik kan holde til nogetsomhelst. Ikke engang holde min mobil til øret eller tage opvasken. Det er jo begrænset hvad man så kan lave.

Link to comment
Share on other sites

Der er ingen tvivl om at du er hårdt ramt.

Gribben har fat i en pointe... Nakkeproblem. Søg en kiropraktor og få lavet en god undersøgelse af dine led og muskler. Krorpraktorens kerneydelse er også at lave en grundig neurologisk undersøgelse.

Kiropraktoren kan også behandle dine golfalbuer.

Der er dog ingen grund til at golfalbuerne og kløen, prikken nødvendigvis hænger sammen. Du kan godt fejle 2 ting.

Golfabuerne er en ting men muligvis kan det andet være en perifer neurit eller polymyositis. Binyrebarkhormonen kan have effektp disse lidelser med desværre ikke altid.

Din gamle læge har stukket dig en "plade" mht. fascierne. Formentlig fordi han spillede fallit og blev træt af det. Men ham om det. Du skal bare videre.

Alle undersøgelse understøtter argumentet om at du skal lave noget. Du bliver bims i hovedet af at gå derhjemme.

Held og lykke.

APH

Jeg vil straks få tid ved en kiorpraktor og en fysio med kendskab til ANT. -

Mange tak for hjælpen i har allerede været til mere gavn end min læge :)

Jeg vender tilbage med hvordan det går :)

Link to comment
Share on other sites

Har så idag været hos den nye læge - og igen fået taget utallige blodprøver. De mener det er allergi, gigt eller et dårligt organ. Er det igen for at stalle mig? :/

Skal til samtale med en jobkonsulent fra kommunen. De har et tilbud om jeg kan komme i praktik i en SFO som jeg gerne vil også selvom det ikke giver knaster. Vil bare gerne igang med et eller andet.

Men vil det skade mig mere hvis jeg finder mig et job? Ved jeg ik kan holde til nogetsomhelst. Ikke engang holde min mobil til øret eller tage opvasken. Det er jo begrænset hvad man så kan lave.

Tag det fra den positive side... Nu sker der noget.

Jobsituationen er jeg ikke så kyndig på så den vil jeg lade andre om at forholde sig til.

Men op med humøret.

APH

Link to comment
Share on other sites

Idag har jeg så været ved en ny Fysioterapeut som har kendskab til "ANT". Jeg mødte op hos ham imorges og fik forklaret ham hvordan landet lå - og skal jeg være ærlig lignede han også et stort spørgsmåls tegn.

Han lavede nogle underlige stræk og træk i arme og ben og konstaterede at mine nerver ikke fejlede noget, men at mine scener er utrolig spændte. Hvilket nok er rigtig da jeg aldrig har været god til at strække ud. Samtidigt var der 2 ryghvirvler som ik helt reagerede på samme måde som de andre ved lette tryk. Dem "satte han på plads".

Jeg fik nogle øvelser med hjem til udspænding af arme og ben samt nakke.

Ang mine albuer mente han hverken det var golf-eller tennisalbuer. Skal have albuerne undersøgt på torsdag.

Link to comment
Share on other sites

Idag har jeg så været ved en ny Fysioterapeut som har kendskab til "ANT". Jeg mødte op hos ham imorges og fik forklaret ham hvordan landet lå - og skal jeg være ærlig lignede han også et stort spørgsmåls tegn.

Han lavede nogle underlige stræk og træk i arme og ben og konstaterede at mine nerver ikke fejlede noget, men at mine scener er utrolig spændte. Hvilket nok er rigtig da jeg aldrig har været god til at strække ud. Samtidigt var der 2 ryghvirvler som ik helt reagerede på samme måde som de andre ved lette tryk. Dem "satte han på plads".

Jeg fik nogle øvelser med hjem til udspænding af arme og ben samt nakke.

Ang mine albuer mente han hverken det var golf-eller tennisalbuer. Skal have albuerne undersøgt på torsdag.

Godt der sker noget.

Det skær dog i mine øjne :smile: som kiropraktor at se definitionen: "satte på plads" :smile:

Når man manipulerer genskaber man bevægelighed. Man "skubber ikke noget ind" :smile: Det har jo aldrig været "ude". Nå men det var en lille kæphest fra min side.

I øvrigt har jeg det princip at skal der manipuleres, så gå til en proffesionel "håndværker" (læs: kiropraktor) Fyssen har taget et kursus. Kiropraktoren en hel uddannelse.

Glæder mig til at høre videre.

bedste hilsner

APH

Link to comment
Share on other sites

Godt der sker noget.

Det skær dog i mine øjne :smile: som kiropraktor at se definitionen: "satte på plads" :smile:

Når man manipulerer genskaber man bevægelighed. Man "skubber ikke noget ind" :smile: Det har jo aldrig været "ude". Nå men det var en lille kæphest fra min side.

I øvrigt har jeg det princip at skal der manipuleres, så gå til en proffesionel "håndværker" (læs: kiropraktor) Fyssen har taget et kursus. Kiropraktoren en hel uddannelse.

Glæder mig til at høre videre.

bedste hilsner

APH

Skal til en kiropraktor i næste uge. Så må vi se om det kan hjælpe mig.

Aph - har du før behandlet patienter med ligende symptomer? Og hvis vi nu siger jeg har en Golf albue og problemer med nerverne - hvordan ser min fremtid så ud? Arbejdsmæssigt, kommer jeg nogensinde til at træne igen og bare fungerer normalt i hverdagen. Er jo en ung knægt på 21 som har mange år foran mig.

Edited by Abildhauge
Link to comment
Share on other sites

Skal til en kiropraktor i næste uge. Så må vi se om det kan hjælpe mig.

Aph - har du før behandlet patienter med ligende symptomer? Og hvis vi nu siger jeg har en Golf albue og problemer med nerverne - hvordan ser min fremtid så ud? Arbejdsmæssigt, kommer jeg nogensinde til at træne igen og bare fungerer normalt i hverdagen. Er jo en ung knægt på 21 som har mange år foran mig.

Golfalbuerne er en stor del af min dagligdag og de kan helt sikkert behandles. Det vigtigste er bare at finde den grundlæggende årsag. Dvs. den ydre påvirkning der har givet belastningen. Derudover hvilke strukturer i din arm eller nakke som giver smerten. Nervetension, musklespændinger, ledlåsninger, etc. I dit tilfælde kunne det lyde som en kombination da du har gået med det længe.

Mht. kløen og de andre symptomer må jeg henvise til andre med speciale på det område.

Hvilken kiropraktor skal du til?

Men hold det gode humør. Du er kun 21 og der skal nok findes en årsag til problemerne der kan behandles.

Hilsen

APH

Link to comment
Share on other sites

Forresten...

Har du fået lavet en ordentlig neurologisk undersøgelse hvor der er blevet tjekket reflekser, muskelkraft og følesans på armene og ben?

APH

Det har jeg ikke nej. Min Fysio bad mig bare lave nogle forskellige stræk af armene og konstaterede så efter det at der ik var noget galt med nerverne.

Jeg har fået en tid hos http://www.kiropraktor-foreningen.dk/praxi...&1164367240.

Hos John Madsen som har 25 års erfaring. Skal derüd mandag til forundersøgelse.

Link to comment
Share on other sites

Jeg var så igår til kiropraktor hos John B Madsen i Holstebro. Han mente at jeg skulle på en vitamin/miniral kur i 3 måneder som han mener skulle fjerne den kløende, brændende og kildene fornemmelse i musklerne. Han mente ikke det havde noget med nerverne at gøre. Det undrer mig så når generne kommer ved overbelastning og stress. Imorgen skal jeg derud igen og have behandling for Golf albuerne.

Er der nogen som har oplevet positiv behandling for golf albuer hos kiropraktor?

Igen mange tak for de opmundrende ord - de for mig til at holde fanen højt selv i en svær tid!

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Jeg er nu begyndt på den kur som min kiropraktor anbefalede mig

Den indeholder følgende.

Produkter fra "Doctors Natural"

Antiflamin Super - 2 portioner dagligt af nedenstående

Glucosamin 1000mg

Chondroitin 500mg

Ingefærdrod 400mg

MSM Methyl sulfonyl 400mg

Mineraler:

Krom

Selen

Zink

Mangan

Magnesium

Magnesium

Calcium

Grapavin:

Vitamin C

Grape Seed

Det skal jeg nu køre i de næste 3 måneder og stadigvæk forholde mig fuldstændig i ro. Kuren står mig i alt i 2100,- og det er en dyr omgang når jeg kun er på kontanthjælp!

Håber det har nogen effekt for ellers tror jeg ligeså¨godt jeg kan bestille en gravsten imens jeg har penge til det

....................................................................................................

..................................................................................................

Link to comment
Share on other sites

Jeg er nu begyndt på den kur som min kiropraktor anbefalede mig

Den indeholder følgende.

Produkter fra "Doctors Natural"

Antiflamin Super - 2 portioner dagligt af nedenstående

Glucosamin 1000mg

Chondroitin 500mg

Ingefærdrod 400mg

MSM Methyl sulfonyl 400mg

Mineraler:

Krom

Selen

Zink

Mangan

Magnesium

Magnesium

Calcium

Grapavin:

Vitamin C

Grape Seed

Det skal jeg nu køre i de næste 3 måneder og stadigvæk forholde mig fuldstændig i ro. Kuren står mig i alt i 2100,- og det er en dyr omgang når jeg kun er på kontanthjælp!

Håber det har nogen effekt for ellers tror jeg ligeså¨godt jeg kan bestille en gravsten imens jeg har penge til det

....................................................................................................

..................................................................................................

Hvis dine smerter skyldes brusknedbrydning vil ovenstående måske kunne hjælpe. Hos mange patienter er det min erfaring at der udover den primære smerte / symptom ofte er en underliggende inflammation (low grade inflammation) / betændelsestilstand der forstærker smerten. Det er ikke noget alvorligt, men mange ting har indflydelse på kroppens inflammationsniveau herunder:

Søvn - det er vigtigt at få de timer søvn som du har behov for, typisk 8-9t.

Kost. Herunder indtagelse af min 600g rå frugt og grønt dagligt, + suppler med 2-2,5g. omega-3 fedtsyrer dgl. Minimer indtagelse af animalsk fedt samt vindruekerneolie, majsolie, solsikkeolie og brug olivenolie istedet.

Mental velbefindende. dit psykiske velbefindende har en indflydelse på din opfattelse af smerteniveauet.

Motion: alm motion ½ time dagligt

Evt. vægttab hvis dette er tiltrængt.

Mange gange kan man komme langt med "basis" anbefalinger som ovenstående. Retter man op på disse faktorer sænker man det generelle inflammationsniveau i kroppen og dermed smerteperceptionen. Selvfølgelig skal det primære symptom også behandles.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er nu begyndt på den kur som min kiropraktor anbefalede mig

Den indeholder følgende.

Produkter fra "Doctors Natural"

Antiflamin Super - 2 portioner dagligt af nedenstående

Glucosamin 1000mg

Chondroitin 500mg

Ingefærdrod 400mg

MSM Methyl sulfonyl 400mg

Mineraler:

Krom

Selen

Zink

Mangan

Magnesium

Magnesium

Calcium

Grapavin:

Vitamin C

Grape Seed

Det skal jeg nu køre i de næste 3 måneder og stadigvæk forholde mig fuldstændig i ro. Kuren står mig i alt i 2100,- og det er en dyr omgang når jeg kun er på kontanthjælp!

Håber det har nogen effekt for ellers tror jeg ligeså¨godt jeg kan bestille en gravsten imens jeg har penge til det

....................................................................................................

..................................................................................................

Sorry, men det lyder som en gang bras hvor en masse kosttilskud med mere eller mindre tvivlsome effekter bare proppes ind i og sælges til en masse $$$ - ikke som noget der specifikt er rettet til dine problemer.

Link to comment
Share on other sites

aush -> Er det normalt at gå så længe med en inflammation? Har spist mig fattig i kosttilskud, NSAID, frugt og grønt mm. dyrket motion og holdt det i ro i snart et år og er ikke kommet et HAK videre..

Der er ikke defineret noget "normalt" her. Normalt siger man akut inflammation er de første 48 timer efter skaden, men i denne sammenhæng har du sikkert ikke akut inflammation.

Jeg synes du skal snakke med din læge igen og som tidligere nævnt få en henvisning til reumatolog eller neurolog - i al fald skal du endnu ikke stille dig tilfreds, men kræve yderligere udredning.

"kronisk kompartment syndrom" lyder lidt spøjst. Kompartment syndrom kan der i mange tilfælde godt gøres noget ved.

Jeg siger ikke at der i alle tilfælde er hjælp at hente i "basis" tingene som nævnt tidligere. Det kan sagtens være du har styr på tingene og ikke kan optimere noget i dette tilfælde.

Konklusion > du skal videre i systemet - gerne reumatolog eller neurolog.

Link to comment
Share on other sites

Ang. alkohol. Nu plejer alkohol at virke smerteliondrende på mig men i denne situation bliver smerterne værre MEGET værre. Hvis jeg nyder et glas rødvin til en familie fest kan jeg tit blive nød til at tage hjem og æde en halv bøtte Ibuprofen og ligge mig til at sove.

Er på vej i seng pt fordi jeg ikke har haft smerter idag og troede jeg for en gangs skyld ku hygge mig med kæresten med en flaske rødvin.. Men Nej!!

Link to comment
Share on other sites

Ang. alkohol. Nu plejer alkohol at virke smerteliondrende på mig men i denne situation bliver smerterne værre MEGET værre. Hvis jeg nyder et glas rødvin til en familie fest kan jeg tit blive nød til at tage hjem og æde en halv bøtte Ibuprofen og ligge mig til at sove.

Er på vej i seng pt fordi jeg ikke har haft smerter idag og troede jeg for en gangs skyld ku hygge mig med kæresten med en flaske rødvin.. Men Nej!!

Hmm, er du blevet undersøgt for urinsyregigt ?

Din alder taler dog imod at du skulle have urinsyregigt, så måske det er noget andet ved rødvinen du ikke kan tåle.

Er det kun rødvin der forstærker symptomerne eller også sprut og øl?

Edited by laush
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share