Jeg falder i det glatte føre!


Keki
 Share

Recommended Posts

Hej alle molboere

Jeg har via løbetest mm. fundet mig de perfekte sko. Jeg har før i tiden altid døjet med diverse smerter og skader i forbindelse med løb, men nu har jeg endelig fundet skoene der ser ud til at løse problemet! :smile:

Der er bare en hage:

Det er ikke vinter/tærrensko og jeg er åbenbart bambi på glat is når jeg løber. Sagen er den at jeg oftere og oftere glider og falder i takt med at vejret bliver koldere.

Hvis nogen ligger inde med ideer til hvad jeg kan gøre ved mine sko for at udbedre problemet?

På forhånd tak fra hende med sår på hænder og knæ :4crutches::wink:

Link to comment
Share on other sites

Der findes et "overtræk" som sættes under skoene i glat føre, en slags pig-dæk til sko.

Har selv brugt det, men synes ikke det er optimalt.

Så jeg sætter blot farten ned i glat føre.

Har godt nok set sådanne beslag, men har ingen anelse om hvor de fås?

Jeg er bambi, glider i alle tempoer :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Den lokale sportforretning har vel nogen, eller kan bestille hjem.. ellers spørg dem til råds om hvor du ellers kan få dem (evt samme kæde, så hjælper de oftere :wink: )

Ellers er der at løbe på løbebånd når det er glat? :smile:

Når det bliver virkelig isglat hopper jeg på løbebåndet, men hvis det er muligt vil jeg gerne forlænge udendørssæsonen så lang tid som muligt - det er bare federe at løbe i naturen :smile:

Forsøger mig i min lokale biks.

Andre forslag? :smile:

Link to comment
Share on other sites

Prøv "Spiky" f.eks. http://www.spiky.com/

MarathonSport har haft dem, mon ikke Løberen eller Friluftsland også kan hjælpe dig.

MøllerSport som også ligger ved Århus (en O-løber butik) kan sikkert også hekse et eller andet. http://www.mollersport.dk/

http://net.friluftslageret.dk/index.aspx?t...86&Pid=7912

Edited by Bagmanden
Link to comment
Share on other sites

Når det bliver virkelig isglat hopper jeg på løbebåndet, men hvis det er muligt vil jeg gerne forlænge udendørssæsonen så lang tid som muligt - det er bare federe at løbe i naturen :smile:

Forsøger mig i min lokale biks.

Andre forslag? :smile:

Hvis det er meget glat plejer jeg at smutte væk fra de store stier i skoven, så jeg løber i blade eller på græs. Det går altid godt.

Link to comment
Share on other sites

det er de omtalte spiky jeg har prøvet.

Og de funkede ikke? Hvad var "problemet"?

Jeg varierer mit løb mellem skov og vej alt afhængigt af om det er mørkt eller ej.

Hvis det er meget glat plejer jeg at smutte væk fra de store stier i skoven, så jeg løber i blade eller på græs. Det går altid godt.

Man kan sagtens svatte i blade! No problemo! Bare spørg mit hævede, blå og sårede knæ :wink:

Edited by Keki
Link to comment
Share on other sites

Hej Bambi-på-glatis

For mange år siden så jeg en artikel i Hjerteforeningens blad der anbefalede følgende løsning på dit problem:

På langrendsski bruger man fæstevoks som sikrer at skituren ikke ender i 'gliptag' - at skiene smutter baglæns. Dette bruges på det miderste stykke af skien - den såkaldte fæstezone.

I artiklen blev det så anbefalet at man købte en sådan fæstevoks og smurte det under løbeskoene...!!!

Det skal siges at jeg aldrig har afprøvet ideen, men umiddelbart synes jeg det lyder som om det kunne virke...

Og det skulle vist være ganske billigt - ca. 40 kr. og så har man nok til mange år.

Jeg er dog usikker på om man så kan bruge skoene indendørs - og hvordan de vil være at løbe i på almindelig, ikke glat, asfalt/ fliser...

Og så står der omkring fæstevoksen at den kan fjernes med terpentin, alkohol eller specielle rensemidler, men her skal man nok passe på ikke at opløse den lim som er brugt på skoene, fx til at lime sålen fast på overdelen... Det ville være rigtigt surt...

Held og lykke med vinterløbeturene

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share