Skulder *overbelastning*


kmdl1
 Share

Recommended Posts

Jeg prøver lige med lidt uddybende da jeg tror jeg har forstået dit spørgsmål... :xmas:

Nu kender jeg jo intet til din skade og selv om jeg fik informationer herinde ville det være næsetn umuligt at sige hvad årsagen skulle være da disse kan væremangfoldige.

RT-syndromet er oftest en smerte der er konsekvens af ændret belastning. Det kan være arbejde, træning, sovet på armen i fuldskab :nissegrin: (havde en i sidste uge), dysfunktion af selve skulderleddet, ubalance i muskulaturen, unormale led (kaldet strukturel impingement)

Som du kan se af ovenstående eksempler på årsager er det ikke alle der kræver en genoptræning, så det kan være at behandlingen du har fået er nok.

Alt efter årsagen planlægges behandlingen, vejledning om ændring i aktivitet og evt. genoptræning.

Kiropraktoren kan helt sikkert behandle smerterne, (som du selv har oplevet) og kan vejlede om belastninger i hverdagen. Er hun kompetent på genoptræningen har hun også den mulighed.

Håber det uddybede det lidt.

Venlig hilsen

APH

Link to comment
Share on other sites

well, det er en 10 måneder gammel skade, men begyndte at få ondt rundt omkring skuldern for 2 måneder siden og det er en bivirkning af skaden siger hun, fordi skuldern ikke fungerer ordentligt.

Men skaden er der stadig, har dog ikke smerter mere medmindre jeg bruger skuldern i stressende positioner med okey belastning.

Men det skal vel bare trænes væk i form af RT øvelser..

Link to comment
Share on other sites

well, det er en 10 måneder gammel skade, men begyndte at få ondt rundt omkring skuldern for 2 måneder siden og det er en bivirkning af skaden siger hun, fordi skuldern ikke fungerer ordentligt.

Men skaden er der stadig, har dog ikke smerter mere medmindre jeg bruger skuldern i stressende positioner med okey belastning.

Men det skal vel bare trænes væk i form af RT øvelser..

Ja enten det. Eller hvis det kommer tilbage igen få den Ultralyds undersøgt. Røntgen er også et godt sted at starte.

Men prøv at træn den op og så stik hovedet forbi kiroen hvis du synes at skulderen "koger over" på et tidspunkt. Optimal bevægelighed og muskeltonus giver bedste udgangspunkt for genoptræning.

APH

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share