Hvilket pulsur?


Jakieboy
 Share

Recommended Posts

Håber her at kunne finde lidt hjælp blandt Jer mange erfarne motionister.

Min kæreste, som er helt nystartet motionist, søger sig et fornuftigt pulsur. Det skal især bruges til spinning - og også lidt fitness. Hun har aldrig før haft et pulsur, men skal hovedsageligt bruge det til konditionsmåling og fedtforbrænding. Dvs hun har ikke brug for alt for mange funktioner (ingen 'diplomeksamensforudsætninger' her, tak! :wink:).

Hendes 'få' krav til pulsuret er:

  1. Helst være uden brystsender (findes pulsure overhovedet uden dette?)
  2. "Dameudgave"
  3. Enkelt at benytte (funktionelt)

Jeg håber at I kan anbefale mig et sådant pulsur - også gerne i et fornuftig prisleje.

På forhånd tak,

Jakob.

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil ikke anbefale noget specielt, så meget kendskab har jeg ikke til de forskellige ure/mærker.

Efter sigende er ure uden brystrem ikke er særligt pålidelige. Jeg forslår I måske overvejer et ur med brystrem. F.eks. har Polar netop udviklet en sports-BH sammen med Adidas. Der er pulsmålerremmen integreret.

Held og lykke i jagten!

Link to comment
Share on other sites

Håber her at kunne finde lidt hjælp blandt Jer mange erfarne motionister.

Min kæreste, som er helt nystartet motionist, søger sig et fornuftigt pulsur. Det skal især bruges til spinning - og også lidt fitness. Hun har aldrig før haft et pulsur, men skal hovedsageligt bruge det til konditionsmåling og fedtforbrænding. Dvs hun har ikke brug for alt for mange funktioner (ingen 'diplomeksamensforudsætninger' her, tak! :wink: ).

På forhånd tak,

Jakob.

Håber ikke det er misforståelæsen om en særlig fedtforbrændingszone det spøger her... Polar laver nogle simple ure i et design beregnet til kvinder - se evt. på dem.... Der er ikke noget realistisk alternativ til brygsrem - men som Bagmanden er inde på, så er der udviklet løsninger der er ret komfortable

Link to comment
Share on other sites

Tak for Jeres tilbagemeldinger!

Jeg kan godt se at pulsur uden brystrem er ufornuftigt. Men, som I nævner, kan hun få sig en BH forberedt til brystrem.

Efter at have kigget lidt på det anbefalede mærke "Polar" og efter at have snakket med en ekspedient i Sportsmaster, så vil jeg gerne høre jeres mening om modellerne F4, F6 og F11.

Og ja, jeg ved godt at fx F11 ikke 'bare er for nybegyndere', men så kan hun vel lære det!

Og Arne: hvad mener du med "... misforståelsen om en særlig fedtforbrændingszone det spøger her ...". Er det pulsurets funktioner om kalorieforbrug o.l. du mener er overdrevet, eller hvad?

Mener I at det ikke har nogen værdi med den type funktion?

Link to comment
Share on other sites

Jeg mener ikke hun skal være nervøs for at kombinationen af brystrem og sportsbh kommer til at genere. Og slet ikke ved spinning og den slags aktiviteter, som ikke indebærer hop og derfor ikke flytter nævneværdigt på brysterne :wink: Jeg løber meget og altid med pulsur og bruger ikke nogle af de sportsbh'er, der er specielt designet til pulsur, og jeg har meget sjældent problemer. Er det meget varmt og jeg sveder meget - eller jeg skal være i gang i lang tid (mere end 2 timer) - kan det hårde plastik, der altid vil være på en brystrem, godt gnave lidt. Men så smører jeg lidt vaseline på det udsatte sted på huden inden jeg starter træningen, og så er det problem løst (eller afværget) :smile:

Link to comment
Share on other sites

Jeg ved godt, at Polar er markedsdominerende og anbefales af mange sportsbutikker (som forhandler dem som eneste mærke :wink: ), men mine erfaringer er ikke ubetinget positive.

For det første synes jeg de er alt for dyre ifht. kvalitet og funktionalitet. Jeg har løbet med Polar tidligere, men det opgav efter en to timers løbetur i regnvejr :dry:

Derudover synes jeg det var beskæmmende at jeg havde et ur til over 1.000kr men uden lys. Endelig synes jeg den ergonomiske udformning er for dårlig.

Jeg har senest købt et Oregon Scientific (Nike) til omkring 500, som jeg er rigtigt godt tilfreds med.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Hej

jeg har nu haft 2 polar pulsure og mener at polar er de bedste på markedet, de er lidt dyrere end andre mærker, men man får hvad man betaler for, jeg har også brugt mine i svømmehal så de må siges at være vandtætte.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share