vejen mod at blive taget ud til dopingtest!


incognito
 Share

Recommended Posts

En ekstra hviledag gjorde albuen godt... Jeg følte mig dog ret slatten og træt, men kom dog anstændigt igennem...

Træning d. 25 januar 2009

Dagens vægt: 202 lbs

Dagens musik: blandet

Dagens tonnage: 11.0 ton

Opvarmning

15 min vs. boksebolden

Bænkpres

2x6@45 lbs

1x4@135 lbs

1x6@155 lbs

3x8@195 lbs

gik 5 pund over målvægten da jeg synes der skal til at ske noget med kiloene...

Rows

1x8@135 lbs

3x8@185 lbs

Gik 5 under her til gengæld og prøvede at holde dem lidt mere stricte

Front squat

1x6@135 lbs

1x8@210 lbs

2x8@215 lbs

Skiftede stativ mellem 1. og 2. sæt og da jeg satte vægten på til de sidste sæt koksede jeg lidt ud og satte 5 pund for meget på... tror faktisk det er en form for PR, men er ikke sikker.

Stiffarm pulldown

1x10@90 lbs

2x10@120 lbs

Plate raise

3x8@45 lbs

Hammer curl

1x6@45 lbs

2x6@55 lbs

Er lidt splittet... Det er egentlig tid til at skifte program, men det her går stadig ok fremad.... Lurer på noget cluster træning med tinge singles samt på en smolov i bænkpres eller siddende skulderpres....

Link to comment
Share on other sites

Nogle lidt for lange arbejdsdage kostede tirsdagstræningen, men jeg nåede da lidt BJJ istedet.....

Træning d. 29 januar 2009

Dagens vægt: 202 lbs

Dagens musik: Devildriver

Dagens tonnage: 5.4 ton

Siddende skulderpres

2x6@45 lbs

1x4@95 lbs

7x6@115 lbs

Målet var egentlig 7 sæt med 110 lbs, men jeg gik til 115 fordi det passede bedre med skiverne. Undervejs sad jeg og blev træt af mit program og besluttede at skifte med øjeblikkelig virkning. Resten af træningen var ad hoc

Kropsh. (parallel greb)

1x6@mig

1x18@mig

Det var skam ok... Hvis jeg havde psyket mig lidt op til det, kunne jeg vist godt have revet lidt flere af mig....

Front squat

2x3@45 lbs

1x3@95 lbs

1x1@225 lbs

1x1@245 lbs

1x1@275 lbs

det er faktisk kun 5 kg fra min all time 1 rep PR, så det kan jeg vist ikke være utilfreds med... ´På de 100 tabte jeg spændet lidt og så bed den i lænden, men på de tungere, holdt jeg den helt tight og så var der ingenting.

Og så har jeg til på lørdag til at få fundet på noget noget nyt program tjavs... I morgen står den på BJJ igen...

Link to comment
Share on other sites

Træning d. 30 januar 2009

Dagens vægt: 202 lbs

BJJ i rec center

Så blev det BJJ tid igen... Pensum var det samme som sidst.

Guard passes

Mount control og submissions fra mount

Sweeps fra mount

Herefter var der 45 minutters sparring med start fra knælende clinch... Fik lidt ondt i mit højre knæ bagefter. Fik også fucket kæben op i højre side... Men pusten holdt ok.. Lærerigt....

Efter arbejde var jeg i et lokalt legeland med incognito jr. og herefter igen var vi til Family Day i Rec center hvor jeg først havde ungerne med nede i martial arts rummet og herefter henne på deres lille bouldering væg, hvilket Gusen faktisk er ok til. Da vi gik fra MA rummet var der lige kommet en sort und mand ind, som stod og lavede nogle meget besynderlige ting og jeg snakkede lidt med ham, da jeg troede at det måske var nogle specielle drillls til Football eller noget mærkeligt dans. Så begyndte han en mærkelig historie om at det var noget aikido, karate og judo blanding han selv rodede med. Jeg siger jer: Det lignede fanme noget der var løgn.... 50% napoleon dynamite og 50%

Under alle omstændigheder følte jeg mig totalt sønderkneppet da jeg kom i seng. 3.5 times fysisk aktivitet på en dag er mere ned jeg er vant til...

Træning d. 31 januar 2009

Dagens vægt: 204 lbs

Dagens musik: intet

Dagens tonnage: 4.4 ton

Selvom jeg var totalt knust, så slæbte jeg mig afsted... Jeg skal på et nyt program og valget er faldt på noget smolov i bænk og 2-split for resten af kroppen. Til det formål skal jeg have en ide om hvad hvordan det går med bænk styrken, så jeg skulle lidt deropa' i dag...

Bænkpres

2x6@45 lbs

1x5@135 lbs

1x3@155 lbs

2x1@185 lbs

1x1@205 lbs

1x1@225 lbs

1x1@235 lbs

1x1@245 lbs

Det gik bedre end ventet... Jeg havde møg-DOMSede triceps og skuldre og følte mig træt, og op til de 225 føltes det godt nok tungt. Men så begyndte det at føles godt tight igen.. de 245 var ikke all-out og jeg kunne nok godt have klemt lidt en mere af mig hvis det skulle have været, men i en smolov er det jo altid bedre at sætte sit max for lavt, end for højt, så jeg holder mig til de 245 som max.

OL squat

2x5@45 lbs

2x4@135 lbs

1x2@225 lbs

1x2@245 lbs

1x1@275 lbs

1x1@295 lbs

Jeg ville lige trykprøve lænden lidt.. Jeg har jo holdt mig til front i et stykke tid af hensyn til den. Jeg sørgede for at holde kroppen tight og superkontrolleret og alle løftene gik fint. de 295 var overraskende lette i forhold til hvor langsomt jeg gik ned og hvor meget jeg følte mig frem med den... Dejligt...

DB rows

3x8@80 lbs

fik lige klemt lidt rows ind i mellem...

Link to comment
Share on other sites

Hej dude,

længe siden, men godt at se, du holder formen. Jeg er selv tæt på at komme i gang med at træne igen. Har sd'et i, hmm, halvandet år nu, men har tilgengæld fået en lille mave, som føles meget stærk. Og så er jeg stoppet med at ryge, så kondien må være helt i top.

Jeg håber det går godt i landet med den nye præsident. Hope! Anyway ring mig op igen en dag, hvis lysten melder sig.

Jeffrey

Link to comment
Share on other sites

Roder selv med at få lavet et nyt program og er lidt hooked på DUP. Har du nogen erfaringer du vil dele ud af, og evt et program liggende? Er selv tæt på at have et regneark færdigt, men er lidt utilfreds med det so far.

jeg har rodet med noget undulation over to uger af gangen, som jeg har været godt tilfreds med. Hvis du er interesseret kan jeg sende dig regnearket....

Hej dude,

længe siden, men godt at se, du holder formen. Jeg er selv tæt på at komme i gang med at træne igen. Har sd'et i, hmm, halvandet år nu, men har tilgengæld fået en lille mave, som føles meget stærk. Og så er jeg stoppet med at ryge, så kondien må være helt i top.

Jeg håber det går godt i landet med den nye præsident. Hope! Anyway ring mig op igen en dag, hvis lysten melder sig.

Jeffrey

Fedt at høre fra dig igen... Tænkte nok at det ville begynde at kalde igen på et tidspunkt. jeg regner med at begynde at komme lidt mere fast ude i thor (ihvertfald til lørdagstræningen), så det kan jo være vi ses derude engang... Og jeg ringer engang

Der har været tryk på på arbejdet på det seneste. Promoter bashing FTW!

Træning d. 3 februar 2009

Dagens vægt: 204 lbs

Dagens musik: blandet hatebreed

Dagens tonnage: 9.0 ton

Bænkpres

2x5@45 lbs

1x4@135 lbs

6x6@170 lbs

Frivend, cluster

3x3x1@225 lbs

Dødløft fra knæ

3x6@275 lbs

bagefter fik jeg snakket med en fyr om hans dødløftteknik som virkeligt var kamikaze... Han tog det dog ikke ilde op.

Kropshævninger

3x3x1@mig+45 lbs (cluster)

3x6@mig

Træning d. 5 februar 2009

Dagens vægt: 203 lbs

Dagens musik: Alive with worms

Dagens tonnage: 4.4 ton

Først stod den på godt en times BJJ, men der var lidt knald med bestilling af martial arts rummet, så der skulle være plads til nogle kenpo drønnerter som stod og kørte deres fucked up kataer af. Jeg gider aldrig bruge over en hel time på KUN at lave kata.....

BJJ var ankellåse og heel hooks, samt intrængende advarsler om aldrig at bruge sidstnævnte. Ankellåsene virker forholdsvis lette at komme til at lave, specielt mod en modstander som gerne vil trække guard.

Til sidst fik jeg lige rullet en enkelt gang, men da der udover jeg selv kun var folk der var helt grønne, kom jeg til at rulle med underviseren, som er en hård negl. 20 kgs vægtfordel eller ej, så røg jeg rundt, men det gik nu meget godt. Han roste mig for mine positioner og styrke, hvilket jo altid er nice. Problemet er mest at jeg ikke kender nok submissions... Derefter var det vægte...

Bænkpres

1x6@135 lbs

7x5@185 lbs

Front squat

3x3@225 lbs

Hack squat

3x6@185 lbs

Let, men jeg skal lige skyde mig ind på maskinen..

1h GUSU

3x4/4@45 lbs

Link to comment
Share on other sites

Roder selv med at få lavet et nyt program og er lidt hooked på DUP. Har du nogen erfaringer du vil dele ud af, og evt et program liggende? Er selv tæt på at have et regneark færdigt, men er lidt utilfreds med det so far.

Hvorfor ikke tage en periode med instinctive balls-to-the-walls træning? Det er din work ethics den er gal med - ikke regnearket.

Link to comment
Share on other sites

7_5_3_1_program2.xls

som regnearket er sat op er det 4-dage om ugen med 2 forskellige helkropstræning. Man kører 3-4 basisøvelser, der er sat sæt, reps og vægte på og suppleres med disco ad hoc. Man vælger en rep range for hver øvelse og udfører så skiftevis 7, 5, 3 og 1 øvelse fra dag til dag, med stigende vægt efterhånden som sætantallet falder. Jeg har lagt de to forskellige dage, så man aldrig får to tunge dage i træk.

Dagen med 1 sæt er reelt en slags max test, som man skal bruge til at finde ud af hvad målvægten skal være i næste periode. Jeg brugte det til at trappe min træning op efter pausen, hvor jeg startede med mange reps og måske ikke gik allout på dagen med 1 sæt. Da jeg nåede toppen for de høje reps, skiftede jeg repantallet ned og fortsatte... Det virkede fint, er rimeligt hurtigt overstået og er overskueligt...

Link to comment
Share on other sites

Træning d. 6 februar 2009

Dagens vægt: 203 lbs

Dagens musik: intet. jeg har fået nakket min ipod....

Dagens tonnage: 6.2 ton

Bænkpres

1x6@135 lbs

7x5@185 lbs

Front squat

3x3x1@225 lbs (clusters, 10 sek pause mellem hver single)

Hack squat

3x6@185 lbs

let, men jeg skal lgie lære maskinen at kende

GUSU

3x8@45 lbs

Bumbum... ok træning...

Træning d. 7 februar 2009

Dagens vægt: 204 lbs

Så fik jeg lige klemt et BJJ hold ind i det hele... Fik lært noglt gode forsvar mod forskellige guillotine chokes. Herefter stod den på rulning. Jeg fik et par gode runder, hvor jeg tabte til den ene underviser, men ellers fik jeg tappet mine modstandere ud. Jeg havde en ruller mod en fyr på min egen størrelse (+5 pund) som varede næsten 7 minutter. det var edderrådme tough.. Var øm overalt hele weekenden

Træning d. 8 februar 2009

Dagens vægt: 204 lbs

Dagens musik: blandet hatebreed

Dagens tonnage: 6.7 ton

bænkpres

2x4@135 lbs

1x4@185 lbs

4x4@195 lbs

krafthælved, mand... tror jeg fik en fiber i brystet til BJJ fredag... Kunne ikke gennemføre mit smolov bænk

Rumænsk dødløft

3x8@225 lbs

Incline ches-supported DB rows

4x8@130 lbs

troede det var godt... det var det ikke

Extern rot

3x8@15 lbs

Giver lige patværket en ekstra dags pause, og så prøver jeg at samle smoloven op igen, selvom det allerede er failet....

Link to comment
Share on other sites

Træning d. 10 februar 2009

Dagens vægt: 206 lbs

Dagens tonnage: 9.1 ton

Bænkpres

2x4@135 lbs

1x4@185 lbs

10x3@215 lbs

WTF... jeg synes min skulder driller lidt? Desværre puttede jeg 5 pund for meget på i forhold til programmet... Nå, men jeg prøve´r en dag til med smolov. Hvis der stadig er noget på torsdag, så dropper jeg det og går i (p)rehab mode. sådan noget lort.

Squat

2x6@135 lbs

1x5@225 lbs

1x3@275 lbs

1x2@295 lbs

1x8@225 lbs

Det kørte pænt og fint. Det er lidt hårdere, når man skal holde lænden ekstra tight

Triceps pushdown (uden udveksling)

3x8@110 lbs

Laterals

3x8@30 lbs

Extern rotation

[email protected] lbs

Hammer curl

2x6@55 lbs

Udemærket runde i dag, men muggen pede med skulderen... Håber 7-9-13 at den går

Edited by incognito
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Der har bare været alt for hektisk på arbejdet i de sidste par uger, så opdatering af loggen har været nedprioriteret... Jeg blev desværre nødt til at skrotte smolov'en da jeg døjede lidt med en skavank i albuen, som jeg har pådraget mig til BJJ. De amerikanere arbdjer bare oget mere end vi gør hjemme i danmark... Faktisk fik jeg at vide at chefen på labbet ved siden af fortæller sine postdocs når de er til jobsamtale at han ikke mener at man kan blive en god post doc, hvis man ikke vil arbejde 65 timer/uge i snit..... Hvis han havde ret stod det da godt nok trist til i danmark....

Var nede og til såbmæsjon rassling (BJJ) og lidt jernkastning i går. BJJ gik fænomenalt og trods min pause på et par uger, gik det faktisk super godt. Nogle af dem jeg normalt ruller lige op med, blev tappet ud og nogle af dem jeg normalt taber til, gik jeg fiftyfifty med. Jeg stadig submissions, men mine sweeps kører godt og jeg er god fra clinch og når der scrambles. Til sidst var jeg dog ved at kaste op et par gange...

Efter en lille puster stod den på vægte, selvom jeg var lidt mere brændt af end godt er...

Frivend

2x4@135 lbs

1x3@185 lbs

2x3@205lbs

Manglede totalt pop og var desuden ved at besvime efter første sæt, så jeg droppede frivend.

Rumænsk dødløft

3x10@225 lbs

BB rows (fokus på skulderbladsbevægelse)

3x12@135 lbs

Traditionelt set låser jeg nok lidt for meget i det øverste af ryggen, når jeg laver disse, så dette føltes ret anderledes

Lige for tiden går jeg og sysler med en sheiko, da 3 gange/uge passer mig godt, samt at man har alt skrevet ned fra start af... Skal bare lige have lavet nogle ordentlig maksløft og desuden være helt sikker på at lænden vil være med til det...

Edited by incognito
Link to comment
Share on other sites

fandt lige et sjovt abstract, som er et kig værd

abstract

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/8379514...Pubmed_RVDocSum

artikel

http://www.ajcn.org/cgi/reprint/58/4/561

bare synd de ikke brugte dexa, men det er jo et gammelt studie...

Men igen det understreger jo bare at når udgangspunktet for ændringer i kropssammensætning er tilstrækkelig dårligt, kan man sagtens tabe fedt og bygge muskler samtidig. Og dette var endda, undskyld udtrykket, fede kællinger som nok ikke er de bedste "resistance trainees"...

Edited by incognito
Link to comment
Share on other sites

Uddannelsen har ry for at være "panum instituttets jægerkorps", da humanbiologi uddannelsen nyder visse privelegier i forhold til mange andre uddannelser og fordi der er mere arbejde på selve den og endeligt fordi det til tider har været ret svært at komme ind på (de fleste år startede der kun 30 studerende).

Ved du ca. hvor mange der ansøger? Er det et 'godt' studie?

Jeg er på udkig efter en overbygning til min Ba. i fødevarevidenskab (Bromatolog).

Link to comment
Share on other sites

Ved du ca. hvor mange der ansøger? Er det et 'godt' studie?

Jeg er på udkig efter en overbygning til min Ba. i fødevarevidenskab (Bromatolog).

i "min" tid var de 30 på hvert hold, men jeg tror nok at der er 60 nu. De har lavet en smule om på studieordningen, så jeg ville ikke helt kunne udtale mig kvalificeret om hvortdan det er nu, men jeg var helt klart godt tilfreds. (pato)Fysiologi undervisningen specielt er godt tilrettelagt og i cellebiologien, kommer man også ok rundt. Nu er jeg dog i det hele taget modstander af den måde man formidler celle/molekylærbiologi på i universitetssammenhæng, så det er måske farvet. Desuden er der mulighed for at score sig certificering i isotopteknik og forsøgdyrskundskab.

Det som jeg måske fandt fedest var at der er folk med mange forskellige baggrunde, så der åbner sig nogle muligheder for networke meget bredt lige pludseligt og det er en ting der ikke kan overvurderes, ligemeget om man søger at fungere i det akademiske eller kommercielle rum...

Link to comment
Share on other sites

Træning i går

Vægttræning d. 26 februar 2009

Dagens vægt: 206 lbs

Mærkeligt nok, så tager jeg stadigvæk lige så stille og roligt på, selvom jeg har skippet kreatinen den sidste uge. Til gengæld får jeg ikke indtaget nok protein, så jeg må hellere ud og investere i noget pulver... Styrken går det fint nok med, men jeg kunne godt tænke mig lidt mere volumen i træningen, men jeg synes det er svært med så meget arbejde, når man samtidig også skal passe familien...

Bænk

1x8@45 lbs

2x5@135 lbs

1x6@185 lbs

1x4@205 lbs

1x6@225 lbs

2x8@185 lbs

Back squat

2x6@135 lbs (highbar)

1x6@185 lbs (highbar)

1x4@225 lbs (highbar)

1x4@225 lbs (lowbar)

1x4@275 lbs (lowbar)

2x2@315 lbs (low bar)

2x6@225 lbs (highbar)

Egentlig ok skub i benern.. Og ryggen holdt finfin.. Mon ikke jeg snart kan skubbe 160 (350 lbs) igen?

Walking lunges/inlink supersæt

1x10/10@65 lbs

1x10/10@65 lbs

1x10/10@65 lbs

Det var sgu et hårdt supersæt

Liggende triceps extensions

2x10@30 lbs

Helt igennem fornuftig træning....

Link to comment
Share on other sites

Fredag stod den på BJJ, som var en ok omgang, men ikke fantastisk.

I dag stod den på noget tung dødløft

Dødløft

2x6@135 lbs

2x4@225 lbs

1x3@245 lbs

1x3@275 lbs

1x3@315 lbs

1x2@365 lbs

1x1@405 lbs

1x1@425 lbs

1x0@455 lbs

1x4@315 lbs

Det var en ok runde dødløft.. Springene ligger en smule off i forhold til hvad jeg er vant til og det er muligt at det at det er en semi-fat bar også spiller ind, selvom det ikke føles som om grebet er et problem. Alt i alt

BB rows

2x10@135 lbs

7x8@155 lbs

Fokus på skulderbladsbevægelse

Det var det.. går stadig og sysler med om jeg skal prøve en sheiko beginners 1...

Link to comment
Share on other sites

Det var det.. går stadig og sysler med om jeg skal prøve en sheiko beginners 1...

Se nu bare at komme igang med den sheiko 2. Jeg kan sende dig en diskoversion, som er pissenem - AndersL approved.

Håber at i stadig trives derovre.

Vores tur er indtil videre skubbet til efteråret - alt efter hvordan min tur i mili nu bestemmer sig for at udvikle sig.

Link to comment
Share on other sites

Se nu bare at komme igang med den sheiko 2. Jeg kan sende dig en diskoversion, som er pissenem - AndersL approved.

Håber at i stadig trives derovre.

Vores tur er indtil videre skubbet til efteråret - alt efter hvordan min tur i mili nu bestemmer sig for at udvikle sig.

ha! ok da. bare fyr den af...

OK. Hvordan går det ellers med jobbet i grøn? Hvad er det egentlig du laver? hjælper du med at holde svendenes rygge i orden eller hur?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share