Hovedpine ved cut / diæt? gode råd søges---


Stina23
 Share

Recommended Posts

Hej alle

Jeg er en pige på 29. Har altid været pænt slank, 1,73 cm, ca 56 kg.

For nylig har jeg taget nogle kg på, så jeg nu vejer ca 60. Jeg er ikke fanatisk, men - som I måske kender det - når man er vant til en vægt svier det at skulle acceptere en 4-5 kg mere.

Forsøger derfor at smide lidt på den fornuftige måde: ca 1000 Kj i underskud om dagen, sund diæt (20-25 % protein, 20 % fedt, mange fibre) cykler ca 45 min om dagen.

Er ok mæt, problemet er at jeg får hovedpine (til tider ret slemme migræner) ved dette cut. Har eksperimenteret lidt, og når jeg skruer kcal / fedt-indtag op går det væk igen.

Er det normalt? er der andre der har prøvet dette?

Hvad kan jeg gøre?? Hovedpinepiller virker meget lidt...

Håber nogen kan hjælpe --- Det er ret irriterende at have hovedpine hele tiden!

Stina

Link to comment
Share on other sites

Kan der være andre ting du har ændret på sammen med din diæt? Har du skruet ned for kaffe, the, cola? Jeg får rigtig ondt i hovedet, hvis jeg skærer kraftigt i mit koffein indtag - går som regel væk efter et par dage.

Nej det er det samme.

Holder mig også fra andre hovedpine-fremkaldere, rødvin og den slags.'

Hovedpinen forsvinder desuden når jeg skruer op for kcal-indtaget. Vil bare gerne af med de her kg...

Link to comment
Share on other sites

Hej alle

Jeg er en pige på 29. Har altid været pænt slank, 1,73 cm, ca 56 kg.

For nylig har jeg taget nogle kg på, så jeg nu vejer ca 60. Jeg er ikke fanatisk, men - som I måske kender det - når man er vant til en vægt svier det at skulle acceptere en 4-5 kg mere.

Forsøger derfor at smide lidt på den fornuftige måde: ca 1000 Kj i underskud om dagen, sund diæt (20-25 % protein, 20 % fedt, mange fibre) cykler ca 45 min om dagen.

Er ok mæt, problemet er at jeg får hovedpine (til tider ret slemme migræner) ved dette cut. Har eksperimenteret lidt, og når jeg skruer kcal / fedt-indtag op går det væk igen.

Er det normalt? er der andre der har prøvet dette?

Hvad kan jeg gøre?? Hovedpinepiller virker meget lidt...

Håber nogen kan hjælpe --- Det er ret irriterende at have hovedpine hele tiden!

Stina

Hmm en lidt svær en - hovedpine kan forårsages af for lavt blodsukker, men mere typiske symptomer er her træthed, irritation, svedtendens, smårysten mm. - anyways noget kan tyde på 1000kcal måske er for meget for dig.

Nu kender jeg jo ikke din kost udover det du skriver der - men prøv at sigte efter nogle mere komplekse kulhydrater, undgå fx hvidt brød og alt for mange frugter - og prøv eventuelt at dele dine måltider ud til en 5-6 stykker så der ikke går alt for langt tid mellem dem - det er et long shoot men værd at prøve før du skærer ned på diæten.

Det du ikke skal er at spise hovedpinepiller imod det hovedpinen er et sundt tegn fra kroppen der prøver at fortælle dig at den ikke umiddelbart er for meget for det du laver.

Edited by Sortiarius
Link to comment
Share on other sites

Er det 1000kj underskud du holder?

Eller er det 1000kcal?

Det er 1000 kJ

Så nej, det er ikke ret stort.

Følger desuden allerede de råd der ellers nævnes, masser af vand, komplekse kulhydrater etc..

Hm måske skyldes det, at mit Kj-indtag generelt er ret lavt for min størrelse / aktivitet. Uden cut på ca 6500-7000 Kj (stadig kJ ikke kcal).

Ved også godt at det ikke er super med for mange hovedpinepiller, men når man har hovedpine næsten dagligt kommer man bare til et punkt hvor man ikke kan holde det ud længere..

Link to comment
Share on other sites

Uanset hvad, så synes jeg ikke du skal tage det så tungt at veje 4-5 kilo mere end du ønsker.. der er såå mange mennesker som døjer med det som er meget værre :innocent:

Men med din størrelse, så ville jeg mene at 1000 Kj i underskud i kosten ALENE er for meget. Til det kommer der 45 minutters cyklen, og med det i betragtning ville det nærmest være mærkeligt hvis du IKKE fik hovedpine..

Mit råd er:

Tag det ikke så tungt, og tag det roligt! Det kommer før eller siden :smile::wink:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share