Tyren ved bastrup sø


caNInen
 Share

Recommended Posts

Kære MOL'er

Jeg skal suse alpetrampt på fyn den 22. oktober (altså sådan et motions cykelløB) Som du nok kan regne ud så, er det noget med rigtig mange bakker ... så jeg er begyndt at arbejde lidt med styken - jeg ville meget gerne køre formen ind på tyren ved Bastrup sø (den skulle være SUPER bakket)...... :w00t:

Jeg var I området i søndags og har også googlet den, men jeg kan ikke finde den eksakte rute, er der nogen der har et kort eller et link?

mange MEGA HERRE tak! :4thumbup:

Edited by caNInen
Link to comment
Share on other sites

Nu er den ikke "super"- bakket, men rimelig hård grundet vindforholdene, der aldrig er gunstige. Der er tre/ fire bakker, hvoraf den ene hiver tænder ud. Ruten er 11,6 km i alt, starten går på bakketoppen ved det store træ på venstre side af den lille vej , du kører tilbage af mod Drive In Bio (mindre vej, marker på begge sider), lige før Lynge.

Billeder:

tyrenkort2006.jpg

Se mere på www.haretri.dk

Link to comment
Share on other sites

Nu er den ikke "super"- bakket, men rimelig hård grundet vindforholdene, der aldrig er gunstige. Der er tre/ fire bakker, hvoraf den ene hiver tænder ud. Ruten er 11,6 km i alt, starten går på bakketoppen ved det store træ på venstre side af den lille vej , du kører tilbage af mod Drive In Bio (mindre vej, marker på begge sider), lige før Lynge.

Billeder:

tyrenkort2006.jpg

Se mere på www.haretri.dk

Ahhh det var hurtigt TUSINDE TAK!!!!!! :4thumbup:

Så ved jeg godt, hvad jeg skal lave i weekenden - jeg troede den var mere bakkede, der er da sådan en del op og ned i terrænet .. men højdemeter kan jeg jo godt se ikke er imponerende ... er der nogen der tilfældigvis kender en god bakkerute, på sjælland?

Link to comment
Share on other sites

Ahhh det var hurtigt TUSINDE TAK!!!!!! :4thumbup:

Så ved jeg godt, hvad jeg skal lave i weekenden - jeg troede den var mere bakkede, der er da sådan en del op og ned i terrænet .. men højdemeter kan jeg jo godt se ikke er imponerende ... er der nogen der tilfældigvis kender en god bakkerute, på sjælland?

I området omkring Magle sø ved Tølløse og oppe omkring Høve ved Asnæs er der ret bakket. Kender dog ingen specifikke ruter

-Camilla

Link to comment
Share on other sites

Udmærket rundstrækning med selve Tyren som den svære bakke + bakken på Farumvej lige før Ganløse, møllebakken ved Bastrup, samt et par mindre bakker.

Spørgsmålet er dog om dette er tilstrækkeligt til formålet. Selve Tyren er en af de sejeste i kbh-området, men du skal runde ca. 11,5 km før du møder den igen. Bakken før Ganløse er også god, men i klart lavere kaliber. De øvrige er mere almindelige bakker. Der er mange andre bakker i området, men det er svært at kombinere disse i en rundstrækning.

Trækket kirkebakken i veksø-spydbakken mod Søsum-Ganløse-Tyren-møllebakken til Nymølle (12,4 km) er mere krævende, men giver ikke mulighed for samme rundstrækning. Den kunne dog forlænges med at følge Tyrrunden tilbage til Ganløse og herefter enten over hesselvej eller via Søsum til Slagslunde og bakken ved Buresø.

Spydbakken og bakken ved Buresø er i samme kaliber som Tyren, hvor der total i kbh-området efter min opdeling ialt er 6 bakker i denne kategori (se en af de sidste sider i min log). Med Spydbakken og Tyren får du dermed en sværere rute end tyr-runden. En anden interessant bakke i området er Christianshøjvej, som også skal prøves.

En anden spændende trækrute er Sofienholm-Frederiksdal-Gells-Slotsbakken i Solrød, hvor man så man køre runder på (ca. 2,2 km rundstrækning) på sidstnævnte. Slotsbakken er også i højeste kategori og gells, samt delvist Frederiksdal er pænt hårde.

Endelig er muligheden der for du slår dig på egentlig bakketræning efter op-ned-princippet.

Ja desværre kan dette nok ikke konkurrere helt mod mere bakkede områder på sjælland, hvis du har mulighed for dette.

Edited by Jan D.
Link to comment
Share on other sites

prøv http://cycleequipment.freelinuxhost.com/bakker/

siden opfører sig lidt sjovt lige for tiden men når den virker er den lige i øjet !!

Hybel

Enig cool link (hvor jeg selv har fået tilføjet nogle), men problemet er at de data den har (uanset om disse er korrekte) dårligt beskriver bakkernes sværhedsgrad fx. hvad angår maksimale stigningsprocenter og evt. andre forhold. Dette gør at visse bakker bliver overvurderet forbi de stiger jævnt, men andre undervurderes.

Derfor er jeg gået igang med et projekt til kategorisering af bakker i kbh-området og med opmåling heraf. Indtil videre har jeg placeret 6 bakker i den sværeste kategori:

- Tyren

- spydbakken

- Klokkekilde (Buresø)

- Slotsbakken i Søllerød

- Hersted Høje

- Vaserne

I min foreløbige kortopmålinger har jeg for disse bakker angivet stigningsprocenter som svarer til den reelle del af bakkerne (disse skal dog kvalificeres bedre).

http://www.motion-online.dk/fora/index.php...6920&st=280

Edited by Jan D.
Link to comment
Share on other sites

Bakker sir du?! :) Så skal du jo til Hallandåsen! :devil:

100km med 1400-1800 højdemeter :4thumbup:

Jeg har vist et rute-kort jeg kan maile dig :wink:

http://www.triathlon.dk/tyr/aaretstyr.html

Jaaaaaaeeeee Hallandåsen det lyder mere som noget for en lille 'myg' som mig - der må da være til at overskue når man er fra Helsingør, hvor langt er der ca. fra Helsingborg ?

Og det klassiske spørgsmål - er der nogen der har en fed rute der? :4thumbup: bagmand, du må meget gerne sende en mail med en rute, hvis du kan finde den!

Fedt med 'årets tyr' contesten :w00t:

Edited by caNInen
Link to comment
Share on other sites

prøv http://cycleequipment.freelinuxhost.com/bakker/

siden opfører sig lidt sjovt lige for tiden men når den virker er den lige i øjet !!

Hybel

Ja ret fed side, god ide ..... man burde lave en side fra dk med ruter og beskrivelse af bakker osv. ligesom Jan beskriver bla. tyren - det kunne altså være ret fedt.

Når jeg kommer et eller andet fremmed sted på ferie eller lign, så bruger jeg ret meget tid på at finde en ordentlig rute, hvis jeg overhovedet finder en - findes der nogle internationale sider til det?

Link to comment
Share on other sites

Ja ret fed side, god ide ..... man burde lave en side fra dk med ruter og beskrivelse af bakker osv. ligesom Jan beskriver bla. tyren - det kunne altså være ret fedt.

Når jeg kommer et eller andet fremmed sted på ferie eller lign, så bruger jeg ret meget tid på at finde en ordentlig rute, hvis jeg overhovedet finder en - findes der nogle internationale sider til det?

Det der kommer tættest på er nok www.salite.ch det er en side med profiler af næsten 9000 stigninger rundt omkring i Europa. Desværre er det ikke indtegnet på noget kort hvor de præcis ligger så de kan være lidt svære at finde uden lidt lokalkendskab. Det fandt jeg bl.a. ud af da jeg var i alperne i sommers.

Lige en tilfølelse: Prøv at se denne side. Der er en del danske bakker indtegnet. Den kan også være hjælpsom hvis man har behov for lidt hjælp til at finde de hårdeste bakker.

Edited by Quantum
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share