Udholdenhed


Tofifi
 Share

Recommended Posts

Det her spørgsmål er i forbindelse med det seneste spørgsmål som jeg stillede i går: "Hvad bliver man stærkest af?" Her får jeg det svar at man bliver stærkest af få gentagelser med maksimal belastning. Så er det så jeg også undrer mig over om hvordan man skal træne for at blive mest udholden? Gør man det ved stadig at tage få gentagelser med maksimal belastning eller ved at tage mange gentagelser med knap så meget belastning?

Link to comment
Share on other sites

Ren muskeludholdenhed kan du få ved at lave en masse armbøjninger eller træne med lette vægte med mange gentagelser pr sæt eks- 20-25 løft pr sæt eller flere.

Denne træningsmetode giver ikke store eller specielt markerede muskler.

Link to comment
Share on other sites

Det her spørgsmål er i forbindelse med det seneste spørgsmål som jeg stillede i går: "Hvad bliver man stærkest af?" Her får jeg det svar at man bliver stærkest af få gentagelser med maksimal belastning. Så er det så jeg også undrer mig over om hvordan man skal træne for at blive mest udholden? Gør man det ved stadig at tage få gentagelser med maksimal belastning eller ved at tage mange gentagelser med knap så meget belastning?

Som du selv siger, mindre vægt og flere gentagelser. Du kan sagtens træne begge ting på samme tid. Altså fx Mandag er til max-styrke, og onsdag til udholdenhed osv.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share