Slap ringmuskel


squatteren
 Share

Recommended Posts

Håber jeg at jeg poster spørgsmålet det rette sted og jeg bliver taget 100% seriøst.

Problemet er at jeg syntes faktisk, selv om det lyder plat, at min ringmuskel virker slap. Alstå ikke at jeg går og "gør" i bukserne ufrivilligt men hvis jeg f.eks skal på toilet og lave stort så gøres det på kort tid uden noget "pressen". Iøvrigt oplevede jeg forleden at jeg fik en næve i maven (for sjov) og igen kunne jeg mærke det røg lidt bagud :blush:

Er lidt usikker på hvad jeg kan gøre og hvorfor dette er opstået... i dagligdagen ser jeg det ikke som et problem andet end kammierne kommentere jeg bruger MEGET kort tid på at lave stort. Men jeg vil da gerne lave om på det.

Kan man træne sin ringmuskel op og hvad kan have forsaget dens slaphed? Er det overhovedet ringmusklen der er noget "galt" med?

Håber på lidt kyndig feedback og vil blive lidt trist hvis problemet ikke tages seriøst, selv om det er et lidt sjovt emne :blush:

Link to comment
Share on other sites

Snak med din læge, hvis du mener der er problemer.

Måske vi bare skulle lukke diskussionsforaet ned og alle bare snakke med vores læge hvis vi havde en undren omkring noget mht vores krop.

Ellers kan de rette der måske havde en viden som du og jeg åbenbart ikke har være velkommen til at poste....

Link to comment
Share on other sites

Måske vi bare skulle lukke diskussionsforaet ned og alle bare snakke med vores læge hvis vi havde en undren omkring noget mht vores krop.

Ellers kan de rette der måske havde en viden som du og jeg åbenbart ikke har være velkommen til at poste....

Du er selvfølgelig altid velkommen til at poste et indlæg som du gør, men synes helt klart også det er et problem som du skal henvende dig til din læge med... Desuden er det vel primært skader som er forårsaget af træning etc. eller skader som forhindrer træning, som bliver oprettet emner om.. måske jeg tager fejl..

Har du problemer med din slappe ringmuskel når du træner?

Link to comment
Share on other sites

Du er selvfølgelig altid velkommen til at poste et indlæg som du gør, men synes helt klart også det er et problem som du skal henvende dig til din læge med... Desuden er det vel primært skader som er forårsaget af træning etc. eller skader som forhindrer træning, som bliver oprettet emner om.. måske jeg tager fejl..

Har du problemer med din slappe ringmuskel når du træner?

Hvem lukker ikke luft ud når man squatter og dødløfter...... :laugh: men svaret er nej

Gutter var nu blot hvis der var nogle sagkyndige herinde der vidste noget omkring emnet. Eksempelvis er der prostata der kan blive slap og genoptrænes ved hjælp af knibe teknikker osv. Ku være der var nogle der vidste noget omkring emnet. Hvis jeg mener jeg skal til lægen med det så tager jeg til lægen med det. Lige nu er jeg blot nysgerrig omkring nogle der ved noget om emnet, ikke så meget om dem der ikke ved noget :smile:

Edited by squatteren
Link to comment
Share on other sites

Jeg er læge. Snak med din læge. :laugh:

Altså - almindelige raske mennesker har ikke slappe ringmuskler. Hvis du kan holde på din afføring, også under bugpresse er det nok ikke det der er problemet. Måske lind afføring?

Under alle omstændigheder er det nemt at undersøge - det er bare en øvet finger op i numsen...

I øvrigt bliver prostata ikke slap - og den kan ikke trænes op. Knibeøvelser er for kvinder og det er bækkenbundsmuskulaturen der trænes. Mænd kan også træne bækkenbunden, men har ikke de samme problemer med det (der er ikke så mange kanaler gennem muskulaturen).

Mænds inkontinens skyldes ikke at prostata er slap, men at den bliver for stor.

Link to comment
Share on other sites

Er det ikke værd at undersøge, i det mindste? :shades::tongue:

Hvad er det der skal undersøges?

Prostata er en kirtel (blærehalskirtlen). Den har ikke andet med rumpen at gøre, end at den kan føles gennem endetarmen. Man dyner ikke prostata ved analsex, hvis det er det du hentyder til.

Prostata sidder og omskeder urinrøret. Det gør avs at dyrke prostata sex.

Kanon billede i øvrigt. Man tager med en rund hånd om kalorius og skubber den blidt p åplads, og vupti, så er tarmen indenfor igen...Kunne være man skulle overveje at tilbyde den uheldige en operation efterfølgende. :tongue:

Edited by Dochylle
Link to comment
Share on other sites

Under alle omstændigheder er det nemt at undersøge - det er bare en øvet finger op i numsen...

Eller en hånd, hvis diagnosen er rigtig :laugh: (Sorry, burde ikke, men.. :blush: )

Desuden er det en syret oplevelse at proppe en endetarm tilbage, skulle jeg hilse at sige :wink: Har dog aldrig så BRED en prolaps, omend de er set længere :tongue:

(Beklager de mange fjovede smilies, men numser ER sjove, også rent professionelt/klinisk set)

Edited by jsc
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share