varmt vejr = dårlig under træning


baske
 Share

Recommended Posts

når vejret når over de 20grader begynder det at blive små varmt i centret (ingen aircondition). Det burde nu være til at holde ud.

Føler dog efter 2 sæt store øvelser eller lign. at jeg løber tør for energi, dehydrere føles det som. Bliver tør i munden og skal derfor drikke vand efter hver eneste sæt for ikke at få lidt brækagtige fornemlser.

Lyder måske være en det er. Men det forhindrer mig i at få gennemført et ordenlig træningspas. Kan ikke træne igennem og bliver hurtigt kun til isolations øvelser da store øvelser er får hårde/udmattende.

Spiser og drikker fornuftigt og i rigelige mængder.

Tror dog dette er et tegn på jeg ikke får nok væske og derfor må drikke endnu mere.

Men hvad siger i? Overtræning? (burde det langtfra være), eller mangel på sukker eller lign stoffer?

Nogen ideér til hvad jeg skal stille op og hvad årsagen til problemet er?

NB: skal siges jeg en slank fyr som ikke har de store reserver på kroppen at tage af.

(usikker på om denne tråd må ligge under dette emne).

På forhånd tak - baske

Link to comment
Share on other sites

Mine erfaringer er:

Muskeløvelser - Drik rigeligt inden og under træning.

Kondiøvelser - Drik meget, men lidt af gang over en periode på 20-30 min. og gerne 30 min. før træningsstart.

Men jeg ved det svinger fra person til person, en af mine venner kunne nærmest ikke drikke noget mellem sine træningspass uden at blive dårlig.

Edited by dpeters
Link to comment
Share on other sites

Kender det alt for godt selv, jeg sørger for hele dagen at få et jævnt vædskeindtag fks starter jeg altid dagen med et glas vand eller to når jeg står op og gennem hele dagen får jeg jævnligt et glas vand eller to, sørg for at gøre det til en vane at få vædske nok og ellers gør som de andre fortæller dig her i forummet.

God træning og god sommer! :smile:

Link to comment
Share on other sites

Kender det alt for godt selv, jeg sørger for hele dagen at få et jævnt vædskeindtag fks starter jeg altid dagen med et glas vand eller to når jeg står op og gennem hele dagen får jeg jævnligt et glas vand eller to, sørg for at gøre det til en vane at få vædske nok og ellers gør som de andre fortæller dig her i forummet.

God træning og god sommer! :smile:

Præcis. Du kan ikke sådan lige ændre på din væskebalance under træning. Det er ligeså vigtigt at få en masse vand i løbet af dagen op til træningen, og igen efter. Prøv altid at have et glas stående ved vandhanen og så snup et, når du går forbi :smile:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share