fullbody - lidt hjælp


baske
 Share

Recommended Posts

kort baggrund: trænet 1 år holdt 1 års pause, trænet 1 år holdt 1 års pause og gæt så.... nu jeg igang igen!

Jeg fortrækker 2split, men da jeg kun har 3 gange om ugen at træne i bliver det til et fullbody.

Mandag:

Squat 4x6 (bliver dog i smith-stativ, centret har ikke andet :()

Bænkpress (BB) 4x6

Incl. bænk (DB 4x6

Dips 4x6

Chins (bredtgreb) 4x6

BOR 4x6

lat. raises 3x8

DB curl 3x8

Fransk press 3x8

+mave

Onsdag:

Dødløft

Bænkpress (BB) 4x6

Incl. bænk (DB 4x6

Dips 4x6

Chins (bredtgreb) 4x6

Yates rows 4x6

Behind neck press 4x6

BB curl (ez-stang) 3x8

+mave

Fredag: (samme som mandag)

Squat 4x6

Bænkpress (BB) 4x6

Incl. bænk (DB 4x6

Dips 4x6

Chins (bredtgreb) 4x6

BOR 4x6

lat. raises 3x8

DB curl 3x8

Fransk press 3x8

+mave

Laver ikke milipress da jeg syns jeg får nok forskulder ved brysttræningen og kører måske én tricepsøvelse for meget, men den halter bagud.

Er ikke super skarp til at køre dødløft og squat, nok mest bare fordi jeg er får slap :blush:

Ekstra evt unødig info: har været igang nu i 3 måneder så kroppen er kommet igang. Ydermere er jeg det man kalder den slanke type ;)

Men smid venligst jeres kommentare så jeg kan få et "optimalt" træningsprogram.

På forhånd mange tak - baske

Link to comment
Share on other sites

Eftersom du har trænings erfaring og er kommet i gang kan jeg anbefale" THE 20 REP BREATHING SQUAT ROUTINE" skrevet af TJ på http://www.getbig.dk/vis_artikel.php?id=116

Har selv rigtig god erfaring med dette program hvis man har "energien" til det. det hjælpe med at pakke muskelmasse på, selv om man ikke har så nemt ved det er min erfaring....Som han også skriver i artiklen river den sku lidt tænder ud... især de 20 rep squat.. Meeeen man kan vel li det ;0)

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes umiddelbart det ser fint ud, men ville nok vælge at lægge en øvelse ekstra øvelse for ryggen og baglåret ind på mandag og fredag, Og så smide inc bænk væk, erstatte sættene i bænk og squat med 5x5, og måske lave noget metabolsk træning for triceps hvis du siger den halter lidt.

Drop også Lateral raises og byt ud med military pres. Virkelig en superøvelse der også giver rigelig træning til din midterste deltoid.

Endvidere ville jeg nok skifte mellem de to pas hveranden gang, hvilket måske også var hvad du have tænkt dig, sådan at du den ene uge kører 1-2-1 og den næste 2-1-2.

For lige at opsumere tror jeg det ville se ca sådan her ud:

Pas 1

Squat 5x5

Bænkpress (BB) 5x5

Goodmorning/stiffleg dødløft/rumænsk dødløft... 3x8-10, da disse øvelser først kan trænes tungt når man har virkelig god styr på teknikken

Dips 4x6

Chins Smalt supineret(håndfladerne ind mod digselv) 4x6 det giver en større muskelaktivering og stræk i latissimus + giver mulighed for at løfte mere vægt -> større vækstpotentiale.

BOR 4x6

Military pres 3x8

DB curl 1-2x15-20 da biceps bliver ret så grundigt trænet i både chins og BOR.

Fransk press 1-2x15-20 da triceps bliver rigeligt trænet ved tung bænk, military, dips.

+mave - ville nok vælge noget russian twist og dragonflags når du bliver i stand til det. ellers hanging leg raise.

Pas 2

Dødløft 5x5

Bænkpress (BB)5x5

Bytte ud med Lunges. Superøvelse for næsten hele kroppen. Og dine quads bliver kun svagt trænet denne dag ellers

Dips 4x6

Chins ( se pas 1) 4x6

Yates rows 4x6

Behind neck press 4x6 Ville nok holde mig fra denne øvelse, grundet meget stort skadespotentiale. Så hellere mere military eller pushpres.

BB curl (ez-stang) 1-2x15-20 yates row aktiverer biceps i endnu højere grad end BOR

Fransk press 1-2x15-20 til sidst

Mave som pas 1

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share