Full body program


Biiver
 Share

Recommended Posts

Heysan :bigsmile:

Jeg er ny her på sitet og er også forholdsvis ny inden for styrketræning .. Har trænet i ca. et halvt år .. Prøver at nå at træne 3 gange om ugen og kan ikke nå mere da gymnasiet også kræver tid .. Min fedt-% er faldet fra 25 til 19 siden jeg startede og min vægt er omtrent den samme , som da jeg startede ..

Opvarmning

10 mins løb eller cykling

Maveøvelser

Ab-flexsion on leg-lift chair (hængende benløft), 2 sæt a 8-12 reps

Lying floor crunches (ben på bænk), 2-3 sæt a 8-12 reps

Lying floor crunches with torso-twist (ben på bænk + skrå overkrop), 2-3 sæt a 8-12 reps

Crunches on bench, 2-3 sæt a 8-12 reps

Ben & overkrop

Laver 3 sæt af 10 reps af alle øvelserne :

Leg Extension

Leg Curl

Horiz. Leg Press

Chest Press

Pec Deck

Vertical Traction

Low Rowing

Skuldre med fri vægt

Biceps med fri vægt

Triceps i den ene halvdel af en crossover

Biceps i den ene halvdel af en crossover - både liggende med bænk og stående

Bench Press

Squat

Ser det tosset ud ?

Link to comment
Share on other sites

Heysan :bigsmile:

Jeg er ny her på sitet og er også forholdsvis ny inden for styrketræning .. Har trænet i ca. et halvt år .. Prøver at nå at træne 3 gange om ugen og kan ikke nå mere da gymnasiet også kræver tid .. Min fedt-% er faldet fra 25 til 19 siden jeg startede og min vægt er omtrent den samme , som da jeg startede ..

Opvarmning

10 mins løb eller cykling

Maveøvelser

Ab-flexsion on leg-lift chair (hængende benløft), 2 sæt a 8-12 reps

Lying floor crunches (ben på bænk), 2-3 sæt a 8-12 reps

Lying floor crunches with torso-twist (ben på bænk + skrå overkrop), 2-3 sæt a 8-12 reps

Crunches on bench, 2-3 sæt a 8-12 reps

Ben & overkrop

Laver 3 sæt af 10 reps af alle øvelserne :

Leg Extension

Leg Curl

Horiz. Leg Press

Chest Press

Pec Deck

Vertical Traction

Low Rowing

Skuldre med fri vægt

Biceps med fri vægt

Triceps i den ene halvdel af en crossover

Biceps i den ene halvdel af en crossover - både liggende med bænk og stående

Bench Press

Squat

Ser det tosset ud ?

hvor er den tunge rygtræning?

og hvorfor så mange forskellige øvelser til ben og bryst?

Link to comment
Share on other sites

hvor er den tunge rygtræning?

og hvorfor så mange forskellige øvelser til ben og bryst?

Af benøvelser tager jeg en til forside , en til bagside og en der giver begge og lidt til .. Og så to brystøvelser ..

Hvad ville du forslå at tilføje til ryggen ?

Link to comment
Share on other sites

Heysan :bigsmile:

Jeg er ny her på sitet og er også forholdsvis ny inden for styrketræning .. Har trænet i ca. et halvt år .. Prøver at nå at træne 3 gange om ugen og kan ikke nå mere da gymnasiet også kræver tid .. Min fedt-% er faldet fra 25 til 19 siden jeg startede og min vægt er omtrent den samme , som da jeg startede ..

Opvarmning

10 mins løb eller cykling

Maveøvelser

Ab-flexsion on leg-lift chair (hængende benløft), 2 sæt a 8-12 reps

Lying floor crunches (ben på bænk), 2-3 sæt a 8-12 reps

Lying floor crunches with torso-twist (ben på bænk + skrå overkrop), 2-3 sæt a 8-12 reps

Crunches on bench, 2-3 sæt a 8-12 reps

Ben & overkrop

Laver 3 sæt af 10 reps af alle øvelserne :

Leg Extension

Leg Curl

Horiz. Leg Press

Chest Press

Pec Deck

Vertical Traction

Low Rowing

Skuldre med fri vægt

Biceps med fri vægt

Triceps i den ene halvdel af en crossover

Biceps i den ene halvdel af en crossover - både liggende med bænk og stående

Bench Press

Squat

Ser det tosset ud ?

Jeg synes ikke du har behov for leg curl og leg extension, da det er isolations øvelser, som ødelægger koordinationen med andre muskelgrupper... Som man f.eks. opnår i sqaut

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes ikke du har behov for leg curl og leg extension, da det er isolations øvelser, som ødelægger koordinationen med andre muskelgrupper... Som man f.eks. opnår i sqaut
A'hva'? :blink:

I virker ikke ligefrem enige ? Hehe .. :)

Ellers nogen kommentarer til eventuelle tilføjelser , mangler , overflydige øvelser eller en ændring af formen til fx 3 sæt med 8 reps , men med mere vægt ?

Edited by Biiver
Link to comment
Share on other sites

0) find ud af hvad du vil med din træning, og træn derefter!

1) Start med det primære, drop alle dine maveøvelser som første valg, og gå direkte til noget tung styrketræning.

2) Byg primært dit program op omkring:

- Squat

- Dødløft

- Bænk

3) Tilføj så:

Bent over row

Mili press

Dips

Kropshævinnger

4) Suppler evt med lidt øvelser til dunken

5) Dine reps/set er ok, men du kan godt arbejde hen mod at løfte tungere i de tre hoved øvelser. Gerne omkring 5x5 eller 4x6

Link to comment
Share on other sites

Af benøvelser tager jeg en til forside , en til bagside og en der giver begge og lidt til .. Og så to brystøvelser ..

Hvad ville du forslå at tilføje til ryggen ?

Dødløft, chinups (overhåndsgreb) / bent over rows med barbell

er helt enig med 789 i opbygningen af et program, når det er fullbody kan man lige så godt satse på de største øvelser, centreret omkring basis-øvelsernes konger: dl, squat og bp. og så træne rigtigt tungt, med progression selvfølgelig, naturlig eller skemalagt :)

Link to comment
Share on other sites

0) find ud af hvad du vil med din træning, og træn derefter!

1) Start med det primære, drop alle dine maveøvelser som første valg, og gå direkte til noget tung styrketræning.

2) Byg primært dit program op omkring:

- Squat

- Dødløft

- Bænk

3) Tilføj så:

Bent over row

Mili press

Dips

Kropshævinnger

4) Suppler evt med lidt øvelser til dunken

5) Dine reps/set er ok, men du kan godt arbejde hen mod at løfte tungere i de tre hoved øvelser. Gerne omkring 5x5 eller 4x6

Lyder fornuftigt .. Må sætte mig ned en af dagene og finde ud af mere præcist hvad jeg vil - tak for rådene :)

Dødløft, chinups (overhåndsgreb) / bent over rows med barbell

er helt enig med 789 i opbygningen af et program, når det er fullbody kan man lige så godt satse på de største øvelser, centreret omkring basis-øvelsernes konger: dl, squat og bp. og så træne rigtigt tungt, med progression selvfølgelig, naturlig eller skemalagt :)

Tænker du kun på overhåndsgreb eller også underhåndsgreb mht chin-ups og uanset svar - hvorfor ?

:)

Link to comment
Share on other sites

Lyder fornuftigt .. Må sætte mig ned en af dagene og finde ud af mere præcist hvad jeg vil - tak for rådene :)

Tænker du kun på overhåndsgreb eller også underhåndsgreb mht chin-ups og uanset svar - hvorfor ?

:)

så fremt du dropper alt anden bicepstræning, så vil jeg mene både chinups og pullups (altså både overhåndsgreb og underhåndsgreb), da pullups (underhånds) aktivere biceps i langt højere grad end ryggen i forhold til chinups og det jeg mente først var ment som rygtræning, hvorfor det selvfølgelig er med BREDT overhåndsgreb.

Link to comment
Share on other sites

så fremt du dropper alt anden bicepstræning, så vil jeg mene både chinups og pullups (altså både overhåndsgreb og underhåndsgreb), da pullups (underhånds) aktivere biceps i langt højere grad end ryggen i forhold til chinups og det jeg mente først var ment som rygtræning, hvorfor det selvfølgelig er med BREDT overhåndsgreb.

Hvad i alverden skulle fordelen ved det brede greb være?

Link to comment
Share on other sites

at det rammer vingen bedre?

eller det gør det måske ikke?

Det vil jeg ikke mene. Med et greb omkring skulderbredde vil man både få et bedre stræk af latisimus dorsi i bundpositionen, en større sammentrækning af samme i toppen, samt en længere ROM. Dette vil jeg mene giver en bedre muskelaktivering.

Link to comment
Share on other sites

Fandt du nogensinde ud af hvad dit mål med træningen er?

En større blanding af nogle forskellige elementer .. Hehe ..

Må være noget i stil med at få en generelt pænere krop og stærkere muskler til min sport ..

Edited by Biiver
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share