Onkel T's muskeleventyr i abeskuret


Onkel Troels
 Share

Recommended Posts

Alfa Beta<< Tjoo, det kan du have ret i, men da de har slukket den, kan de jo ikke åbne telefonen igen, da der er kode på! Derudover, så har jeg abonnement ved Clubblahblah hvor man kun kan bruge et bestemt beløb før at man skal fylde taletid på igen over nettet!

Men jeg melder den også sjælet imorgen, jeg havde bare håbet på at finde den idag, men den er desværre væk.

Link to comment
Share on other sites

Dag 5 (fredag)

Squat 1x5@ 75,00 1x4@ 90,00 2x3@ 105,00 7x3@ 120,00

Bænkpres 1x5@ 75,00 1x4@ 90,00 2x3@ 105,00 2x6@ 120,00

Chin ups - 2sæt x 6-8reps +15kg

Precher curl rep battel med to gutter - 24rep med 14kgs håndvægt

+ et par sæt Preacher curls med begge arme

Statisk hold med 12kgs håndvægte

En del mave

Jeg trænede idag i Aktiv fritid i Fredericia sammen med nogle gutter!

Det var en meget sjov dag, med diverse battels, dog blev dagen knap så seriøs :D

Nu er der deload uge, og det er jeg godt nok glad for :retard: :)

Jeg kan nemlig mærke at min styrke er begyndt at gå lidt den anden vej, siden at jeg startede på Shiekoen, så må vi bare håbe at teorien om superkompensation holder stik!

Mit mål det er at makse i squat og dødløft om en uges tid, og om i bænkpres om 2ugers tid. Måske bliver det både med og uden trøje til den tid. Jeg har tænkt mig at låne min makkers trøje hvis jeg kan komme i den!

Link to comment
Share on other sites

Nå, idag har jeg så bestemt skal være maxs-test dag! Nu har jeg ikke rørt en vægtstang siden i fredags, så det er på tide at jeg kommer ned og løfter tungt!

Jeg ved dog ikke om jeg prøver på at makse i bænkpres, da jeg ikke tror at jeg er blevet stærkere i denne øvelse under Shiekoen :(

Hvis 170 kg i dødløft kører rimeligt eksplosivt så regner jeg med at prøve på 230kg idag! Men det kræver også at det kører godt idag!

I Squat tror jeg at jeg prøver på 155-160kg uden knæbind, og hvis det lykkedes kan det være at jeg prøver på en maks med knæbind!

Nu må vi se! Jeg tør ikke at sætte mine forventninger for højt op, da jeg egentligt ikke føler at Shiekoen har kørt så godt!

Men jeg bliver nød til at se hvor jeg ligger omkring hvis jeg skal begynde en ny Peaking Cycle!

Link to comment
Share on other sites

MAX DAG!

Dødløft (udstyr - Bælte og løftestropper)

6x70kg,3x120kg,1x170kg,1x190kg,1x230kg (Ny maks :devil::devil: )

Bænkpres (udstyr - bælte)

8x60kg, 3x100kg, 1x120kg, 1x152,5kg (Miss :thumb_down: ) 6x100kg

Squat (udstyr - bælte og knæbind)

6x60kg, 3x100kg, 1x120kg, 1x150kg, 1x170kg (Miss :thumb_down: )

2sætx8reps med 100kg, 2sætx6reps med 120kg.

Det var så den stor maks dag! Og det var hvad man kunne kalde en blandet fornøjelse!

Dødløft gik rigtigt godt og bare at jeg har fået en ny maks i denne øvelse redder hele dagen! 170kg og 190kg føltes rigtigt eksplosivt så jeg følte at jeg ville lave en ny maks idag! Den var dog meget tung i den sidste del af løftet, så jeg skal vidst til at lave noget tung shrugs og Rows.

Bænkpres var derimod den helt store nedtur :thumb_down: Jeg havde egentligt heller ikke regnet med det store i denne øvelse, men jeg kunne ikke lade være med at forsøge alligevel :bblush:

De 120kg var nemme og eksplosive, så jeg smed de 152,5 på, men de var ALT for tunge! Jeg fik dem ikke engang væk fra brystet!!! Der er ikke så meget andet at konstatere at jeg slet ikke kunne håndtere denne vægt idag! Og det med at bænk 3 gange om ugen slet ikke virker for mig!

Jeg har derimod brug for noget mere skuldertræning og noget mere eksplosivt træning. Jeg kan ikke holde til at bænke så meget...Jeg brænder simpelhen ud!

Squat var heller ikke den store positive overraskelse! Jeg er fanme ynkelig svag i denne øvelse, men det skal nu nok komme!

Flemming Bruntse lagde knæbindende på mig, og fuck det kan altså mærkes. Man bliver jo lige så stivbenet som en 90årig :D

De første sæt med knæbind var med 120kg på stangen, og der kunne jeg tydeligt mærke at den blevet meget mere eksplosiv. Derefter røg jeg på 150kg og den kom op, men var faktisk ikke synderligt nem :blink: :angry:

Nå, men Bruntse synes at jeg skulle smide 170kg på, og det gjorde vi så!

Jeg kom god ned i dybden, men kunne kun komme op med lidt hjælp fra Bruntse!

Jeg fik også lige trænet noget Shrugs og noget Dumbell rows idag sammen med Nicolai Thygesen :wave:

Alt ialt synes er jeg faktisk godt tilfreds med dagen! Fremgang er fremgang! Og jeg har lært meget af at kører Shiekoen! Det program virker i dødløft og men er noget rigtig skod for mig i bænken!

God træning idag :wave:

Link to comment
Share on other sites

Thomas<< He he, mange tak :) Jeg har på fornemmelsen at jeg har et godt potentiale i dødløften lige som dig selv! Det er sgu rart at der er én ting hvor det ikke gør så meget at man er en lille TÆT fyr i styrkeløft!

Men jeg tror nu ikke jeg henter dig i dødløft sådan lige med det samme

;) Min rep idag var lige så hård som den dengang at du dødløftede 272,5 i Helse da der var åbent hus!

Men sådan skal en rigtig maks også være! Det er sgu ikke en rigtig maks hvis man ikke har lyn og torden i øjene og adrenalinen pumper på fuld tryk :devil:

Og så kan jeg konstatere at mine løbesko var noget skod at squatte i, når der først kom nogle kilo på stangen,,Så mig købe squatsko af Tonni :poking: :lol:

Link to comment
Share on other sites

Speed bænkpres - 8sæt x 2reps med 100kg +1rep med 130kg (Ikke meget speed over den :retard: )

Military Press - 6x60kg, 2x80kg (Push press), 3x70kg(Rent), 6x60kg, 5x60kg

Incline dumbell press - 3sæt x 6reps med 30-42kgs håndvægte

Rear laterels på maskine - 4sæt x 10-12reps med 30-50kg

Push downs 3sæt x 8-10reps med 70-90kg

Ab weel - 2sæt x 10reps

Jeg havde ikke særligt meget energi idag, og træning blev en halvsløv omgang <_<

Jeg kan også konkludere udfra min bryst træning idag, at jeg ER blevet svagere i bænkpressen :angry:

Min singel med 130kg idag var udsædvanlig tung, og det er slet ikke til at fatte lige nu, at jeg for 5-6uger siden kunne lave 6rep med den vægt!!

Min skulder gør ikke rigtig ondt mere når jeg bænker, men min brystmuskel har ikke den samme styrke som den havde for halvanden måned siden!

Mit skulderpres er faktisk ikke blevet svagere under Shiekoen selvom jeg slet ikke har trænet den. Så jeg må konkludere at det er Pat-tøjet der godt kunne trænge til en total renovering :D

Link to comment
Share on other sites

Nå, nu der da er gået lidt kuk i MOL, og mit seneste indlæg er forsvundet må jeg hellere lige skrive det igen! Hvis jeg kan huske det :blink:

Squat - 8x60kg, 8x60kg, 6x80kg, 4x100kg, 3x120kg, 1x140kg, 1x150kg, 1x160kg(Miss) 1x160kg(Miss), 6x120kg, 6x120kg, 6x120kg

Goodmornings - 8x60kg, 8x80kg, 6x100kg, 2x120kg, 6x90kg, 6x90kg

Dumbell Rows - 4sæt x 4-10reps med 46-56kgs håndvægte

Rows/rear delt maskine ting - 4sæt x 8-12reps med xxxkg

Ab weel - 3sæt x 10reps supersættet med dumbell curls 3sæt x 8-10reps med 18kgs håndvægte

En rigtig god træningsdag, selvom at jeg missede mine forsøg med 160kg i squat. Nu hvor jeg skriver mit indlæg dagen efter træningen så kan jeg sige at jeg har rigtig meget DOMS i min lænd og mine ben og glutes :retard:

Kreasvin<< Jeg nåede lige at se dit indlæg inden at det blev slettet!

Mange tak for rosen :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg var lige nede og træne lidt bænkpres nede i Kollegiets lille træningslokale igår.

Bænkpres - 10x60kg, 6x90kg, 3x110kg, 3x130kg, 2x140kg, 6x110, 6x90kg, 6x90kg

En ret god gang bænkpres træning, der vidner om at styrken ikke er helt væk endnu. Jeg vil skyde på at jeg kunne ha taget 145-147½kg idag, hvilket er ganske udemærket, når min brystmuskelt ikke har været helt sig selv i den sidste månedes tid!

Link to comment
Share on other sites

Johnny Bravo<< Jeg ved som ikke om der er nogen videre videnskabelig ide med det, men jeg kører sådan at jeg kører op til en tung double, og kører mig derfor ikke helt ud i opvarmingssættene, så jeg kan bevarer noget overskud.

Efter jeg har taget min tungeste vægte som er 2x140kg, vil jeg også kører nogle sæt som stimulere til hypertrofi. Derfor disse 6reppere som gerne skulle lave noget muskelproteion degeneration på musklen så pattøjet i længden kan bliver større :devil:

Håber at det var forklaring nok :)

Link to comment
Share on other sites

Speed dødløft - 10sæt x 1rep med 150kg

dødløft fra knæene - 150kg, 170kg, 200kg, 230kg, 250kg, 200kg, 200kg, 200kg singels

Speed Squat - 6sæt x 2reps med 100kg

Pull ups - 4sæt x 6-10reps

Cabel Rows 3sæt x 6-8reps med 70kg

Preacher curls - 2sæt x 8reps med 18kgs håndvægte

De 150kg i dødløft føltes rigtigt lette, og kørte også hurtigt og eksplosivt. Det er også rigtigt lang tid siden at jeg sidst har kørt speed singels i dødløft, så jeg skulle lige finde ud af hvilken vægt som ville være god at køre CAT træning med. 150kg var ihvertfald en rigtig god vægt idag :)

Dødløft fra knæene gik også rigtigt godt, og jeg var yderst tilfreds med at kunne trække 250kg fra knæene :)

Desuden blev mine sæt med 200kg kørt uden stropper og uden magnesium på en gammel slidt stang, så det vidner også om at grebet er bedre end nogensinde :)

Sqatten var også ok eksplosiv. Jeg synes dog at jeg mangler lidt kontrol når jeg kører med en hurtig eksentrisk fase.

God dag idag :)

Link to comment
Share on other sites

Bænkpres (Teknik træning) - 8x60kg, 6x80kg, 2x100kg, 2x100kg, 1x130kg(Lettede røven :( ), 1x130kg(lettede røven igen <_< ), 2x100kg, 2x100kg

Closegrib bænkpres - 1sæt x 10reps med 100kg

Fench Press - 6sæt x 6-12reps med 30-60kg

Dumbell Laterels - 4sæt x 10reps med 12-16kgs håndvægte

Ab Weel - 3sæt x 12reps

En stille og rolig træningsdag, hvor jeg øvede lidt teknik i bænkpres! Det gik desværre ikke helt så godt, da jeg ikke kunne lade være med at lette røven ved de 130kg. Det er utroligt så meget at det tager fra min bænk, hvis jeg skal sørge for at kører med godkendt stil!

Mine reps med 100kg var dog meget eksplosive, og jeg fik også en lille 10rep pr i closegrib bænkpres med 100kg.

French press kørte også ret godt idag, og så fik jeg kørt noget mave på centres herlige ab weel :)

Nu venter MOL-træf II, og det kan ikke andet end blive godt :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share