Onkel T's muskeleventyr i abeskuret


Onkel Troels
 Share

Recommended Posts

Bænkpres trøje test dag + Biceps

Bænkpres opvarming - 10x60kg, 6x90kg, 3x110, 130kg med trøje (MISS), 140kg med trøje (MISS), 140kg med trøje (MISS :angry: ) 3x110kg, 8x90kg, 6x110kg

Standing Barbell curls - 7sæt x 6-10reps med 35-50kg

Preacher Curl - 3sæt x 6reps med 16kgs håndvægte

Det var så idag at min makker og jeg skulle teste hans Inzer bænkpres trøje størrelse 50.

Min makker fik 130kg - 140kg og 145kg i trøjen med godkendt pause!

Så var det min tur til at prøve trøjen! Det gik egentligt ok med at få trøjen på, men hold kæft hvor gjorde det ondt at få trøjen ned til brystet, hvilket heller aldrig lykkedes <_<

Jeg fik den første gang små 10cm ned, andet forsøg ca 15cm og tredje forsøg ca 20cm ned!

Jeg fik jo at vide af min makker at jeg bare pev lidt for meget, og at jeg skulle trække stangen ned til brystet!

Min makker mente at trøjen passede rigtigt godt selvom at den sad lidt strammere på mig end på ham! Jeg tror egentligt også at den passede, jeg skal bare lige lærer at være lidt mere sadistisk :devil:

Bagefter stod den bare på biceps træning.

Så en halvskidt træningsdag idag <_<

Link to comment
Share on other sites

Jeps, det er mig de kalder for Sjippokleptomanen nede i centret :D Men det er da godt at der er nogen der bruger dem til noget fornuftigt, istedet for alt det Sjippecadio workout som du ligger for dagen ;) (Siger ham der ikke kan finde ud af at Sjippe :D )

Og angående trøjen, så håber jeg også at jeg kan få lavet et ordentligt løft næste gang at jeg prøver den!

Men jeg må nok indrømme at jeg ville ha det noget bedre med at alt snydeudstyr var forbudt i styrkløft! Men nu bliver jeg bare nød til at få den til at fungere, hvis jeg vil ha en nogenlunde total til Febuar <_<

Link to comment
Share on other sites

Torsdag: (dødløft cyklus)

Dødløft med lille skodstang og små skiver - 10x87kg, 8x107kg, 6x127kg, 3x167kg, 3x167kg, 3x167kg, 8x127kg

Stiff-legged/Dimel dødløft 5 sæt x 6 reps med 87kg

Military presses 3 sæt x 10 reps med 47kg

Mave - 100 mavebøjninger. (Jeg vil nemlig gerne ha brændt fedtet rundt om maven væk :D :lol: )

Jeg er lige kommet tilbage fra dagens træning som foregik i kollegiets lille private træningsrum!

Dødløften blev faktisk ret hård alligevel selvom vægtene måske ikke er skræmmende idag! Dels fordi at skiverne var mindre så trækretningen blev en del længere, og dels fordi at jeg skullle være meget forsigtig når jeg lagede vægten ned igen, så jeg ikke skadede gulvet! Så det blev til en gang BB-dødløft idag, men forholdsvis langsom eksentrisk fase!

Stiff-legged deadlift blev lidt til en slags Dimel deadlift med en hurtig eksentrisk fase, og så fik jeg også noget grebstræning ud af det idag, fordi stangen var så dårligt, og jeg kørte alle opvarmingssættene i dødløft med `Normalt`greb.

Link to comment
Share on other sites

Men jeg må nok indrømme at jeg ville ha det noget bedre med at alt snydeudstyr var forbudt i styrkløft! Men nu bliver jeg bare nød til at få den til at fungere, hvis jeg vil ha en nogenlunde total til Febuar

Du kan nøjes med at stille op i RAW konkurrencer… ;)

Spændende læsning BTW! :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Anyone<< Jo ,tak :) Ja, men nu tror jeg ikke at RAW konkurrencer er så udbredt, men hvis der er nogle så kunne det da være sjovt at stille op!

Thyge<< hehe! Biceps træning giver jo også større underarme, hvilket igen fører til et bedre greb, som er en god ting i dødløft, så det er jo i virkeligheden en helt fantastisk relevant hjælpeøvelse til styrkeløft :D

Du har da ført set mig lave fri rutine på dansegulvet på diverse discoteker Shake that Ass, baby...Comone Shake that booty :partycrowd: :mandance: :bootyshake: :bootyshake: :bootyshake: :boobs:

Link to comment
Share on other sites

Lørdag: bænkpres cyklus + CAT squat

Bænkpres hatfield cyklus 5sæt x 3reps med 130kg

Squat 3 sæt x 10 reps med 50-55kg (Blev kørt fra bænkstativ, og jeg måtte goodmorninge den op, derfor den lette vægte idag)

Barbell shrugs 5 sæt x 8 reps med 105kg

Close grip bænkpres 3 sæt x 8 reps med 90kg

Jeg fik mig endeligt hevet mit dovne korpus ned og træne i mit kollegies lille træningsrum! Og det endte faktisk op med at blive en ganske god træning :)

Jeg smed 130kg på i bænkpres idag, og det gik faktisk ret godt! Det er faktisk over noget der nærmere ligner 90% af maks for tiden, så det er jeg overordentligt godt tilfreds med!

Jeg havde egentligt ikke regnet med at jeg skulle kører sqaut idag, da der ikke er noget squat stativ der hvor jeg trænede, men så fik jeg en løftet pegefinger :teachingfinger: af Watts over Messenger, at jeg ikke skulle pive så meget, og bare Goodmorning stangen op fra bænkstativet :devil:

Derfor blev det også til en let omgang, Squat! Men den blev også kørt supereksplosivt så et eller andet skal det sgu nok give alligevel!

Closegrib bænkpressen gav et herligt pump tilsidst, mens jeg sprang mavetræningen over idag! Jeg har faktisk fået en del DOMS i mavemullerne efter mine 100 mavebøjninger i torsdags! Så jeg følte ikke lige at de trængte til træning :)

Link to comment
Share on other sites

Mandag: squat cyklus + CAT bænkpres (Uge 2)

Squat hatfield cyklus - 5sæt x 4reps med 135kg

Bænkpres 5 sæt x 2 reps med 105kg

Dumbell Rows 5 sæt x 10 reps med 40,42,42,48 og 34kgs håndvægte

Dips 3 sæt x 20 reps

Ab Weel - 3sæt x 10reps

Squatten var rigtigt hård idag :retard: Men det er trods alt også ny pr jeg sætter hver gang at jeg kører Hatfield cyclen :w00t: De 2 sidste rep i sidste sæt var ikke til godkendt dybde, men ellers tror jeg at de fleste rep ville blive godkendt til konkurrence omend de dog nok lå lige på grænsen!

Bænken blev kørt med godkendt pause på brystet og røven i sædet, og var faktisk ok eksplosiv idag!

Jeg fik rigtigt reppet igennem med dumbell rows idag! 50rep ialt, det er sgu noget der virker :devil:

Jeg kunne desværre ikke finde noget sjippetov idag, så jeg kunne få kilo på i dips! Så jeg måtte bare reppe løs, i bedste fitness stil :D

En over middel dag idag :)

Link to comment
Share on other sites

"

andag: squat cyklus + CAT bænkpres (Uge 2)

Squat hatfield cyklus - 5sæt x 4reps med 135kg

Bænkpres 5 sæt x 2 reps med 105kg

"

- husker jeg rigtigt hvis jeg tror at du repper ud ved 135 på bænken ? Jeg tænkte bare at det var en tung CAT dag ~78%, har selv prøvet de forskrevne 80%, men der er sku ikke megen eksplosion over dem når _jeg_ skal skubbe dem :angry: ...

Link to comment
Share on other sites

BrainRoid<< Jeg kører ikke CAT-træning med med 135kg i bænkpres! De 135 kilo kører jeg med i SQUAT på min tunge dag, hvilket svarer til omkring 85% af 160kg! Min Cat-squat bliver kørt med 70% af 1rm hvilket svarer til 112kg, hvilket jeg så runder ned til 110kg.

Jeg træner Cat-bænk med 70% af 150kg, hvilket svarer til 105kg. Jeg har dog overvejet at sætte det ned til 100kg, da jeg er begyndt at kører med pause på brystet og dette tager lidt (En del) af toppen af løftet.

Jeg synes også at 80% er for tungt hvis reppene skal være eksplosive, så omkring de 70% synes jeg er meget passende!

Link to comment
Share on other sites

Onsdag: dødløft cyklus

Dødløft hatfield cyklus - (opvarming) Worksæt - 4sæt x 4reps med 190kg og 1sæt x 6reps med 180kg

Goodmornings 5 sæt x 5 reps med 70, 90, 100, 100, 100kg

Military presses 5 sæt x 5 reps med 50, 60, 65, 70 (PR :devil: ), 60kg

Pullups 3 sæt x 8 reps

Lidt blandede maveøvelser på madras

Igen en rigtig hård men god dag :) Det er sgu et rigtigt fedt program at træne! Noget helt andet end at kører et Shieko program! Det her er sgu meget sjovere :bigsmile: :)

Jeg lånte idag Flemming Bruntes dødløft dragt, som var ALT for stor! Så den gav mig ikke noget! Det var dog meget sjovt at prøve sådan en dragt, for det giver en meget god fornemmelse af hvor ondt det kan gører i skridtet at ha en stram dragt på :blink: :D

Da jeg manglede et sæt i dødløft kom Flemming hen og spurgte om jeg ikke ville lade mig filme til en reklamefilm for motionscenret!! TJOO, det kunne jeg da godt! Han forslog at vi skulle smide nogle af de store 10 og 15 kgs skiver på stanger istedet for 25erne, så det virkeligt så ud til at jeg løftede noget :D :lol:

Derfor blev det sidste sæt kørte med 180kg, og så skulle jeg ellers bare reppe løs så kameramanden kunne få filmet fra forskellige vinkler!

Og så kørte military press helt perfekt idag! Jeg fik såvidt jeg ved en ny 5RM med 70kg, og den blev faktisk ikke engang kørte helt til grænsen :)

Da vi var færdige og stod ude i badet kom Flemming ud og sagde at vi bare skulle tage os en proteindrik som tak fordi at vi ville være med i deres lille reklamefilm :) Flink fyr :)

Link to comment
Share on other sites

Hvis man kan stemme folk ud kan man vel også stemme dem ind...

Jeg stemmer på Onkel Troels som deltager i Big Brother 3!  :w00t:

Ja ja, det der i virkeligheden er tilfældet er at du godt ved at BigBrother er ude - og virkeligheden inde. Så du stemmer ham ud af virkeligheden gør du :w00t:

Link to comment
Share on other sites

Gad vide om fotomodeller i andre reklamefilm også får en HEL proteinshake for deres optræden...WOW hvor vildt...hehe.

Anyhow - du må lige poste et link, når reklamefilmen ligger på nettet engang - den gamle fæstningsdreng skal vi jo have lov at se i aktion i reklamespots... :devil:

Link to comment
Share on other sites

Fredag: bænkpres cyklus + CAT squat

Bænkpres hatfield cyklus 4sæt x 4reps med 130kg og 1sæt x 3½reps med 130kg :retard: <_<

Close grip bænkpres 2 sæt x 6-8reps med 90kg

Lidt plyometrisk springtræning

En sløv omgang træning med tømmermænd i kollegiets træningrum <_<

Bænkpressen var som forventet tung, og jeg missede også sidste rep i sidste sæt :angry:

Med lidt bedre koncentration ville jeg ha fået den, så det var lidt ærgeligt!

Men ellers er jeg godt tilfreds med min bænktræning for tiden! Det er herligt at pattøjet er i orden igen!

Ingen speedsquat igen idag, hvilket nok er lidt for useriøst når jeg nu gerne vil øge mit squat!

Men jeg lavede istedet lidt springtræning hvor jeg squattede ned til godkendt dybde hver gang!

Link to comment
Share on other sites

Mandag: squat cyklus + CAT bænkpres

Squat hatfield cyklus 3rep, 4rep med 135 2rep, 1rep, 1rep med 130kg (Sikke noget skod :angry: )

Bænkpres 1sæt x 2reps med 110 og 4 sæt x 2 reps med 100kg (Alle med godkendt pause)

Bent rows 5 sæt x 5 reps med 90kg

Dips 3 sæt x 12-20 reps

Leg raises 3 sæt x 12reps

5minutter på romaskine

Lidt let shrugs og skulderpres + biceps for at løsne lidt op!

Sikken en skod træingsdag :angry: Squatten var af en eller anden grund alt for tung idag, og jeg opgav simpelhen at gennemfører cyclen idag! Efter at det første sæt med 135kg var meget tung, tog jeg knæbind på det næste sæt og fik 4 reps! Det hjalp desværre ikke meget :angry: Så jeg gik på 130kg og tog de sidste 3 sæt!

Bænkpressen kørte heller ikke specielt godt idag, men det kom jeg dog igennem!

Grunden til den dårlige træning kan blandt andet være at jeg har været på druk både torsdag, Fredag og lørdag og har desuden kun fået 4 timers søvn i nat :retard: Ikke særligt gode betingelser at udsætte kroppen for!!

Ikke så meget andet at sige om træningen idag! Dog trænede Bruntse og hans makker bænkpres idag, og Bruntse kom op at kører 3rep med 200kg :o Ganske vidste med røven en halv meter lettet over bænken og med brystet som fjeder :blink: Men stadig en imponerende vægt :o Jeg følte mig sgu som en svækling idag <_<

Link to comment
Share on other sites

Xax<< 270kg..Det er sgu en vild vægt! Men jeg tror nu egentligt også nok at det skal passe! Han har trods alt også vejet omkring 10kg mere i topform.. :huh:

Da han kørte bænkpres viklede han nogle albuebind rundt om albuerne, som han mente gav ham omkring 10kg. Hvad er egentligt folks mening om disse "knæbind" rundt om albuerne? Det er vel ikke lovligt til stævner?

Herkules<< Tak, i lige måde :) Det var en fed og lærerig oplevelse at træne bland ligesindede! Og ja, jeg godkender selv mine løft ;) Jeg kørte med rimeligt tydelig pause og røven i sædet, så den skulle være god nok :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share